Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:21:58 GMT

طرح تبدیل شهرتاریخی سیروان به پایگاه ملی در استان ایلام تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۵۰۱/طرح_تبدیل_شهرتاریخی_سیروان_به_پایگاه_ملی_در_استان_ایلام_تصویب_شد

طرح تبدیل شهرتاریخی سیروان به پایگاه ملی در استان ایلام تصویب شد

ایلام-مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: طرح تبدیل شهر تاریخی سیروان به پایگاه ملی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: طرح ایجاد پایگاه ملی شهر تاریخی سیروان با حضور مدیران کل ، کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ، مدیرکل و کارشناسان استان ایلام و فرماندار سیروان در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح، و بعد از بحث و بررسی و تبادل نظر به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد پایگاه ملی سیروان علاوه برحفاظت بیشتر از شهر تاریخی زمینه آغاز فعالیت های پژوهشی و احیای بافت تاریخی این اثر ارزشمند فراهم خواهد شد.

شنبه زاده تصریح کرد: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان – دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد :  این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاههای باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است. سبک بنا، نوع طاق و نوع مصالح ساختمان‌های باقی مانده از سیمره با بناهای سیروان تقریباً یکی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۵۰۱/طرح_تبدیل_شهرتاریخی_سیروان_به_پایگاه_ملی_در_استان_ایلام_تصویب_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: