Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:54:05 GMT

طرز تهيه بوريتوي گوشت و لوبيا يک غذاي مکزيکي خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۵۲/طرز_تهیه_بوریتوی_گوشت_و_لوبیا_یک_غذای_مکزیکی_خوشمزه

خبرگزاري آريا - بوريتو (انگليسي: Burrito) نوعي غذاي مکزيکي است که با تورتيلا گندمي که به شکل استوانه‌اي پيچيده يا تا شده درست شده است.
طرز تهيه بوريتوي گوشت و لوبياطرز تهيه بوريتوي گوشت و لوبيا ,بوريتو (انگليسي: Burrito) نوعي غذاي مکزيکي است که با تورتيلا گندمي که به شکل استوانه‌اي پيچيده يا تا شده درست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم1 عدد متوسط پياز
به ميزان لازم روغن
900 گرم گوشت چرخ کرده
1/2 قاشق چاي خوري پودر زيره
1/4 قاشق چاي خوري پودر فلفل چيلي
1/4 قاشق چاي خوري اورگانو خشک
1/4 قاشق چاي خوري نمکما
600 گرم سس گوجه مکزيکي
800 گرم پوره لوبيا
3/4 پيمانه پنير چدار
12 عدد نان ترتيلا
1/2 پيمانه گشنيز

طرز تهيه1- پياز رو پوست بگيريد و ريز خرد کنيد.
2- طرز تهيه سس گوجه مکزيکي رو در اينجا ببينيد.
3- طرز تهيه پوره لوبيا رو در اينجا ببينيد.
از قبل فر رو با حرارت 80 درجه سانتي‌گراد گرم کنيد.در ماهيتابه بزرگي روي حرارت متوسط، پياز رو تا نرم بشه، بپزيد. گوشت رو اضافه کنيد و تا مغزپخت بشه، بپزيد.
پودر زيره، فلفل چيلي و اورگانو رو به همراه نمک اضافه کنيد و مواد رو هم بزنيد. دو سوم سس گوجه مکزيکي رو اضافه کنيد و بذاريد مواد براي 5 دقيقه قل بزنه. اگه ترکيب خيلي غليظ شد، کمي آب به اون اضافه کنيد.
در اين ميان پوره لوبيا رو در قابلمه‌اي روي حرارت متوسط رو به پايين گرم کنيد. پنير رو به اون اضافه کنيد و مواد رو هم بزنيد تا پنير آب بشه. قابلمه رو از روي حرارت برداريد.براي آماده کردن بوريتوها، نان‌ها رو براي 1 دقيقه در مايکروفر گرم کنيد. مقداري از ترکيب پوره لوبيا روي هر نان‌ها بماليد، مقداري از ترکيب گوشت روي اون‌ها بذاريد. گوشه‌هاي نان‌ها رو از 2 طرف به داخل برگردونيد و بعد نان‌ها رو از يک طرف بپيچيد.
بوريتوهاي آماده شده رو در قالب بچينيد، روي اون‌ها رو با فويل آلومينيومي بپوشونيد و در فر گرم نگه داريد.براي سرو يک سوم سس گوجه باقيمانده رو روي بوريتوها بريزيد، کمي پنير چدار روي اون ها پخش کنيد و تا پنير آب بشه در فر بذاريد.برگ هاي گشنيز رو روي بوريتوها بريزيد و اون‌ها رو فورا سرو کنيد.
آشپزباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۵۲/طرز_تهیه_بوریتوی_گوشت_و_لوبیا_یک_غذای_مکزیکی_خوشمزه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: