Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@15:23:44 GMT

نماز و دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان/ لزوم آگاهی از نیاز همنوعان در ماه میهمانی خدا

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۱۶/نماز_و_دعای_روز_بیست_و_هفتم_ماه_رمضان_لزوم_آگاهی_از_نیاز_همنوعان_در_ماه_میهمانی_خدا

نماز و دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان/ لزوم آگاهی از نیاز همنوعان در ماه میهمانی خدا

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان، از لزوم آگاهی از نیاز نیازمندان در ماه میهمانی خدا سخن گفت. علی محسنی‌راد کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگوبا خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: مهم‌ترین درس آموختنی ماه مبارک رمضان برای مومنان روزه‌دار، خودسازی است به این معنا که افراد رفتارهای نادرست خود را مورد نقد قرار بدهند و درصدد اصلاح آن برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در مسیر خودسازی و تعالی روح همواره باید از امکاناتی که در اختیار داریم، برای کمک کردن به انسان‌های دیگر استفاده کنیم و اگر کاری از دستمان برمی‌آید، برای بندگان خداوند انجام دهیم.
محسنی‌راد تصریح کرد: فلسفه خودسازی در ماه مبارک رمضان تنها توجه به تعالی روح و ارتقای ابعاد شخصیتی و رفتاری در این ماه نیست بلکه یک مومن واقعی زمانی می‌تواند به درک مفهوم خودسازی دست پیدا کند که از نیاز همنوعان خود آگاهی پیدا کند چرا که صدای نیاز همیشه بلند نیست.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: حضرت محمد (ص) درباره اهمیت نماز خواندن در ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: " هر آن‌کس که در رمضان قیان کرد (نماز خواند) درحالی که از روی ایمان و نیت ثواب باشد، تمام گناهان سابقش بخشیده می‌شود."
این کارشناس علوم قرآنی یادآور شد: از این سخن پیامبر اکرم (ص) به خوبی مشخص می‌شود که انجام اعمال نیک در ماه میهمانی خدا از جمله نماز خواندن و یا کمک کردن به نیازمندان باید از روی ایمان، نیت درست و اخلاص صورت بگیرد چرا که مورد قبول درگاه احدیت قرار می‌گیرد.
وی توضیح داد: خواندن این دعا در وز بیست و ششم ماه مبارک رمضان از ارزش و اهمیت بسیاری برخودار است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
به نام خداوند بخشنده مهربان
خدایا روزى کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را اى مهربان به بندگان شایسته خویش."
محسنی‌راد خاطرنشان کرد: همچنین خواندن 4 رکعت نماز در شب بیست و هفتم ماه رمضان به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و سوره ملک خوانده شود و اگر شخص نمازگزار نتوانست، به جای سور ملک ، 25 مرتبه سوره توحید را بخواند، بسیار سفارش شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۱۶/نماز_و_دعای_روز_بیست_و_هفتم_ماه_رمضان_لزوم_آگاهی_از_نیاز_همنوعان_در_ماه_میهمانی_خدا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: