Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:02:06 GMT

گلوگاه‌های فساد در شهرداری بروجرد شناسایی و مسدود شود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۵۵۳/گلوگاه_های_فساد_در_شهرداری_بروجرد_شناسایی_و_مسدود_شود

گلوگاه‌های فساد در شهرداری بروجرد شناسایی و مسدود شود

فرماندار بروجرد گفت: نقاط فساد خیز در شهرداری بروجرد شناسایی و مسدود شود و برای بستن گلوگاه‌های فساد نیاز به یک جراحی بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، علی کورانی‌فر ‌‌در دیدار با منتخبین شورای اسلامی شهر بروجرد، با ابراز خرسندی از برگزاری انتخاباتی در تراز ملت ایران اظهار داشت: در این انتخابات آنچه خواست مقام معظم رهبری، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مشارکت حداکثری و سلامت و امنیت کامل انتخابات بود محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رأی مردم در انتخابات را رأی به تائید نظام دانست و افزود: در فرآیند برگزاری انتخابات مجریان نیز باید مدافع حقوق نظام، مردم و نامزدهای انتخابات و منتخبین مردم باشند تا علاوه بر اجرای درست قانون خطوط کلی نظام حفظ شود و انتخابات به‌درستی انجام پذیرد.

فرماندار بروجرد خطاب به منتخبین شورای پنجم با ذکر چند نکته که آن‌ها را رمز موفقیت اعضای شورا دانست، گفت: پاشنه آشیل شورای شهر بر اساس تجارب شهرهای مختلف کشور، اختلاف است چراکه هرجایی که جرقه اختلاف زده‌شده و شعله گرفت آن شورا کارآمد نمی‌شود.

وی گام نخست در شورا را انتخاب هیئت‌رئیسه دانست و عنوان کرد: به اعضای شورا توصیه می‌کنم برای رسیدن به منصب ریاست که خیری در آن نیست از یکدیگر سبقت نگیرند و اعضای شورا باید گام نخست را محکم بردارند.

کورانی‌فر با اشاره به امیدواری اکثریت شهروندان بروجردی به اعضای منتخب این دوره از شورا تصریح کرد: اعضاء شورا منافع مردم را بر منافع خود ترجیح داده و با ضریب بخشیدن به ‌امید ایجاد شده آن را تقویت کرده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند که این امر سبب ریزش آن‌ها از افکار عمومی می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه در انتخاب شهردار نباید به گرایش‌های سیاسی افراد نگاه کرد، خاطرنشان کرد: باید شهرداری انتخاب شود که درجه آن بالاتر از شهرداران قبلی باشد بنابراین باید شهرداری انتخاب شود که خود در اقدامات عمرانی و مدیریتی سطح شهر مشارکتی فعال داشته خوش‌سلیقه، توانمند و خوش‌فکر باشد و امور شهرداری را بفهمد.

فرماندار بروجرد گفت: چنانچه شهرداری خارج از مجموعه شهرداری انتخاب شود هر کارمند و کارشناسی می‌تواند وی را فریب داده و در امور او دخالت نماید بنابراین باید شهرداری انتخاب شود که سابقه شهرداری داشته باشد.

وی اصلاح ساختار شهرداری این شهر را مهم ارزیابی و عنوان کرد: شهرداری بروجرد مریض و معیوب و ناخوش‌احوال است بنابراین باید یک نسخه شفابخش و فوری برای شهرداری پیچیده شود.

کورانی‌فر خواستار شفاف‌سازی درآمدهای شهرداری شد و گفت: منفذهای در رو درآمدی و نقاط فساد خیز را شناسایی و مسدود کنید که برای بستن گلوگاه‌های فساد نیاز به یک جراحی بزرگ است و ناچار باید این کار انجام تا شهر مدیریت شود شهرداری بروجرد ماهانه باید حقوق 1800 نیروی کار را بدون بودجه دولتی پرداخت کند بنابراین شهرداری عیال‌وار‌است و باید هزینه‌های آن تأمین شود.

وی ایجاد درامد پایدار با مشارکت بخش خصوصی را ازجمله راه‌های درآمدزایی در این نهاد دانست و بیان کرد: شرط همراهی سرمایه‌گذاران مشتاق با شهرداری فراهم ساختن زمینه‌های این همکاری است.

فرماندار بروجرد خطاب به منتخبین شورای پنجم بروجرد به‌صراحت گفت: مستقل و تأثیرگذار باشید و نه تأثیرپذیر، راه تعامل با مدیران استانی و شهرستانی را انتخاب کنید نه تقابل و مقابله را، و از ظرفیت نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و دیگر مسئولان در پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

ویعنوان کرد: ظرفیت‌هایی همچون پارک جنگلی 54 هکتاری شهید بهشتی، پارک فدک و تپه چغا هریک ظرفیتی بزرگ است که متأسفانه به حال خود رهاشده درحالی‌که با برنامه‌ریزی درست روی آن‌ها می‌توان از این ظرفیت‌ها درآمدزایی کرد.

کورانی فر در ادامه از منتخبین شورای پنجم خواست نسبت به بهسازی و آسفالت معابر شهری، نورپردازی‌ها، ساماندهی ترافیک، ساماندهی دست‌فروشان و ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت برای آن‌ها و ساماندهی وضعیت نامناسب کشتارگاه بروجرد برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتی انجام دهند.

وی خواستار تعین تکلیف وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمامی همچون میدان امام بروجرد شد و افزود: شورای جدید باید حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌ رادر اجرای پروژه‌های مختلف در اولویت کاری خود قرار دهد و نسبت به تعین تکلیف و ساماندهی وضعیت فعلی میدان امام اقدامی اساسی انجام دهد تا مبلمان شهر ارتقا یابد.

انتهای پیام/

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۵۵۳/گلوگاه_های_فساد_در_شهرداری_بروجرد_شناسایی_و_مسدود_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: