Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:34:50 GMT

اعطای مدرک ISC به کلیه مقالات پذیرفته شده در کنگره سیره اهل بیت(ع)

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۳۶/اعطای_مدرک_isc_به_کلیه_مقالات_پذیرفته_شده_در_کنگره_سیره_اهل_بیت_ع

دبیرعلمی کنگره سیره اهل بیت(ع)، با بیان اینکه حجم مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره بیش از حد تصور بود، گفت: از میان آثار ارسالی 765 مقاله در کنگره پذیرفته شد که به همگی مدرک ISC اعطا می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی راغبی روز دوشنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع)، عنوان کرد: این کنگره با محوریت سیره امیرالمومنین علی(ع)، روز پنج شنبه 23 شهریور در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرعلمی کنگره سیره اهل بیت(ع)، ادامه داد: فراخوان کنگره در 8 محور؛ جایگاه قرآن در سیره امیرالمومنین(ع)، اقتصاد و معیشت از منظر امیرالمومنین علی(ع)، سیره علمی، فرهنگی و معاشرت امام علی(ع)، اخلاق و تربیت از دیدگاه امیرالمومنین علی(ع)، حاکمیت و سیاست در سیره امیرالمومنین علی(ع)، امام علی(ع) علم و عقلانیت، سیره علوی معنویت و عبادت، هنر و ادبیات در سیره امام علی(ع) اعلام شد که در مجموع بیش از 1200 مقاله توسط دبیرخانه واصل و از این میان 765 مقاله پذیرفته شد.
وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی مقالات پذیرفته شده، 14 اثر علمی به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند که گردآورنده گان این مقالات به عتبات عالیات و میهمانی حضرت علی(ع) مشرف خواهند شد.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم با اشاره به اینکه آثار پذیرفته در کنگره در چند سطح دسته بندی شده اند، گفت: 141 اثر رتبه علمی پژوهشی کسب کرده و در مجلات علمی پژوهشی به چاپ می رسند که اعتبار بالایی برای پدیدآورندگان این مقالات دارد، 256 اثر اعتبار علمی ترویجی و 368 اثر نیز علمی تخصصی هستند.
راغبی اضافه کرد: چکیده همه آثار چاپ و در روز کنگره توزیع عمومی می شود، همچنین این چکیده به چند زبان ترجمه خواهد شد.
وی گفت: 468 تن از پدیدآورندگان آثار برادران و 313 تن را خواهران تشکیل می دهند که از این تعداد 758 نفر دانشگاه و مابقی حوزوی هستند، از لحاظ سطح علمی نیز 436 نفر از پدیدآورندگان آثار اعضای هیئت علمی و یا دارای مدرک سطح 4 و دکتری و فوق دکتری، 342 نفر طلبه و دانشجو دارای مدارک فوق لیسانس و سطح 3 هستند.
دبیرعلمی کنگره سیره اهل بیت(ع)، با بیان اینکه کنگره مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC را اخذ کرده است، اظهار داشت: صاحبان آثار پذیرفته شده همگی گواهی ISC را دریافت خواهند کرد.
راغبی با بیان اینکه حجم مقالات دریافتی در دبیرخانه کنگره بسیار بالاتر از حد تصور بود، عنوان کرد: مقالات خارجی عمدتا از کشورهای عربی، کشورهای جنوب آسیا نظیر پاکستان و نیز آمریکا و انگلستان ارسال شده بود.
وی با بیان اینکه کنگره سیره اهل بیت(ع) بنا ندارد بصورت سالانه برگزار شود، گفت: این کنگره یک جریان با ابعاد مختلف برای معرفی فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) است و معمولا هر دوره برگزاری آن تا 3 سال به درازا می کشد.
راغبی در پایان اظهار داشت: در نظر داریم این کنگره به عنوان بنیاد سیره اهل بیت(ع) ثبت شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۳۶/اعطای_مدرک_isc_به_کلیه_مقالات_پذیرفته_شده_در_کنگره_سیره_اهل_بیت_ع را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: