Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:19:08 GMT

تولید 2 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۱۲/تولید_۲_مقاله_به_ازای_هر_عضو_هیات_علمی_در_دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران

تولید 2 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران میزان تولید مقالات به ازای هر عضو هیات علمی در سال 94 را 2.5 مقاله دانست.

دکتر مسعود یونسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی 14 سال متوالی از نظر بروندادهای پژوهشی که عمده آنها تولید مقاله است، رتبه اول را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص‌های کمی (تعداد مقالات) و کیفی (تعداد استنادات یا h-index) بوده است.

یونسیان با تاکید بر اینکه این دانشگاه بالاترین شاخص h-index را در میان دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشرشده دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین استنادات را داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمارهای مربوط به تعداد مقالات به ازای اعضای هیات علمی، یادآور شد: بر اساس ارزشیابی وزارت بهداشت و آمارهای سال 94، این دانشگاه بالاترین تعداد را داشته؛ به گونه‌ای که 2.5 مقاله به ازای هر هیات علمی تولید شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون آمارهای مربوط به سال 95 منتشر نشده است، اظهار کرد: بررسی آمارهای مربوط به دو نمایه‌نامه معتبر «اسکوپوس» و ISI نشان می‌دهد که تعداد مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در اسکوپوس در 8 ماه اول سال 2017 تعداد 2 مقاله و بر اساس پایگاه ISI حدود 1.2 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی داشته است.

یونسیان با تاکید بر اینکه این تعداد مقاله به غیر از دستاوردهایی است که محققان دانشگاه در حوزه فناوری عرضه کرده‌اند، ادامه داد: متاسفانه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیستم ارزشیابی مدونی برای تولید فناوری که شامل تولید محصولات دانش‌بنیان مرتبط با سلامت می‌شود، راه‌اندازی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۱۲/تولید_۲_مقاله_به_ازای_هر_عضو_هیات_علمی_در_دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: