Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@02:31:26 GMT

کودک‌ شو در مسير يک شوي تلويزيوني

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۳۶۵/کودک_شو_در_مسیر_یک_شوی_تلویزیونی

خبرگزاري آريا - يک برنامه تلويزيوني مي‌تواند مخاطب خاص داشته باشد يا فقط قشر خاصي را مخاطب قرار دهد و نه عامه مردم را؛ اما وقتي برنامه‌اي اين قابليت را دارد که جمع کثيري از مردم تماشاگرش باشند، چرا توسعه پيدا نکند و براي جلب توجه مخاطبان بيشتر، تدارک ويژه نبيند؟ بخصوص برنامه‌اي که به موضوع خانواده، ازدواج، فرزندآوري و فرزندپروري توجه دارد و در عين حال نشاط و سرگرمي را هدف قرار داده است!

برنامه «کودک شو» يک شوي تلويزيوني با قابليت جذب مخاطب عام است که البته فعلا بعيد به نظر مي‌رسد غير از خود شرکت‌کنندگان و دوستان و بستگان‌شان کسي به تماشاي اين برنامه بنشيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين برنامه مثل «خندوانه» و «دورهمي» که پيشتر در شبکه نسيم متولد شده و راهشان را پيدا کرده‌اند، براساس ساختاري به نام «تاک شو» تعريف شده با اين تفاوت که عنصر مسابقه در اين برنامه پررنگ‌تر و جدي‌تر از ديگر مولفه‌هاي يک «تاک شو» است.
گپ وگفت‌هاي خودماني، نمايش، بازي يا مسابقه و البته حضور چهره‌هاي مطرح و سرشناس اصلي‌ترين مولفه‌هاي يک «تاک‌شو» محسوب مي‌شود و «کودک شو» قابليت آن را دارد که از همه اين مولفه‌ها برخوردار شود و طيفي گسترده‌تر از مخاطبان را به خود جلب کند.
مسابقه به عنوان مهم‌ترين وجه برنامه «کودک شو» در ذاتش جذابيت و گيرايي دارد و صرفا لازم است رقابت‌هاي اين برنامه جنبه عمومي پيدا کند و طيفي وسيع‌تر از مخاطبان با آن درگير شوند.
شايد بد نباشد والدين رقابتي جدي‌تر در زمينه فرزندپروري و تربيت فرزندان داشته باشند يا مثلا سهم خانواده‌ها در گپ‌وگفت‌ها بيشتر از چيزي باشد که امروز شاهديم و از مخاطبان خواسته شود که در انتخاب خانواده‌ برتر مشارکت کنند.
«کودک شو» براي جلب نظر مخاطبان بيشتر بايد بتواند اتفاقي ويژه‌ رقم بزند؛ هدف و شعاري مشخص داشته باشد و در راستاي آن جريان‌سازي کند و مخاطبش را به تکاپو وادارد تا توجه‌ها به سمتش جلب شود.
برگزاري يک مسابقه سراسري و پيامکي براي انتخاب خانواده برتر يا جذاب‌ترين گفت‌وگويي که يک مهمان توانسته با کودکان داشته باشد يا هر شيوه ديگري که عامه مردم را فارغ از اين‌که خانواده تشکيل داده باشند يا نه، پاي برنامه بنشاند.
از ديگر راهکارهاي ايجاد جذابيت‌هاي عمومي در اين برنامه مي‌توان به حضور چهره‌هاي سرشناس و محبوب اشاره کرد يا حتي بهره‌برداري از شيريني‌ دلپذير کودکان که البته دومي کاري بسيار دشوار است و نيازمند تمهيدات و امکانات مناسب، و شايد اين امکان وجود داشته باشد که اين دو بخش تلفيق شود و مهمانان مطرح و سرشناس برنامه از دنياي هنر و ورزش و سياست در مواجهه با کودکان قرار بگيرند و قابليت‌هاي خود را در ارتباط با بچه‌ها در معرض قضاوت مخاطبان بگذارند.
يک تاک‌شوي موفق همچنين نياز به تاثيرگذاري عميق دارد؛ تاثيرگذاري حسي و عاطفي که روح و جان مخاطبان را سيراب کند. براي اين کار شايد «کودک شو» بتواند با همکاري نهادهايي مانند بهزيستي يا مراکزي از اين دست، گاهي اتفاقاتي ويژه‌ براي کودکان و خانواده‌ها رقم بزند.
خوشبختانه مسير تغييرات در برنامه «کودک شو» متوقف نيست و خبرها و گزارش‌هاي منتشر شده از اتفاقات تازه خبر مي‌دهند. همچنين به نظر مي‌رسد اتاق فکر برنامه همزمان با پخش فعال است و احتمالا از نظرات و ديدگاه‌هاي مخاطبان برنامه هم بهره خواهد گرفت. بنابراين شايد بتوان اميدوار بود مسير تغييرات در اين برنامه، آن را به سمت يک تاک‌شوي جذاب براي عامه مخاطبان بدل کند.
آذر مهاجر
راديو و تلويزيون

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۳۶۵/کودک_شو_در_مسیر_یک_شوی_تلویزیونی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: