Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:55:17 GMT

بی‌توجهی به نماز مهم‌ترین علت افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۰۴/بی_توجهی_به_نماز_مهم_ترین_علت_افزایش_مشکلات_اجتماعی_در_جامعه_است

بی‌توجهی به نماز مهم‌ترین علت افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه است

نهاوند - امام جمعه نهاوند گفت: بی‌توجهی به نماز مهم‌ترین علت افزایش مشکلات اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر شنبه در دیدار کارکنان سپاه، نیروی انتظامی و مسئولین شهرستان نهاوند که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به تجربه تلخ عاشورا گرفتار نشویم باید پیروی و تبعیت از ولایت فقیه را اصل و سرلوحه تمام کارها قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد دیگر اثری از اسلام و انسانیت باقی نمی‌ماند و ما نیز اگر غفلت کنیم این قضیه ممکن است در انقلاب اسلامی ما نیز اتفاق بیفتد، عنوان کرد: یکی از عبرت‌های مهم عاشورا که باید در عزاداری‌هایمان به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که مسلمانان آن زمان پیروی از ولایت و رهبری را کنار گذاشتند و ما نیز اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به این تجربه تلخ دچار نشویم باید پیروری از ولایت فقیه را به عنوان اصل و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

امام جمعه نهاوند باطرح این سئوال که چرا در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است اینقدر آمار اعتیاد، اختلافات خانوادگی، ناامنی، سرقت و غیره بالا رفته است، گفت: این آمار نشان دهنده آنست که یا ما طلبه‌ها و یا مسئولین نظام و یا مسئولین فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم.

حجت الاسلام مغیثی‌ علت وجود همه این مشکلات در جامعه را بی توجهی به نماز برشمرد و گفت: اقامه نماز در خانواده‌ها، مدارس و آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و به خوبی آموزش داده نشده است.

وی عنوان کرد: طی ۸ سال دفاع مقدس در سنگرهای ما سجاده‌های نماز، قرآن و مفاتیح باز بود اما در سنگرهای دشمن وسایل گناه و فساد وجود داشت و این باعث موفقیت و پیروزی رزمنده‌های ما شد.

حجت الاسلام مغیثی‌ افزود: اگر امروز می‌بینیم که آمریکا از ایران عصبانی است و در سازمان ملل و در جمع کشورهای دنیا به ایران اتهام می‌زند به این دلیل است که کشور ما توانسته در طول بیش از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اهدافش را همچنان پیش ببرد.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان برای نابودی انقلاب ما گروهک‌ها را به جان انقلاب انداختند و بعد از آن‌ها ۸ سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند ولی انقلاب ما نه تنها از بین نرفت بلکه توانست با اقتدار اهدافش را به پیش ببرد و اکنون نیز در جبهه مقاومت اهداف خود را به پیش می برد.

حجت الاسلام مغیثی‌ بیان کرد: آمریکا و اسرائیل قصد داشتند عراق، سوریه و لبنان را در اختیار خودشان درآوردند تا منطقه برای آن‌ها امن شود اما با دخالت ایران نقشه آن‌ها نقش برآب و منطقه برای آن‌ها ناامن شد.

وی تاکید کرد: راهپیمایی ۲۰ میلیونی مسلمانان در اربعین امام حسین(ع) که در منطقه‌ای ناامن با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود برای این دشمنان فاجعه و باعث نگرانی است.

حجت الاسلام مغیثی‌ اظهار داشت: همه این موضوعات نشان دهنده این است که ایران اسلامی هنوز در صراط مستقیم خودش قرار دارد و اگر قرار است این راه مقاومت ادامه پیدا کند و بتوانیم در برابر جنگ نرم، ماهواره، فضای مجازی، اعتیاد و غیره که دشمنان برای نابودی انقلاب برنامه‌ریزی کرده‌اند مقاومت کنیم باید یاد خدا و نماز در جامعه بخصوص برای نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

حجت الاسلام مغیثی‌ افزود: در هفته دفاع مقدس باید همه مسئولین و به خصوص آموزش و پرورش و مسئولان فرهنگی دست در دست هم قرار دهند و نسل جوان و نوجوانان را که با آرمان‌های انقلاب آشنایی چندانی ندارند آشنا کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۰۴/بی_توجهی_به_نماز_مهم_ترین_علت_افزایش_مشکلات_اجتماعی_در_جامعه_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: