Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@00:32:01 GMT

بی توجهی به نماز علت اصلی پیدایش مشکلات اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۰۵/بی_توجهی_به_نماز_علت_اصلی_پیدایش_مشکلات_اجتماعی_است

بی توجهی به نماز علت اصلی پیدایش مشکلات اجتماعی است

امام جمعه نهاوند با بیان اینکهبی توجهی به نماز علت اصلی پیدایش مشکلات اجتماعی است گفت: پیروی و تبعیت از ولایت فقیه سبب می‌شود که انقلاب اسلامی ما همچنان در مسیر درست خود قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، عباس‌علی مغیثی‌نیا بعد از ظهر امروز در مراسم دیدار کارکنان سپاه، نیروی انتظامی و مسئولان شهرستان نهاوند با امام جمعه که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) مصلی نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به تجربه تلخ عاشورا گرفتار نشویم باید پیروی و تبعیت از ولایت فقیه را اصل و سرلوحه همه کارهایمان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بعد از گذشت حدود 50 سال از اسلام ناب محمدی(ص) عده‌ای از مسلمانان به اسم دین و پیغمبر تمام توان خود را به کار گرفتند و اهل بیت پیغمبر را به بدترین شکل در واقعه عاشورا آزار دادند و باعث شدند که اسلام از مسیر اصلی خود خارج شود و اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد دیگر اثری از اسلام و انسانیت باقی نمی‌ماند و ما نیز اگر غفلت کنیم این قضیه ممکن است در انقلاب اسلامی ما نیز اتفاق بیفتد.

مغیثی‌نیا عنوان کرد: یکی از عبرت‌های مهم عاشورا که ما باید در عزاداری‌هایمان به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که مسلمانان آن زمان پیروی از ولایت و رهبری را کنار گذاشتند و ما نیز اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به این تجربه تلخ دچار نشویم باید پیروی از ولایت فقیه را به عنوان اصل و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: چرا در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است بالا رفتن آمار اعتیاد، اختلافات خانوادگی، ناامنی، سرقت و غیره نشان دهنده این است که یا ما طلبه‌ها، یا مسئولان نظام و یا مسئولان فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: علت وجود همه این مشکلات در جامعه ما بی توجهی به نماز است و در خانواده‌ها، مدارس و آموزش و پروش اهمیت و توجه به نماز مورد غفلت قرار گرفته است و به خوبی آموزش داده نشده است.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس در سنگرهای ما یاد خدا، سجاده‌های نماز، قرآن و مفاتیح بود اما در سنگرهای دشمن وسایل گناه و فساد وجود داشت و این باعث موفقیت و پیروزی رزمنده‌های ما شد.

مغیثی‌نیا افزود: اگر امروز می‌بینیم که آمریکا از ایران عصبانی است و در سازمان ملل و در جمع کشورهای دنیا به ایران اتهام می‌زند این است که کشور ما توانسته است در طول گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، اهدافش را همچنان به پیش ببرد.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان برای نابودی انقلاب ما گروهک‌ها را به جان انقلاب انداختند و بعد از آن هشت سال جنگ را به کشور ما تحمیل کردند ولی انقلاب ما نه تنها از بین نرفت بلکه توانست با اقتدار اهدافش را به پیش ببرد و اکنون نیز در جبهه مقاومت دارد اهداف خود را به پیش می‌برد.

مغیثی‌نیا بیان کرد: آمریکا و اسرائیل قصد داشتند عراق، سوریه و لبنان را در اختیار خودشان قرار دهند تا منطقه برای زیاده‌ خواهی‌های آنها امن شود اما با دخالت ایران نقشه آن‌ها نقش برآب شد و منطقه برای آنها نا‌امن شد.

وی تاکید کرد: راهپیمایی 20 میلیونی مسلمانان در اربعین امام حسین(ع) که در منطقه‌ای ناامن با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود برای این دشمنان فاجعه و باعث نگرانی است.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: همه این موضوعات نشان دهنده این است که ایران اسلامی هنوز در صراط مستقیم خودش قرار دارد و اگر قرار است که این راه مقاومت ادامه پیدا کند و امروز ما بتوانیم در برابر جنگ نرم، ماهواره، فضای مجازی، اعتیاد و غیره که دشمنان برای نابودی انقلاب ما برنامه‌ریزی کرده‌اند مقاومت کنیم تنها یک راه وجود دارد و آن نهادینه و عجین کردن یاد خدا و نماز در جامعه به‌خصوص برای نسل جوان و نوجوان است.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: در هفته مقدس تمام تلاش و فعالیت‌های دستگاه‌ها در یک طرف قرار می‌گیرد و در طرف دیگر آموزش و پرورش و مسئولین فرهنگی باید آموزش نسل نوجوان و جوان را به خاطر اهمیت این موضوع مورد توجه ویژه قرار دهند.

مغیثی‌نیا افزود: در هفته دفاع مقدس باید همه مسئولان، به ویژه آموزش و پرورش و همه مسئولان فرهنگی دست در دست هم قرار دهند و نسل جوان و نوجوانان را که با آرمان‌های انقلاب آشنایی زیادی ندارند آشنا کنند و این نسل را با آموزه‌های اسلامی و خصوصا نماز عجین کنند.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۰۵/بی_توجهی_به_نماز_علت_اصلی_پیدایش_مشکلات_اجتماعی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: