Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@11:32:33 GMT

دادسرای ایلام به شدت با تصرف عدوانی در منابع طبیعی برخورد می کند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۴۹۹/دادسرای_ایلام_به_شدت_با_تصرف_عدوانی_در_منابع_طبیعی_برخورد_می_کند

دادسرای ایلام به شدت با تصرف عدوانی در منابع طبیعی برخورد می کند

​ایلام- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام گفت: منابع طبیعی و محیط زیست به همه مردم متعلق بوده و دادسرای ایلام مصمم است که با هرگونه تصرف عدوانی در این عرصه ها برخورد کند.

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله شریفی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران با تبریک عیدسعید فطر و هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای گرانقدر هفتم تیر، با بیان اینکه امر قضا و قضاوت راهکاری برای رسیدن به حق و استقرار عدل و عدالت در جامعه است، اظهار داشت: عدالت مطلوب فطرت بشری و نیاز ضروری اجتماع انسانی در همه ادوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دادسرا بعنوان بخشی از دستگاه قضایی وظیفه کشف جرائم، تعقیب متهم، انجام امور حسبی، اجرای احکام و ... را بر عهده دارد، افزود: اغلب پرونده های ورودی به دادگستری در مرحله دادسرا رسیدگی و مختومه شده و تقریبا یک سوم پرونده ها به محاکم بعدی و دادگاه ارجاع می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام با بیان این مطلب که دادگستری مرجع رسیدگی به تظلمات است و پرونده های حقیقی و حقوقی ابتدا در دادسراها شکل می گیرد، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ پرونده در دادیاری ها و بازپرسی های شهرستان ایلام تشکیل شد که با احتساب پرونده های مانده در سنوات گذشته، بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ پرونده رسیدگی و مختومه شده اند.

حشمت اله شریفی با بیان اینکه در مجموع در سال ۹۵ حدود ۳۱ هزار پرونده به محاکم قضایی ایلام وارد شده که به بیش از ۳۱ هزار و ۵۰۰ پرونده (با احتساب پرونده های سنوات گذشته) رسیدگی شده است، بیان داشت: سرقت موجب تعزیر، ضرب و جرح، توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی، تهدید، ایراد صدمه بدنی، جرائم غیر عمد همچون تصادفات، تخریب، کلاهبرداری، افتراء، استعمال مواد مخدر و خیانت در امانت عمده ترین پرونده ها و شکایات واصله به مراجع قضایی ایلام بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دادسرا در راستای استیفای حقوق عمومی تلاش های بسیار زیادی داشته است، افزود: دادسرا وظیفه حفاظت از بیت المال، اراضی ملی، آب ها، راه ها، محیط زیست، منابع طبیعی، آراء انتخاباتی و ... را بر عهده دارد و برای بازگرداندن حق عموم مردم و نسل های آینده از هیچ تلاشی مضایقه نمی کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام با بیان اینکه جلوگیری از خسارات وارده به عرصه های طبیعی و بیت المال به همکاری و همراهی همه دستگاه ها و مسئولان ذیربط نیاز دارد، ادامه داد: منابع طبیعی و محیط زیست به همه مردم متعلق بوده و دادسرای ایلام مصمم است که با هرگونه تصرف عدوانی در این عرصه ها برخورد کند.

حشمت اله شریفی به تشکیل ۲۰۰ پرونده تصرف عدوانی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در سال ۹۴ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال گذشته با اجرای برنامه های مختلف و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و همچنین اقدمات و برخوردهای پیشگیرانه، تعداد پرونده های ورودی در این راستا به ۱۶ پرونده کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدگی ویژه به پرونده های منابع طبیعی و عرصه های ملی، شعبه ویژه ای در دادسرای ایلام تشکیل شده است، بیان کرد: در همین راستا قریب ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی در منطقه تفریحی تنگ حمام ششدار از توابع بخش چوار رفع تصرف عدوانی شده و خوشبختانه تصرفات عدوانی نسبت به گذشته در مرکز استان بسیار کمتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام تأکید کرد: در استان هیچگونه موضوع حاد امنیتی مشاهده و گزارش نشده و امنیت مطلق در استان حکمفرماست.

وی با اشاره به اینکه دادستانی به عنوان مدعی العموم فعالیت غیرقانونی این مؤسسه را به دادستانی کل کشور منعکس کرد، افزود: این اقدام از سوی دادسرای ایلام یک اقدام سریع و به موقع در سطح کشور بود و سپس شکایت شکات این پرونده اخذ و پرونده تشکیل و بر اساس آمار غیررسمی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه قریب ۱۲ هزار نفر از مردم استان در این مؤسسه بلاتکلیف مانده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام با بیان اینکه اقدام این مؤسسات غیرمجاز یک اخلال در نظام اقتصادی کشور است و به نوعی کلاهبرداری محسوب می شوند، بیان داشت: ۶ نفر از مؤسسین و بانیان مؤسسه آرمان بازداشت شده و تمام حساب ها، اموال منقول و غیرمنقول این مؤسسه با هر نام و نشانی برای احقاق حق سپرده گذاران، مسدود و توقیف شده است.

حشمت اله شریفی با بیان اینکه از همه مردم انتظار می رود که تحت هر شرایطی به مؤسسات مالی غیرمجاز اعتماد نکنند، اظهارداشت: مردم باید از این گونه رویدادها پند بگیرند و امیدواریم که حق و حقوق مردم از مؤسسه آرمان در سریعترین زمان ممکن استیفاء شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۴۹۹/دادسرای_ایلام_به_شدت_با_تصرف_عدوانی_در_منابع_طبیعی_برخورد_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: