Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@04:56:42 GMT

21 سال پس از دوم خرداد؛ این نهال برآمده را نمی توان یک شبه به انتظار میوه نشست. باید خون دل ها خورد و شکیبایی ها به خرج داد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۰۷۷/۲۱_سال_پس_از_دوم_خرداد_این_نهال_برآمده_را_نمی_توان_یک_شبه_به_انتظار_میوه_نشست_باید_خون_دل_ها_خورد_و_شکیبایی_ها_به_خرج_داد

21 سال پس از دوم خرداد؛ این نهال برآمده را نمی توان یک شبه به انتظار میوه نشست. باید خون دل ها خورد و شکیبایی ها به خرج داد

به گزارش جماران؛ هادی حیدری در کانال تلگرامی خود با انتشار این طرح، نوشت:

 

شنبه ظهر روز دوم خرداد هفتاد و شش که راهی دانشگاه بودم، فضای شهر را یک سره شادی و امید در برگرفته بود.

برای نسل ما، تاریخ به قبل از دوم خرداد و بعد از دوم خرداد تقسیم می شد. انگار سرآغاز رویشی تازه بود. جوانه های امید در دل هایمان رویید و امیدوار بودیم که فردایی بهتر در انتظارما و نسل پس از ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خیالمان، این تصویر نقش بسته بود که مشکلات برطرف شده و روزهای روشن، پیش روست. گام به گام که جلو رفتیم، یکی یکی شاخه های این امید تازه روییده را زدند و برگ هایش را یک به یک ریختند.

بودند آن هایی که برق شادی امیدواران، چشمشان را می زد و تمام تلاششان را برای زمین کوبیدن این امید به کار گرفتند.

ناامید شدیم، زمین خوردیم، بالا رفتیم و بر زمین افتادیم و دوباره برآمدیم و شعله های امید را در دل هامان روشن کردیم و دوباره زمین خوردیم، بالا رفتیم و بر زمین افتادیم و ... اما هر قدم که جلو رفتیم و هر سالی که بر سال های عمرمان افزوده شد فهمیدیم که این نهال برآمده را نمی توان یک شبه به انتظار میوه نشست. باید خون دل ها خورد و شکیبایی ها به خرج داد؛ تا آن جا که شاید حتی میوه اش را چندین نسل پس از ما بچیند.

امروز پس از گذشت بیست و یک سال از آن روز با خود می اندیشم که شاید میوه این درخت بیست و یک ساله، همین بردباری، شکیبایی و تن های زخمی اما محکم ماست که به نسل های پس از ما خواهد گفت، رنج های پرشماری برده تا میوه امید و شادی را به دستان شما برساند.

امروز، دوم خرداد، بیست و یک ساله شد. دوم خرداد نام کوچک تک تک هم نسلان من است.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۰۷۷/۲۱_سال_پس_از_دوم_خرداد_این_نهال_برآمده_را_نمی_توان_یک_شبه_به_انتظار_میوه_نشست_باید_خون_دل_ها_خورد_و_شکیبایی_ها_به_خرج_داد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: