Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:26:12 GMT

دانشگاه صنعتی دزفول عضو هیات علمی جذب می کند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۱۱/دانشگاه_صنعتی_دزفول_عضو_هیات_علمی_جذب_می_کند

دانشگاه صنعتی دزفول عضو هیات علمی جذب می کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عصاری، رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به جذب 20 عضو هیات علمی در 2 فراخوان اظهار کرد: در گذشته اختلاف حقوقی هیات علمی دانشگاه‌های خوزستان با استان‌های برخوردار بیش تر بود، اما این اختلاف اکنون کم شده و نیاز است برای توسعه مناطق جنوبی، اختلاف حقوقی معقولی در نظر گرفته و شرایط رفاهی بهتری دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: امسال مجوزهای لازم برای جذب 20 عضو هیات علمی در دانشگاه دزفول از هیات امنا اخذ شد که این تعداد در 2 فراخوان در شهریورماه و بهمن‌ماه جذب خواهند شد و اگر شرایط جذب برای اعضای هیات علمی پذیرفته شده مهیا باشد، امیدواریم از این میزان نیز مجوزهای بیش تری در راستای توسعه دانشگاه بگیریم.

عصاری تصریح کرد: جذب این 20 نفر در تمام رشته‌های دایر در دانشگاه از جمله مهندسی شیمی، مکانیک، معماری، شهرسازی، کامپیوتر و غیره در فراخوان اعلام شده است که پس از طی مراحل قانونی نسبت به جذب، اقدام خواهد شد. با جذب این افراد، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه نزدیک به 100 نفر خواهد رسید و با اقدامی که در سال آینده خواهد شد، تعداد اعضا از 100 نفر نیز عبور خواهد کرد که جهش خوبی در توسعه فضای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی منطقه شمال خوزستان خواهد بود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به مشکلاتی که برای جذب اعضای هیات علمی وجود دارد، اذعان داشت: مشکل عمده جذب، شرایط زیست ‌محیطی و آلودگی‌های منطقه است. از سوی دیگر، ما در جلسه روسای دانشگاه‌های کشور نیز بحث اختلاف حقوق اعضای هیات علمی در استان‌های جنوبی با استان‌های برخوردار مانند تهران را مطرح کردیم.

این مقام مسئول افزود: در 20 سال گذشته، اختلاف حقوق بین اعضای هیات علمی در خوزستان با تهران 50 درصد بیش تر بود اما این اختلاف اکنون کم شده و نیاز است برای توسعه مناطق جنوبی، اختلاف حقوقی معقولی در نظر گرفته شود و شرایط رفاهی بهتری دیده شود.

محمدرضا عصاری با بیان اینکه امسال در این دانشگاه توانستیم مشکلات جذب را مدیریت کنیم، اظهار کرد: باید با ویژگی‌ها و شرایط فعلی، اعتبارات برای جذب هیات علمی مهیا شود. همچنین دولت و وزارت علوم باید تمهیدات لازم را برای تاثیرگذاری جاذبه‌های حضور اعضای هیات علمی در منطقه در راستای توسعه فراهم کنند.

وی در خصوص آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه برای کل کشور یکسان است، اما دانشگاه‌هایی که امکانات آموزشی و پژوهشی بهتری دارند، به طور طبیعی سهولت بیش تری برای ارتقای اعضای هیات علمی فراهم می‌کنند. در دانشگاه‌هایی که این زیرساخت‌ها فراهم نیست، ارتقا باید به صورت فردی و توسط خود اعضا صورت بگیرد.

عصاری بیان کرد: اگر امکانات وجود داشته باشد، هیات علمی می‌تواند به جای تلاش مضاعف، از زیرساخت‌های تحقیقاتی استفاده کند. در این دانشگاه، این کار توسط خود اعضا انجام می‌شود و کمبودهای زیرساختی تحقیقاتی در مناطق در حال توسعه آموزش عالی، توسط اعضای هیات علمی جبران می‌شود. اکنون نیز شاهد ارتقا اعضا هستیم و در آینده‌ 5 سال پیش رو، اعضای ارتقا یافته‌ای در دانشگاه خواهیم داشت.

انتهای پیام/گ

جذب عضو هیات علمی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۱۱/دانشگاه_صنعتی_دزفول_عضو_هیات_علمی_جذب_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: