Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:55:44 GMT

ارگ رادکان تحول جدیدی در جذب گردشگری چناران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۱۵۳/ارگ_رادکان_تحول_جدیدی_در_جذب_گردشگری_چناران

مسئول اقامتگاه ارگ رادکان گفت: اقامتگاه بوم‌گردی ارگ رادکان این شرایط را دارد که در جذب گردشگری تحول جدیدی را در شهرستان چناران ایجاد کند.

صادق کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص تمایز بودن این اقامتگاه از دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: ارگ رادکان، اولین اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌رضوی بود که سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسط جناب سلطانی فر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقامتگاه خانه‌ای است که تقریبا 150 سال قدمت دارد که به همان شکل بازسازی و تبدیل به اولین اقامتگاه بوم‌گردی، با بالاترین درجه کیفیت در سطح استان شد و اقامتگاه‌های دیگری هم وجود داشتند که به لحاظ اندازه و درجه قابل مقایسه با این اقامتگاه نبود، از جمله بخش‌های مهم ارگ اردکان که در واقع حدود 1200 متر زمین، دارای 12 اتاق، چایخانه، رستوران، اصطبل و کبوترخانه است.

این کارآفرین برتر عنوان کرد: کارآفرینی برای مردم این روستا از اتفاقات بزرگ به‌شمار می‌رفت و بیشتر پرسنل و کارکنان این اقامتگاه افراد بومی این منطقه هستند و طی زمان ساخت این پروژه که چندین ماه به طول انجامید قریب به اتفاق، نیروهای عملیاتی و کاری تقریبا 30 نفر بودند که به صورت شبانه روزی و در دو نوبت برای ساخت این مکان فعالیت می‌کردند.

کاظمیان تصریح کرد: با کارآفرینی غیر مستقیم، اهالی روستا توانستند مواد اولیه‌ این اقامتگاه را تهیه و تولید کنند، از جمله این محصولات می‌توان به لبنیات، خشکبار، زعفران و... اشاره کرد.

وی افزود: ارگ رادکان با توجه به پتانسیل گردشگری و نیز همجوار بودن آن با یک طبیعت زیبا می‌تواند افراد بسیاری را نیز به خود جذب کند.

مسئول اقامتگاه ارگ رادکان خاطرنشان کرد: ارگ رادکان سرمنشا کشف‌رود بوده و رودخانه رادکان به عنوان میراث به ثبت رسیده جهانی است که با توجه به زمان محدودی که از افتتاح این منطقه می‌گذرد، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم به ویژه قشر فرهنگی و تحصیل کرده جامعه صورت گرفت.

کاظمیان اظهار کرد: ارگ رادکان این قابلیت را دارد که میراث گذشته را برای مردم یادآور شود و تمام طراحی‌ معماری، پذیرایی و موسیقی رنگ و بوی قدیم دارد و در این مکان هیچ عنصر مدرنی به‌چشم نمی‌خورد.

وی در خصوص برنامه‌های اقامتگاه رادکان در سال 2017، افزود: این اقامتگاه پتانسیل جدی در برگزاری همایش‌ها و جلساتی با حضور مهمان‌های خارجی دارد و برای برگزاری چنین برنامه‌هایی صحبت‌های مقدماتی نیز صورت گرفته که با همکاری دانشگاه تهران قرار است، اولین همایش خواجه نظام الملک در این اقامتگاه برگزار خواهدشد.

این کارآفرین برتر گفت: در تلاش هستیم که با انجام مذاکراتی، بتوانیم مکانی را برای برگزاری تئاتر نیز ایجاد کنیم و همچنین قصد داریم که این اقامتگاه به یک مکان برای دنبال کردن رویدادهای فرهنگی تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه به عنوان کارآفرین برتر شناخته شد، عنوان کرد: در همایشی که روز گذشته 19 فروردین‌ماه در تهران با حضور رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، برگزار شد، تعدادی از کارآفرینان حوزه روستاهای کشور با اهدای لوح، از آن‌ها تقدیر به عمل آمد و در این میان، تنها ارگ رادکان ازخراسان‌رضوی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۱۵۳/ارگ_رادکان_تحول_جدیدی_در_جذب_گردشگری_چناران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: