Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:42:25 GMT

تشریح برنامه های کمیته دانشجویی کنگره 5400 شهید استان کردستان+ عکس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۴۳/تشریح_برنامه_های_کمیته_دانشجویی_کنگره_۵۴۰۰_شهید_استان_کردستان_عکس

تشریح برنامه های کمیته دانشجویی کنگره 5400 شهید استان کردستان+ عکس

امروز جلسه کمیته دانشگاهی کنگره 5400 شهید استان کردستان با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس و جمعی از روسا و مسئولین دانشگاه های استان کردستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکرددانش،امروز جلسه کمیته دانشگاهی کنگره 5400 شهید استان کردستان با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس و جمعی از روسا و مسئولین دانشگاه های استان کردستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دکتر محمدقربان کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و رییس کمیته دانشجویی کنگره 5400 شهید استان کردستان گفت: در کمیته دانشجویی 5400 شهید استان کردستان حدود 20 عنوان برنامه برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای استان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برگزاری شبی با شهدا, یادواره شهدا, کرسی آزاداندیشی با موضوع شهید و شهادت, غباررویی مزار شهدا, دیدار با خانواده شهدا, فراخوان مقاله, مسابقه وبلاگ نویسی و ... تنها بخشی از برنامه هایی است که قرار است تا زمان برگزاری کنگره اصلی در سطح دانشگاه های استان کردستان برگزار شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه هر وجب از خاک استان کردستان آغشته به خون شهدا است تصریح کرد: امیدواریم با همکاری تمام دانشگاه های سطح استان کردستان بتوانیم برنامه هایی در خور مقام والای شهدای استان کردستان برگزار کنیم چرا که اگر رشادت و جانفشانی شهدا نبود امروز نمیتوانستیم در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

در ادامه این جلسه علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: دانشگاه های سطح استان کردستان تجربه دو کنگره عظیم شهدای دانشجو را داشته اند و امروز این توانمندی وجود دارد که هر کدام از دانشگاه های استان بهترین و اثرگذارترین کنگره را در سطح کشوری برگزار کند.

وی افزود: متناسب با فضای علمی دانشگاه ها حدود 33 عنوان برنامه در راستای برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان برنامه ریزی شده است که تا قبل از برگزاری کنگره اصلی در سطح دانشگاه های استان برگزار میکنیم بطوری که هر دانشجوی کردستانی حداقل یک بار واژه شهید و شهادت را در دانشگاه ببیند و یا بشنود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان به برنامه هایی که در راستای کنگره 5400 شهدی استان کردستان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: نامگذاری مکان های مختلف در دانشگاه از جمله کلاس درس, سالن جلسات, سالن ورزشی, خیابان ها و بوستان های داخل دانشگاه به نام شهدای استان, برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در دانشگاه ها با موضوع شهید و شهادت, برگزاری سلسله یادواره های شهدا در دانشگاه ها, شب شعر دانشجویی با موضوع شهدای استان, فراخوان مقالات علمی و ... بخشی از برنامه هایی است که قرار است در سطح دانشگاه های استان برگزار شود.

وی خواستار هماهنگی برای حضور چهره های برتر کشوری در دانشگاه های استان کردستان برای جذابیت و اثرگذاری بهتر و بیشتر برنامه های کنگره های 5400 شهید استان کردستان در بین دانشجویان شد.

محمدپناه ادامه داد: با توجه به اینکه تمام روسا و مسئولین دانشگاه های سطح استان کردستان دغدغه گسترش فرهنگ شهادت و معرفی شهدای استان را به نسل جوان دارند بنابراین مطمئنا دانشگاه ها با اجرای برنامه های اثرگذار دین خود را به شهدا ادا خواهند کرد.

در ادامه این جلسه سرهنگ ابراهیم حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس و رییس کنگره 5400 شهید استان کردستان گفت: کنگره 5400 شهید استان کردستان در سال 97 در استان برگزار می شود و در راستای برگزاری آن, 28 کمیته برای اجرای هر چه بهتر آن تعیین شده است که کمیته دانشجویی یکی از پیشتازترین آنهاست.

وی گفت: این کنگره در واقع ابزاری است برای حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه چرا که یکی از راهبردهای اصلی و اساسی دشمنان این نظام, تضعیف روحیه شهادت و انقلابی گری است تا با این کار نسل جوان را با این واژگان و این نوع سبک زندگی بیگانه کنند و از این طریق ضربه اساسی را به انقلاب وارد کنند.

سرهنگ حسینی با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید اجازه دهیم که روحیه شهید و شهادت فراموش و یا تحریف شود گفت: باید با برگزاری کنگره های شهدا و زنده نگه داشتن راه و روش و سبک زندگی شهدا اجازه ندهیم که دشمن به اهداف خود برسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس تاکید کرد: ما با برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان میخواهیم بانک اطلاعاتی از شهدای استان برای آیندگان و نسل های بعدی جمع آوری کنیم و با این کار سبک زندگی شهدایی را برای همیشه در جامعه زنده نگه داریم.

وی یادآور شد: برگزاری این کنگره صرفا یک اجلاسیه نیست بلکه باید دریایی از اطلاعات را در رابطه با هر یک از شهدای عزیز استان جمع آوری و منتشر کنیم و این کار نیازمند کار و تلاش جدی کلیه کمیته های مرتبط با برگزاری کنگره شهدا می باشد.

وی بر اجرای المیپادهای ورزشی دانشجویی با محوریت شهدای استان, احداث یادمان و المان شهدای دانشجو در دانشگاه ها, برگزاری جشنواره های علمی با موضوع شهید و شهادت, تولید نماهنگ, فیلم و موسیقی و مستند در رابطه با شهدای استان, برپایی نمایشگاه شهدای دانشجو و نقش آفرینی تمام دانشجویان, اساتید و جامعه دانشگاهی در برناماه های این کنکره تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۴۳/تشریح_برنامه_های_کمیته_دانشجویی_کنگره_۵۴۰۰_شهید_استان_کردستان_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: