Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:07:00 GMT

افتتاح پایگاه پژوهشی ملی شهر تاریخی سیروان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۸۷/افتتاح_پایگاه_پژوهشی_ملی_شهر_تاریخی_سیروان_ایلام

افتتاح پایگاه پژوهشی ملی شهر تاریخی سیروان ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام از افتتاح پایگاه پژوهشی ملی شهر تاریخی سیروان در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالمالک شنبه‌زاده با اعلام این خبر  اظهار کرد:  با ایجاد پایگاه پژوهشی ملی سیروان علاوه بر حفاظت بیشتر از شهر تاریخی، زمینه آغاز فعالیت‌های پژوهشی و احیای بافت تاریخی این اثر ارزشمند فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان و  دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سیروان در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است. سبک بنا، نوع طاق و نوع مصالح ساختمان‌های باقی مانده از سیمره با بناهای سیروان تقریباً یکی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۸۷/افتتاح_پایگاه_پژوهشی_ملی_شهر_تاریخی_سیروان_ایلام را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: