Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@10:04:55 GMT

تدريس زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه سارايوو

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۶۳۴/تدریس_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_دانشگاه_سارایوو

خبرگزاري آريا-رئيس دانشکده فلسفه و شرق شناسي دانشگاه سارايوو گفت: زبان و ادبيات فارسي بيش از نيم قرن در دانشگاه سارايوو بوسني‌هرزگوين تدريس مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا ،صالح فوچو» رئيس دانشکده فلسفه و شرق شناسي دانشگاه سارايوو در ديدار با «محمود حيدري» سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني‌هرزگوين اظهار کرد: اين کشور به روابط دوستانه با ايران افتخار مي‌کند و اساتيد کرسي زبان و ادبيات فارسي اين دانشکده نيز در توسعه روابط دوستانه سهم به‌سزايي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالح فوچو افزود: دانشکده فلسفه و شرق شناسي سارايوو نه فقط در بوسني‌‌هرزگوين، بلکه در منطقه بالکان يکي از معتبرترين مراکز آموزشي است که در آن زبان و ادبيات فارسي به طور آکادميک تدريس مي‌شود.
وي ضمن قدرداني از زحمات سفارت جمهوري اسلامي ايران، رايزني فرهنگي و موسسه ابن سينا در بوسني هرزگوين در کمک به ترويج زبان فارسي، ابراز اميدواري کرد: با همکاري دانشگاه ايران شرايط تقويت هرچه بيشتر کرسي زبان و ادبيات فارسي در دانشکده فلسفه و شرق شناسي سارايوو فراهم شود.
زبان فارسي بيانگر ارزش‌هاي اخلاقي، ديني و فرهنگي است
محمود حيدري سفير ايران در سارايوو نيز در اين ديدار با اشاره به غناي زبان فارسي گفت: زبان فارسي، زبان مفاهيم عالي انساني و ادبيات کهن فارسي بيانگر ارزش‌هاي اخلاقي، ديني و فرهنگي است.
حيدري ضمن قدرداني از اقدامات انجام شده در مسير گسترش آموزش زبان فارسي در بوسني‌هرزگوين افزود: ايران از گسترش مناسبات علمي و دانشگاهي بين دو کشور به ويژه دانشگاه سارايوو به عنوان معتبرترين مرکز آموزش عالي در بوسني‌هرزگوين استقبال مي‌کند.
لزوم تقويت کرسي زبان و ادبيات فارسي در دانشکده شرق شناسي
«علي اصغر عامري» رايزن فرهنگي سفارت ايران در بوسني هرزگوين که در اين نشست حضور داشت، با بيان فرصت هاي پيش رو تقويت هرچه بيشتر کرسي زبان و ادبيات فارسي را خواستار شد و براي همکاري هرچه بيشتر با دانشکده شرق شناسي اعلام آمادگي کرد.
همچنين «منير درکيچ»، «جنيتا خاوريچ» و «احمد زيلزيچ» اساتيد اين دانشکده در اين نشست نيز به ارايه برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي کرسي زبان فارسي در دانشگاه سارايوو پرداختند و سپس بر ضرورت حضور دانشجويان و نخبگان ايران‌شناس بوسنيايي در کارگاه‌هاي دانش‌افزايي زبان، ادبيات فارسي و ايران‌شناسي در ايران و نيز حضور در نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران براي تأمين کتاب‌ها و منابع مورد نياز گروهاي علمي زبان فارسي تأکيد کردند.
دانشکده فلسفه و شرق شناسي دانشگاه سارايوو قديمي ترين مرکز شرق شناسي در بالکان است که در سال 1951 ميلادي تاسيس شده و بزرگترين دانشکده از نظر تعداد دانشجو و تعداد استاد در بوسني هرزگوين محسوب مي شود.
در حال حاضر رشته زبان و ادبيات فارسي يک رشته کاملاً مستقل بوده و شامل دوره هاي کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۶۳۴/تدریس_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_دانشگاه_سارایوو را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: