Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:53:51 GMT

رئیس کنگره قارچ‌شناسی ایران: تاریخ فناوری زیستی از قارچ آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۳۵/رئیس_کنگره_قارچ_شناسی_ایران_تاریخ_فناوری_زیستی_از_قارچ_آغاز_شده_است

رئیس کنگره قارچ‌شناسی ایران: تاریخ فناوری زیستی از قارچ آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام شریف‌نبی ظهر امروز در سومین کنگره قارچ‌شناسی ایران که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قارچ‌شناسی شاخه‌ای مهم در تمام علوم زیستی از جمله گیاه‌پزشکی، دام‌پزشکی و محیط زیست است و همه دانشمندان این حوزه‌ها در جست‌وجوی کشف حقایق قارچ‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از انواع قارچ‌ها به عنوان غذا به شمار می‌روند و منبع مهم ژنتیکی هستند و تجارت این نوع قارچ سالانه میلیاردها تومان سود برای فروشندگان آن دارد.

رئیس کنگره قارچ‌شناسی ایران با بیان اینکه تاریخ فناوری زیستی از قارچ‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: در حوزه‌های کنترل بیولوژیکی، سم‌زدایی بیولوژیکی و پژوهش‌های ژنتیکی از قارچ‌ها بسیار استفاده می‌شود.

وی گفت: حوزه قارچ‌شناسی کارهای بر زمین‌مانده فراوانی دارد که یکی از این کارها ترغیب جوانان علاقه‌مند برای استفاده بیشتر از منابع مهم قارچی و جذب در این رشته‌ها است.

شریف‌نبی افزود: استفاده از قارچ‌ها به‌عنوان صنایع غذایی و دارویی، پرداختن به جنبه‌های اکولوژیکی و ارتباط با انجمن‌های قارچ‌شناسی سایر استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری کنگره قارچ‌شناسی است.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۳۵/رئیس_کنگره_قارچ_شناسی_ایران_تاریخ_فناوری_زیستی_از_قارچ_آغاز_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: