Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@10:24:56 GMT

نماز و دعاي روز بيست و هفتم ماه رمضان/ لزوم آگاهي از نياز همنوعان در ماه ميهماني خدا

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۱۲/نماز_و_دعای_روز_بیست_و_هفتم_ماه_رمضان_لزوم_آگاهی_از_نیاز_همنوعان_در_ماه_میهمانی_خدا

خبرگزاري آريا - يک کارشناس علوم قرآني با اشاره به نماز و دعاي روز بيست و هفتم ماه رمضان، از لزوم آگاهي از نياز نيازمندان در ماه ميهماني خدا سخن گفت.

علي محسني‌راد کارشناس علوم قرآني در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان گفت: مهم‌ترين درس آموختني ماه مبارک رمضان براي مومنان روزه‌دار، خودسازي است به اين معنا که افراد رفتارهاي نادرست خود را مورد نقد قرار بدهند و درصدد اصلاح آن برآيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وي ادامه داد: در مسير خودسازي و تعالي روح همواره بايد از امکاناتي که در اختيار داريم، براي کمک کردن به انسان‌هاي ديگر استفاده کنيم و اگر کاري از دستمان برمي‌آيد، براي بندگان خداوند انجام دهيم.


محسني‌راد تصريح کرد: فلسفه خودسازي در ماه مبارک رمضان تنها توجه به تعالي روح و ارتقاي ابعاد شخصيتي و رفتاري در اين ماه نيست بلکه يک مومن واقعي زماني مي‌تواند به درک مفهوم خودسازي دست پيدا کند که از نياز همنوعان خود آگاهي پيدا کند چرا که صداي نياز هميشه بلند نيست.


وي در ادامه صحبت‌هاي خود اظهار کرد: حضرت محمد (ص) درباره اهميت نماز خواندن در ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: " هر آن‌کس که در رمضان قيان کرد (نماز خواند) درحالي که از روي ايمان و نيت ثواب باشد، تمام گناهان سابقش بخشيده مي‌شود."


اين کارشناس علوم قرآني يادآور شد: از اين سخن پيامبر اکرم (ص) به خوبي مشخص مي‌شود که انجام اعمال نيک در ماه ميهماني خدا از جمله نماز خواندن و يا کمک کردن به نيازمندان بايد از روي ايمان، نيت درست و اخلاص صورت بگيرد چرا که مورد قبول درگاه احديت قرار مي‌گيرد.


وي توضيح داد: خواندن اين دعا در وز بيست و ششم ماه مبارک رمضان از ارزش و اهميت بسياري برخودار است:


"بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ ارْزُقْني فيهِ فَضْلَ لَيْلَهِ القَدْرِ وصَيّرْ أموري فيهِ من العُسْرِ الى اليُسْرِ واقْبَلْ مَعاذيري وحُطّ عنّي الذّنب والوِزْرِ يا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحين.


به نام خداوند بخشنده مهربان


خدايا روزى کن مرا در آن فضيلت شب قدر را و بگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذير عذرهايم و بريز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شايسته خويش."



محسني‌راد خاطرنشان کرد: همچنين خواندن 4 رکعت نماز در شب بيست و هفتم ماه رمضان به گونه‌اي که در هر رکعت سوره حمد و سوره ملک خوانده شود و اگر شخص نمازگزار نتوانست، به جاي سور ملک ، 25 مرتبه سوره توحيد را بخواند، بسيار سفارش شده است.


انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۱۲/نماز_و_دعای_روز_بیست_و_هفتم_ماه_رمضان_لزوم_آگاهی_از_نیاز_همنوعان_در_ماه_میهمانی_خدا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: