Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@10:32:42 GMT

سومین کنگره قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه کردستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۳۱/سومین_کنگره_قارچ_شناسی_ایران_در_دانشگاه_کردستان_برگزار_شد

سومین کنگره قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه کردستان برگزار شد

باهدف پیگیری کارهای بر زمین مانده حوزه قارچ شناسی، سومین کنگره قارچ‌شناسی ایران در دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهرام شریف‌نبی پیش‌از ظهر امروز در سومین کنگره قارچ‌شناسی ایران که در دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار داشت: قارچ‌شناسی شاخه علوم پایه و ارکان گیاه پزشکی، دام پزشکی و محیط زیست است که تمام شاخه‌ها در جستجوی کشف حقایق در مورد قارچ‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قارچ‌ها از منابع مهم ژنتیکی و به‌عنوان غذا بشمار می‌روند و سالانه میلیاردها ریال سود و زیان اقتصادی دارند.

رئیس کنگره قارچ شناسی ایران با بیان اینکه تاریخ فناوری زیستی از قارچ‌ها آغاز شده، تصریح کرد: در حوزه‌های کنترل بیولوژیکی، سم‌زدایی بیولوژیکی و پژوهش‌های ژنتیکی از قارچ‌ها بسیار استفاده می‌شود.

وی گفت: پیگیری کارهای بر زمین مانده در حوزه قارچ شناسی، یکی از اهداف برگزاری کنگره قارچ شناسی بوده و باید جوانان علاقمند برای استفاده بیشتر از منابع قارچ‌ها به این رشته ملحق شوند.

شریف‌نبی افزود: استفاده از قارچ‌ها به‌عنوان صنایع غذایی و دارویی، پرداختن به جنبه‌های اکولوژیکی و ارتباط با انجمن‌های قارچ شناسی سایر استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری کنگره قارچ شناسی است.

وی اظهار کرد: اولین کنگره قارچ شناسی ایران در دانشگاه گیلان و دومی در دانشگاه تهران برگزار شد و امیدواریم در برگزاری کنگره اهداف قارچ شناسی در جامعه اجرا شود.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۳۱/سومین_کنگره_قارچ_شناسی_ایران_در_دانشگاه_کردستان_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: