Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:50:20 GMT

چهارمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی در آنکارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۶۳۰/چهارمین_دوره_المپیاد_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_آنکارا_برگزار_شد

چهارمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی در آنکارا برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این المپیاد که در مرکز آموزش زبان فارسی در شهر آنکارا برگزار شد، 56 نفر از دانشجویان، فارسی آموزان و علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی از مراکز آموزش زبان فارسی و نیز دانشگاههای معتبر دارای کرسی زبان فارسی ترکیه مشارکت داشتند.
حسن صفرخانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سابقه دیرینه زبان فارسی در آناتولی و کشور ترکیه کنونی گفت: منابع و آثار متعدد تولید شده به زبان فارسی در این خطه وجود دارد و در دوره های تاریخی گذشته آثار زبان فارسی در این کشور تدریس می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی قدمت کرسی زبان فارسی در دانشگاههای آنکارا و استانبول را بیش از 80 سال عنوان کرد و افزود: هم اکنون در پنج دانشگاه استانبول، آنکارا، آتاتورک ارزروم، کریک قلعه و سلجوق قونیه کرسی زبان و ادبیات فارسی دایر است و سالانه بیش از 250 دانشجو در این رشته پذیرش می شوند.
وی فعالیت مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی در آنکارا را از جمله اقدامات جانبی برای پاسخگویی به درخواست عقلاقه مندان آموزش زبان فارسی ذکر و بیان کرد: هم اکنون در آنکارا، استانبول و ارزروم مرکز آموزش زبان فارسی دایر است.
وی برگزاری المپیادهای زبان و ادبیات فارسی را زمینه ای برای ارزیابی دانشجویان و فارسی آموزان دانست و گفت: این المپیاد دومین مرحله از المپیاد امسال محسوب می شود که مرحله نخست آن در خود دانشگاه برگزار شده و این مرحله دوم در واقع مرحله نهایی بوده و به صورت کتبی و آزمون شفاهی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این مرحله که با همکاری بنیاد سعدی در حال برگزاری است، در دو سطح کارشناسی و دکترا آزمون به عمل می آید و از هر سطح 10 نفر به عنوان افراد برگزیده معرفی شده و علاوه بر دریافت جوایز نقدی، برای طی دوره ویژه به ایران اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا، این المپیاد زبان فارسی با حضور رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا، استادان زبان فارسی از سراسر ترکیه و نماینده بنیاد سعدی و نیز با مشارکت 56 نفر از زبان آموزان از شهرهای آنکارا، استانبول، قونیه، کریک قلعه و ارزروم برگزار شد.
این آزمون در دو مرحله به صورت کتبی و شفاهی از سوی بنیاد سعدی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، نفرات برتر این المپیاد برای شرکت در دوره دانش افزایی به ایران اعزام خواهند شد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۶۳۰/چهارمین_دوره_المپیاد_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_آنکارا_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: