Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@07:08:21 GMT

آغاز طرح هویت بخشی و بازپیرایی باغ محتشم (پارک شهر) رشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۱۵۱/آغاز_طرح_هویت_بخشی_و_بازپیرایی_باغ_محتشم_پارک_شهر_رشت

آغاز طرح هویت بخشی و بازپیرایی باغ محتشم (پارک شهر) رشت

طرح مطالعاتی هویت بخشی و بازپیرایی منظر پارک شهر مشهور به باغ محتشم در شهرداری منطقه دو رشت تهیه و مقدمات اجرایی آن با ساماندهی و بهسازی منظر حاشیه رودخانه آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، طرح مطالعاتی هویت‌بخشی و بازپیرایی منظر پارک‌شهر مشهور به باغ محتشم که یکی از باغ های قدیمی و تاریخی شهررشت است در شهرداری منطقه دو با همکاری مشاورین متخصص تهیه شده و مقدمات اجرایی آن با ساماندهی و بهسازی منظر حاشیه رودخانه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای حفظ و احیای هویت تاریخی باغ محتشم و فراهم آوردن شرایط استفاده از فضاهای متنوع این پارک که پایگاه مردمی و تاریخچه دیرین آن در خاطرات همه شهروندان بالاخص سالخوردگان شهر رشت وجود دارد در بازپیرایی پارک مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر با توجه به تغییرات کاربری و تغییرات پیش آمده در بخش های مختلف پارک شهر در سالهای اخیر که منجر به مشکلات عدیده‌ای نظیر آب گرفتگی و ماندآبی شدن بسترهای کاشت ، شیوع بیماری برگ نارون در بین درختان و.... شده است به همین منظور در طرح بازپیرایی و هویت بخشی باغ محتشم برنامه های اجرایی زه کشی و بازبینی در طراحی سیستم آبیاری و نیز بازپیرایی شبکه معابر و طراحی کاشت گونه‌های مناسب بومی و درختچه های بومی در دستور کار تیم مطالعاتی قرار گرفته است که مناسب با برنامه زمانبندی در طول سال جاری شاهد اجرای بخش های مختلف آن خواهیم بود .

لازم به توضیح است در نظر است با ارائه طرح های نور پردازی، بهسازی و طراحی مبلمان پارک شرایط برای استفاده شهروندان ، با حفظ ایمنی و آسایش فراهم شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۱۵۱/آغاز_طرح_هویت_بخشی_و_بازپیرایی_باغ_محتشم_پارک_شهر_رشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: