Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:56:42 GMT

ارایه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت در کنگره قارچ شناسی آسیا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۳۴/ارایه_مقاله_عضو_هیات_علمی_دانشگاه_جیرفت_در_کنگره_قارچ_شناسی_آسیا

ارایه مقاله عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت در کنگره قارچ شناسی آسیا

جیرفت – ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت در تخصصی ترین کنگره قارچ شناسی آسیا مقاله خود را ارایه کرد.

عضو هیات علمی گروه گیاهپزشکی دانشکده کشاورزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقاله را با عنوانIsolation and identification of fungi associated with dried fruits of white mulberry در کنگره قارچ شناسی آسیا که با حضور محققانی از تمامی کشورهای آسیایی، برخی کشورهای اروپایی مانند هلند، فرانسه، آلمان و کشورهای آمریکا و کانادا برگزارشد، ارایه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیررضا میجانی افزود: هدف از ارایه این مقاله شناسایی آلودگی های قارچی همراه با برخی محصولات خشکباری و تعیین نوع و میزان توکسین های قارچی ناشی از آنهاست.
وی با بیان این مطلب که خشکبار نقش مهمی در صادرات غیر نفتی کشور داشته است، تصریح کرد: آلودگی های قارچی همراه با آنها و میزان توکسین های تولید شده ناشی از آنها همواره یکی از موارد محدود کننده صادرات این قبیل محصولات است که شناسایی عوامل آلوده کننده و تعیین میزان آلودگی های آن ها در این خصوص همواره ضروری می باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا طرح تحقیقاتی را آغاز کردیم که در فاز اول اقدام به جداسازی و شناسایی آلودگی های قارچی محصولات مختلف خشکباری نظیر پسته، توت خشک، خرما و انجیر پرداخته که بخشی از نتایج اولیه آن در کنگره قارچ‌شناسی آسیا در یک سخنرانی علمی ارایه شد و فاز دوم پروژه یعنی تعیین نوع و میزان توکسین‌های قارچی در دست اقدام است.
عضو هیات علمی گروه گیاهپزشکی دانشگاه جیرفت بیان کرد: شناسایی و تعیین میزان این توکسین ها می تواند مشکلات فراروی صادرات خشکبار را برطرف کند که امیدواریم با تلاش فراوان این مهم را محقق کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کنگره قارچ شناسی آسیا تخصصی ترین کنگره در زمینه های مرتبط با علم قارچ شناسی است که هر 2 سال یکبار توسط انجمن قارچ شناسی آسیا و با همکاری انجمن بین المللی قارچ شناسی در یکی از کشورهای آسیایی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این کنگره در شهر هو چی مین کشور ویتنام برگزار شد و محققانی از کشورهای آسیایی، برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی آخرین دستاوردهای علمی خود در زمینه قارچ شناسی را در این همایش در قالب ارایه سخنرانی و نمایش پوستر ارایه دادند.
دانشگاه جیرفت با زیر بنایی حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومترهشت جاده جیرفت- بندرعباس واقع شده است.
درحال حاضر بیش از چهار هزار نفر دانشجو در 34 رشته وگرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل می باشند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمد ی*
7450/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۳۴/ارایه_مقاله_عضو_هیات_علمی_دانشگاه_جیرفت_در_کنگره_قارچ_شناسی_آسیا را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: