Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:13:40 GMT

دریای مازندران از اول خرداد برای شنا آماده می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۱۱۷/دریای_مازندران_از_اول_خرداد_برای_شنا_آماده_می_شود

دریای مازندران از اول خرداد برای شنا آماده می شود

ساری - ایرنا - رئیس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران اعلام کرد که اجرای طرح سالمسازی دریا در این استان از اول خرداد آغاز می شود و در ماه رمضان هم فعال خواهد بود.

احمد حسین زادگان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که امسال این طرح در بیش از 90 نقطه ساحلی و حدود 50 شناگاه با حضور ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر اجرا می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد ناجیان غریق آماده به کار در این طرح را حدود یکهزار نفر اعلام کرد و افزود : سال گذشته تمامی طلب ناجیان پرداخت شد تا دغدغه ای برای فعالیت در سال جاری نداشته باشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از ورود شرکت های دانش بنیان به طرح های سالمسازی در استان خبر داد و هدف از آن را افزایش ضریب امنیت شناگران با ارائه تجهیزات روزآمد و بالا بردن کمی و کیفی خدمات رفاهی و بهداشت برشمرد.
وی گفت : امسال برای نخستین بار در منطقه ایزدشهر نور یک شرکت دانش بنیان طرح تجهیزات رفاهی را به صورت پایلوت اجرایی می کند و پس از رفع نواقص از ماه تیر در هشت نقطه ساحلی دیگر استان هم اجرا خواهد شد.
حسین زادگان افزود : یکی از خدماتی که در این طرح به شناگران ارائه می شود ، در اختیار قرار دادن جلیقه های نجاتی است که یک شرکت دانش بنیان طراحی کرده است .
** تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان
معاون استاندار مازندران اجرای برنامه های فرهنگی را از جمله خدمات پیش بینی شده در طرح های سالمسازی دریا معرفی کرد و گفت که امسال به خاطر همزمانی بیشتر طرح با ماه مبارک رمضان ، سعی شده است بیشتر برنامه ها و بسته های فرهنگی پس از این ماه اجرا شود .
حسین زادگان اجرای طرح سالمسازی در ماه رمضان را با توجه به استفاده مردم از سواحل دریا در این ماه و شنا کردن به منظور حفظ امنیت مسافران و مجاوران ضروری دانست و افزود : بسیاری از مردم و مسافران در ماه مبارک رمضان از دریا و سواحل مازندران استفاده خواهند کرد ، پس بهتر است که با اجرای طرح سالم سازی ، در کنار ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران ، امنیت و مراقبت بیشتری برای آنها ایجاد شود .
وی ادامه داد : همه باید تلاش کنند در زمان اجرای این طرح شان و منزلت ماه رمضان حفظ شود تا خدشه ای به قداست این ماه مبارک وارد نشود .
طرح سالم سازی دریا از تابستان سال 92 با هدف جلوگیری از روند افزایشی غرق شدن شناگران به صورت برنامه ریزی شده و منسجم و با پیش بینی امکانات رفاهی و امدادی در سواحل مازندران آغاز شد.
این طرح با رفع نواقص از جمله شناسایی نقاط کور و حادثه خیز ، نصب تابلوهای شنا ممنوع ، افزایش تعداد ناجیان غریق ، استقرار ماموران انتظامی در مناطق خطرساز ، افزایش ساعات فعال ماندن طرح در شب و ساماندهی شناگاههای خصوصی موفق شد آمار غرق شدگان در آب های ساحلی دریای مازندران را از بیشتر از 200 نفر در سال 93 به 62 نفر در سال گذشته کاهش دهد.
فعال نگه داشتن طرح سالمسازی دریا در ماه مبارک رمضان از سال 94 به بعد بیشترین تاثیر را در کاهش میزان مرگ ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران داشت .
بر اساس آمار استانداری مازندران ، حدود 60 درصد از 62 قربانی شنا در آب های ساحلی این استان از سنی 8 تا 20 سال بودند که به خاطر بی توجهی به هشدارهای ناجیان و شنا در زمان تعطیلی طرح های سالم سازی یا در مناطق ممنوعه جان باختند
مازندران 338 کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و بر اساس اعلام استانداری پارسال 350 نقطه حادثه خیر در این محدوده شناسایی و برای جلوگیری از شنا با تابلوی شنا ممنوع نشانه گذاری شد .
7335/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۱۱۷/دریای_مازندران_از_اول_خرداد_برای_شنا_آماده_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: