Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:40:38 GMT

توجه به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا در عزاداری‌‌های ایام محرم ضروری است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۰۶/توجه_به_پیام_ها_و_عبرت_های_عاشورا_در_عزاداری_های_ایام_محرم_ضروری_است

توجه به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا در عزاداری‌‌های ایام محرم ضروری است

امام جمعه نهاوند گفت: در مراسم‌های عزاداری‌ ایام محرم توجه به پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا لازم و ضروری است و این عبرت‌ها باید به خصوص برای نسل جوان و نوجوان تبیین شوند.

حجت‌الاسلام عباس‌علی مغیثی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: در ایام محرم عزاداری‌های باید با معرفت و شناخت، هدفمندانه و آگاهانه باشد و این مراسم‌ها نباید تقلیدی، بی‌هدف و جاهلانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مراسم‌های عزاداری ایام محرم باید پیام‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا مورد توجه قرار بگیرند و این پیام‌ها خصوصا برای نسل جوان و نوجوانان بازگو شوند.

مغیثی‌نیا افزود: یکی از عبرت‌های مهم قیام عاشورا که ما باید در عزاداری‌هایمان به آن توجه داشته باشیم این است که مسلمانان آن زمان پیروی از ولایت و رهبری را کنار گذاشتند و همین اتفاق باعث شد که اسلام از مسیر درست خود خارج شود.

وی عنوان کرد: ما نیز اگر می‌خواهیم در انقلاب اسلامی به این تجربه تلخ دچار نشویم باید پیروی از ولایت فقیه را به عنوان اصل و سرلوحه همه کارهایمان قرار دهیم و در این ایام باید سعی کنیم که این درس مهم را به عنوان اساس انقلاب برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: همچنین یکی از درس‌های مهم واقعه عاشورا که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد به پا داشتن نماز بود و همانطور که همه ما آگاه هستیم علت بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما از قبیل اعتیاد، اختلافات خانوادگی، سرقت، ناامنی و غیره بی توجهی به نماز است.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: متأسفانه امروز اهمیت و توجه به نماز در خانواده‌ها، مدارس و آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است و این فریضه مهم به خوبی آموزش داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما می‌خواهیم در برابر جنگ نرم، ماهواره، فضای مجازی، اعتیاد و سایر دام‌هایی که دشمنان برای نابودی خانواده‌ها و انقلاب ما برنامه‌ریزی کرده‌اند، مقاومت کنیم تنها یک راه وجود دارد و آن نهادینه کردن یاد خدا، فرایض دین و نماز به‌‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان است که باید در مراسمات عزاداری ایام محرم نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مغیثی‌نیا افزود: در مراسمات عزاداری ایام محرم باید از خرافات و حاشیه‌هایی که موجب وهن دین و عزاداری است، پرهیز شود و همچنین این مراسم‌ها باید با نیت خالص، بدون ریا، تظاهر و خودنمایی باشد و جزء رضای خدا و اولیای دین دنبال اهداف دیگری نباشند.

امام جمعه نهاوند به وظیفه مداحان و وعاظ اشاره کرد و گفت: در مراسمات عزاداری‌های ایام محرم سخنرانی‌ها، اشعار و مرثیه‌ها باید مستند و با محتوای غنی و عقلانی و منطقی باشند.

مغیثی‌نیا عنوان کرد: مصادیق خرافاتی از قبیل علامت‌های صلیب‌گونه، آهنگ‌های مبتذل، شمع روشن کردن در روز روشن و غیره باید توسط مداحان و وعاظ برای مردم و عزاداران بیان شود.

وی بیان کرد: همچنین این افراد باید در مراسم عزاداری‌های ایام محرم ویژگی‌های اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) را در مقایسه با اسلام آمریکایی و شعیه لندنی بازگو کنند و حتی‌الامکان هیئت‌ها را همراهی و به طور مستمر بر آن‌ها نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۰۶/توجه_به_پیام_ها_و_عبرت_های_عاشورا_در_عزاداری_های_ایام_محرم_ضروری_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: