Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:45:53 GMT

شهرداری بروجرد سالانه ۳۶ میلیارد تومان حقوق به ۷۰۰ نیروی مازاد پرداخت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۵۵۴/شهرداری_بروجرد_سالانه_۳۶_میلیارد_تومان_حقوق_به_۷۰۰_نیروی_مازاد_پرداخت_می_کند

شهرداری بروجرد سالانه ۳۶ میلیارد تومان حقوق به ۷۰۰ نیروی مازاد پرداخت می‌کند

عضو شورای شهر بروجرد بابیان اینکه کسی پاسخگوی تخلفات شهرداران گذشته نیست گفت: شهرداری بروجرد سالانه ۳۶ میلیارد تومان حقوق به ۷۰۰ نیروی مازادی که در طول شورای سوم جذب‌شده‌اند، پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اشرف چگنی ظهر امروز در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وزارت کشور باید به‌عنوان سنگر و پشتوانه شوراها از آن‌ها حمایت کند اما این اسم باوقار شوراها که یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است در عمل مورد بی‌توجهی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان لرستان دومین استان پشتوانه جنگ تحمیلی بوده که حدود 6 هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: انتظار داریم مسئولان کشور از این استان حمایت کنند اما انتظار ما پس از گذشت 37 سال از انقلاب برآورده نشده به‌ویژه در شهر بروجرد که شهری عالم پرور با قدمتی حدود سه‌هزارساله است و بااین‌حال نه خط آهن نه فرودگاه و نه بیمارستان خوبی و نه فضای سبز مناسبی دارد.

عضو شورای شهر بروجرد بابیان اینکه استان لرستان بهترین پتانسیل گردشگری را دارد و نباید گذرگاه مسافران باشد بلکه باید اقامتگاه مسافران باشد، عنوان کرد: به ظرفیت‌های این استان توجهی نشده و انتظار می‌رود همان‌گونه که به کلان‌شهرها توجه می‌شود به استان لرستان هم توجه شود چراکه این استان همواره بهای سنگینی برای دفاع از مرزهای کشور داده و اعضای شورای استان باید به‌گونه‌ای حمایت کنند که از کلان‌شهرها حمایت می‌کنند.

وی انتخاب بازرس و حراست توسط شهردار را از مشکلات شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: باید بازرس و حراست به‌غیر از شهرداری انتخاب شود تا اگر مشکلاتی در شهرداری به وجود می‌آید به‌راحتی این مشکلات را به استان و حتی کشور منعکس کنند.

چگنی نامشخص بودن حد و حدود اختیارات اعضای شورای شهر را از دیگر مشکلاتی دانست که باید محدوده آن مشخص شود و گفت: باید مشخص شود که آیا اعضای شوراهای شهر اختیار دارند املاک و اموال شهرداری را به دیگر نهادها بدهند بنابراین نیاز است یک بازنگری در حد و حدود وظایف شوراها صورت پذیرد.

وی به‌ضرورت تعریف یک برنامه مالی به‌صورت الکترونیک برای همه شهرداری‌های کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه به‌صورت واحد در همه شهرداری‌های کشور اجرا شود و علاوه بر این باید بازرسان وزارت کشور نتیجه بازرسی خود را به اعضای شورا ارائه دهند تا نقاط قوت و ضعف برای رفع شناسایی شود.

عضو شورای شهر بروجرد خواستار طراحی فرم ارزیابی عملکرد اعضای شوراهای شهر و شهرداری‌ها از سوی وزارت کشور شد و بیان کرد: اگر ارزیابی عملکردی برای شهرداری وجود داشت شهرداری بروجرد باید پاسخگویی هفت ماه حقوق معوقه کارکنان خود باشد و باید کسی باشد که اقدامات شهردار را تجزیه تحلیل کند تا جوابگوی مشکلاتی که به وجود آورده‌اند باشند اما متأسفانه شهرداران در طول فعالیت خود هر کاری انجام می‌دهند و بعد هم به‌راحتی کنار می‌روند بنابراین مرکز ارزیابی عملکرد برای شوراها و شهرداری‌ها تشکیل شود تا این مشکلات شهرداری‌های گذشته تکرار نشود.

وی با انتقاد از کم بودن بودجه‌ای که به‌عنوان ارزش‌افزوده به استان داده می‌شود عنوان کرد: گفته‌شده این میزان برحسب ممیزی سال 90 داده می‌شود اما در حال حاضر سال 96 است و نباید بودجه برحسب چند سال گذشته داده شود و آیا کلان‌شهرها هم بر اساس ممیزی سال 90 بودجه می‌گیرند.

چگنی بابیان اینکه آمار بیکاری و طلاق در استان لرستان ویژه شهرستان بروجرد بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل عدم توجه مرکز استان به شهر بروجرد است و انتظار می‌رود ازنظر سرمایه‌گذار به شهرهای استان توجه بیشتری شود و سرمایه‌گذاران به شهرهای دیگر استان نیز هدایت شوند.

وی یادآور شد: حدود 10 سال است یک دستگاه اتوبوس به بروجرد داده نشده و اتوبوس‌رانی که یک سازمان درآمدزا است نمی‌تواند حقوق کارکنان خود را تأمین کند چراکه همه هزینه‌ها را باید صرف تعمیر اتوبوس‌های فرسوده خود کند و نمی‌تواند درآمدزایی داشته باشد.

عضو شورای شهر بروجرد گفت: شهردار و شورای شهر بروجرد در دوران شورای سوم 700 نیروی غیرمجاز بدون گزینش و آموزش را وارد شهرداری کرده و بدون تخصص رها می‌کنند و باید مرکز ارزیابی عملکردی باشد تا جوابگوی تخلفات این افراد باشد.

به گفته وی سالانه 36 میلیارد تومان حقوق این نیروهای مازاد است و اخیراً حدود 20 میلیارد داده‌شده تا 200 نفر بازنشسته شوند و ماهانه 450 میلیون جریمه دیرکرد به تأمین اجتماعی باید پرداخت شود درحالی‌که باید با شهرهایی که مشکلاتی دارند تعامل داشته باشند تا شهر به ورشکستگی نرسد و بروجرد نیاز به حمایتی کشوری و استانی دارد.

انتهای پیام/

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۵۵۴/شهرداری_بروجرد_سالانه_۳۶_میلیارد_تومان_حقوق_به_۷۰۰_نیروی_مازاد_پرداخت_می_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: