Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:27:03 GMT

شناسایی بیش از ۵ میلیون گونه قارچ دردنیا/اهدای سومین جایزه حجارود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۴۵/شناسایی_بیش_از_۵_میلیون_گونه_قارچ_دردنیا_اهدای_سومین_جایزه_حجارود

شناسایی بیش از ۵ میلیون گونه قارچ دردنیا/اهدای سومین جایزه حجارود

سنندج- رییس سومین کنگره قارچ شناسی ایران گفت: در دو دهه اخیر تعداد گونه های قارچ گسترش یافته و براساس برآوردهای انجام شده به پنج میلیون و ۱۰۰ هزار گونه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام شریف نبی امروز شنبه در سومین کنگره قارچ شناسی ایران که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه قارچ ها موجوداتی مفید و گاها زیان بار هستند، گفت: قارچ ها به طور مستقیم و غیر مستقیم برروی زندگی بشر تاثیر فراوانی می گذارند و سالانه زیان و یا سودهای اقتصادی برای جوامع انسانی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قارچ ها از منابع مهم ژنتیکی محسوب می شوند، بیان کرد: در پژوهش های ژنتیکی همواره از قارچ های مختلف استفاده می شود و این یکی از کاربردهای مهم قارچ ها است.

وی عنوان کرد: طبق برآرودهای انجام شده تا سال ۱۹۹۱ میلادی تعداد گونه های قارچ در دنیا یک میلیون و ۵۰۰ هزار گونه تخمین زده شده و تا آن زمان ۷۰ هزار گونه توصیف شده بود.

رییس سومین کنگره قارچ شناسی ایران ادامه داد: با پیشرفت های انجام گرفته شده در دو دهه اخیر تعداد گونه های قارچ گسترش یافته و براساس برآوردهای انجام شده به پنج میلیون و ۱۰۰ هزار گونه رسیده است.

شریف نبی اضافه کرد: هنوز قارچ ها موجودات کمتر شناخته شده ای هستند و باید برای دستیبابی به دانش در مورد این موجودات و جلوگیری از زیان های آنها محققان و پژوهشگران جوان ما تلاش کنند.

وی اظهارداشت: کنگره قارچ شناسی در ایران به منظور گردهمایی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان و دست اندرکاران حوزه قارچ برگزار می شود و این مهم از اهداف تشکیل انجمن قارچ شناسی در سال ۸۹ است.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره در دانشگاه گیلان و دومین دوره آن هم در تهران برگزارشد، بیان کرد: امیدواریم دوره سوم بتواند از اهداف انجمن قارچ شناسی در آگاهی بخشی به جامعه در علم قارچ شناسی به خوبی بهره گیرد.

رییس سومین کنگره قارچ شناسی ایران ادامه داد: امروزه پرداختن به مسائل قارچ در مهندسی ژنتیک، صنایع غذایی و دارویی، جنبه های اکولوژیکی، اثرات محیطی در انسان، دام وگیاه از اولویت های ما است.

شریف نبی عنوان کرد: انتظار می رود قطب های لازم در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد شود تا تحقیات قارچ شناسی را مورد بازنگری قرار می دادند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند انجمن قارچ شناسی اهدای جایزه دکتر قربانعلی حجارود است که در این کنگره هم برای سومین بار به پرکارترین محقق در این حوزه اهدا می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۴۵/شناسایی_بیش_از_۵_میلیون_گونه_قارچ_دردنیا_اهدای_سومین_جایزه_حجارود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: