Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:55:22 GMT

دعای کمیل و توسل در پاکستان تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران رایج شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۵۹۶/دعای_کمیل_و_توسل_در_پاکستان_تحت_تاثیر_انقلاب_اسلامی_ایران_رایج_شد

دعای کمیل و توسل در پاکستان تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران رایج شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «دعوت»  رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور حسین سومرو از دانشجویان دکترای شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب و از طلاب جامعه المصطفی از کشور پاکستان به روی آنتن رفت.

دانشجوی دکترای شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در رابطه با سنت ها و آداب و رسوم کشور پاکستان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان در کشور ما بلندگو های مساجد از حدود دو ساعت مانده به زمان سحر، مردم را بیدار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسم در کشور  ما به صورت کلی است و برای همه اجرا می شود.

وی افزود: علاوه بر این رسم، افراد و گروه هایی به درب منازل مردم آمده و آنها را برای سحر صدا می کنند. این کار یک سنت قدیمی است که هنوز هم ادامه دارد.

طلبه جامعه المصطفی از کشور پاکستان گفت: در وقت افطار برادران اهل سنت در این کشور ابتدا افطار می کنند و پس از آن نماز می خوانند. اما انقلاب اسلامی ایران تاثیر ویژه ای بر آئین و رسوم شیعه در پاکستان گذاشته است. به عنوان مثال قبل از انقلاب اسلامی ایران دعا خواندن در میان شیعیان پاکستان رایج نبود و اغلب شیعه ها ماه رمضان را در این کشور روزه نمی گرفتند و نماز نمی خواندند. اما پس از انقلاب نمازهای پنج گانه در مساجد برگزار می شود و دعا و نماز رایج شد.

سومرو بیان داشت: خانواده ما از ابتدا شیعه بود. ما در ایالت سند پاکستان زندگی می کنیم و به دلیل اینکه خانواده پدربزرگ ما مذهب شیعه را در این منطقه پایه گذاری کردند ما را به نام جعفری می شناسند. برخی دعاها مانند دعای کمیل و توسل در پاکستان تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران رایج شد. اهل سنت دعا ندارند و فقط قرآن و نماز تراویح می خوانند.

طلبه جامعه المصطفی از کشور پاکستان گفت: وقتی عالمان از مذاهب مختلف در پاکستان در هیئت استهلال متفق القول شدند دولت روز عید فطر را اعلام می کند تا اختلافی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: دولت به مناسبت عید فطر ۷ روز تعطیل رسمی در این کشور اعلام می کند. در روز عید شیعه و سنی نماز می خوانند و لباس نو می پوشند.

سومرو در پایان مطلب ابراز داشت: هر چه از معنویت به کشور ما رسیده است از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران است.

کد خبر 4303354 سارا فرجی

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۵۹۶/دعای_کمیل_و_توسل_در_پاکستان_تحت_تاثیر_انقلاب_اسلامی_ایران_رایج_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: