Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@05:03:25 GMT

اصلاح نظام بانکداری اولویت مجلس در سال جدید است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۰۳۱/اصلاح_نظام_بانکداری_اولویت_مجلس_در_سال_جدید_است

اصلاح نظام بانکداری اولویت مجلس در سال جدید است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام بانکداری کشور یکی از اولویتهای نمایندگان مجلس در سال جدید است و عزم جدی برای رفع مشکلات اساسی سیستم بانکی کشور در مجلس وجود دارد.


اصلاح نظام بانکداری اولویت مجلس در سال جدید است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام بانکداری کشور یکی از اولویتهای نمایندگان مجلس در سال جدید است و عزم جدی برای رفع مشکلات اساسی سیستم بانکی کشور در مجلس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جدید را با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" نامگذاری کردند که در راستای تحقق این اهداف عزم مناسب و جدی در دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه وجود دارد تا این موضوع تحقق یابد و فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت متمرکز در حوزه اشتغال و تولید به وجود آمده است.
وی گفت:‌ دو موضوع بیشتر از سایر موارد در اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جدید خواهد بود که در مرحله نخست اصلاح نظام بانکداری کشور مورد توجه بوده و نمایندگان مجلس عزم جدی برای این موضوع دارند چرا که مشکلات بسیار اساسی در سیستم بانکی کشور داریم و سود ارائه تسهیلات بسیار نامتوازن است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع بعدی رسیدگی و انجام طرح بهینه‌سازی قوانین مالیاتی کشور است چرا که این قوانین نیاز به به‌روزرسانی دارند و در بسیاری موارد سبب ایجاد مانع در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیتهای مرتبط با حوزه تولید و اشتغال می‌شود.
بدری بیان کرد: دولت یازدهم در بحث کنترل تورم اقدامات بسیار مناسبی انجام داده ولی در بحث بانکها نظارت مناسبی نشده و شاهد این هستیم که سود تسهیلات نیز کنترل نشده که اصل مشکل اقتصاد این موضوع بوده و برای اصلاح سیستم نظام بانکی باید توجه ویژه‌ای شود.
وی تصریح کرد: در حوزه فعالیت صنایع کوچک و متوسط توفیق چندان مطلوبی حاصل نشده و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط داشته باشد و در سال جدید نیز که به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده نیاز است که دیدگاه مسئولان تغییر یافته و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیماسخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه مجلس در بودجه سال 96 بخشهای مناسبی برای حمایت از کشاورزی و صنعت در نظر گرفته که مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان باید با حمایت خود از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش کنند که در راستای ایجاد اشتغال و تولید بتوانیم با جذب اعتبارات فضاسازی مناسبی در استان اردبیل ایجاد کنیم./

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۰۳۱/اصلاح_نظام_بانکداری_اولویت_مجلس_در_سال_جدید_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: