Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:05:51 GMT

هاشمی: نباید به اسم رقابت به تخریب و تقابل دست بزنیم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۰۸۳/هاشمی_نباید_به_اسم_رقابت_به_تخریب_و_تقابل_دست_بزنیم

هاشمی: نباید به اسم رقابت به تخریب و تقابل دست بزنیم

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور با بیان اینکه فرارسیدن سالروز دوم و سوم خرداد ماه افزود: حضور مردم در پای صندوق های رأی در دوم خرداد سال 76 و آزادسازی خرم شهر در سوم خرداد سال 60 برای یادآور لحظات شیرین و پرافتخار از حماسه حضور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه همان نسلی که سوم خرداد 60 را خلق کرد در دوم خرداد ماه 76 به همراه فرزندان حماسه دوم خرداد را خلق کرد خاطرنشان کرد: اگر در سال 60 خطر مشهود ارتش و قوای نظامی صدام ایران را تهدید می کرد در انتخابات دوم خرداد 76 خطر نامشهود اما خطرناک ناامیدی از صندوق های رای و شکاف میان مردم و نظام، جامعه ایران را به چالش کشیده بود.
وی گفت: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در پیامی حضور بی سابقه مردم را حماسه، تضمین کننده مردم سالاری و اقتدار نظام نامید.
هاشمی با اشاره به اینکه در حماسه دوم خرداد برنده یا بازنده شدن کاندیدایی مطرح نبود تصریح کرد: در این انتخابات موضوع مهم تثبیت مردم سالاری در جمهوری اسلامی بود زیرا حجت الاسلام سید محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری هر دو از چهره های ارزشمند انقلاب بودند.
وی افزود:امروز نیز برای حفظ انقلاب اسلامی وانتقال آن به نسل های آینده موظف به تقویت پیوند رای مردم و اقتدار نظام هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید پیوند میان آزادی و استقلال، اسلامیت و جمهوریت، مردم سالاری و دفاع از ارزشها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم به اسم آزادی یا اسلام در جامعه بین این دو شکاف بوجود آید.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از مصادیق بارز نگاهی وحدت گرا و فراتر از سلایق ودیدگاههای شخصی خود در مدیریت کشور بود ادامه داد: عملکرد وی در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1376 نشان از این مشی داشت ، اگرچه او در مقام یک شهروند به حجت الاسلام ناطق نوری رای داد اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از برگزاری انتخابات و تأکید بر حفظ امانت رای مردم در صندوقها، نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ناامیدی و قهر مردم با صندوق های رای و رقم خوردن حماسه دوم خرداد ایفا کرد.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به برخورد افراط گرایانه آمریکا در موضوع برجام باید همه جناح ها و جریانات سیاسی داخل کشور برای تقویت قدرت ملی به جای کشمکش و تفرقه به همگرایی وحدت بخش روی آورند.
وی تأکید کرد: برخورد جدید و افراط گرایانه آمریکا با مواضع معقول و صلح گرایانه ایران بویژه در موضوع برجام موجب سرافکندگی سلطه گری در افکارعمومی جهان و سربلندی ایستادگی خواهد شد.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۰۸۳/هاشمی_نباید_به_اسم_رقابت_به_تخریب_و_تقابل_دست_بزنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: