Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@08:49:09 GMT

کمبود۷۰هزار معلم تا پایان سال ۹۶/ خروج ۴۴هزار معلم مرد از گردونه فعالیت طی ۲ سال

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۱۹۷/کمبود۷۰هزار_معلم_تا_پایان_سال_۹۶_خروج_۴۴هزار_معلم_مرد_از_گردونه_فعالیت_طی_۲_سال

کمبود۷۰هزار معلم تا پایان سال ۹۶/ خروج ۴۴هزار معلم مرد از گردونه فعالیت طی ۲ سال

جامعه>آموزش - آنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از کمبود ۷۰ هزار معلم تا پایان سال ۹۶خبر داد.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سال 95، 38 هزار معلم (22 هزار مرد و 13 هزار خانم) و سال 96 نیز 35 هزار معلم (22 هزار مرد و 13 هزار خانم) بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: با بازنشسته شدن این تعداد نیرو، سیستم تعلیم و تربیت کشور با کمبود معلم به خصوص معلم مرد مواجه می‌شود زیرا طی 2 سال 44 هزار معلم آقا از گردونه فعالیت در وزارت آموزش و پرورش خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرافشان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برای کمبود معلم چاره‌اندیشی کند، گفت: سال آینده تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند که با ورود این افراد بخشی از کمبود‌ها جبران می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که به آموزش و پرورش اجازه بدهد به میزان مورد نیاز از ردیف‌های استخدامی استفاده و کمبود‌های خود را جبران کند که امید است با استفاده از این قانون بتوان کمبود‌ نیروی انسانی در مدارس را به زودی برطرف کرد.

۴۷۲۳۵

کلید واژه‌ها : معلم - معلمان - بازنشستگی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۱۹۷/کمبود۷۰هزار_معلم_تا_پایان_سال_۹۶_خروج_۴۴هزار_معلم_مرد_از_گردونه_فعالیت_طی_۲_سال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: