Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@11:04:03 GMT

همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۶۴۱/همایش_ملی_پژوهش_های_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_دانشگاه_بیرجند_برگزار_می_شود

همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

دکتر علی اکبر محمدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه بیرجند با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی میزبان نهمین همایش ملی دو سالانه پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در اسفند ماه 96 است.
وی اضافه کرد: محورهای عمومی همایش شامل تمام پژوهش های مرتبط با متون زبان و ادبیات فارسی است.
وی، فرهنگ و ادب خراسان جنوبی را یکی از محورهای ویژه همایش دانست و گفت: ارایه جدیدترین یافته های علمی در گستره زبان و ادبیات فارسی و گسترش و پیشبرد پژوهش های زبان و ادبیات فارسی و مطالعات میان رشته ای از جمله اهداف همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توجه به زبان فارسی و گسترش آن به عنوان یکی از مولفه های وحدت ملی و ارتقای جایگاه زبان فارسی به عنوان یک زبان علمی در جهان از دیگر اهداف برگزاری همایش است.
به گزارش ایرنا، محمدی اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخی و کهن خراسان جنوبی در منطقه قهستان و حضور دانشمندان، شاعران، پژوهشگران و نویسندگان بزرگ در این منطقه، تاکنون باید و شاید زندگی و آثار آنها مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است.
وی یادآور شد: امید است با برگزاری این همایش، زمینه مناسبی برای پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه فراهم شود تا به شناخت بهتر و غنای زبان رسمی کشور و گویش های مختلف و مطالعات میان رشته ای بیشتر پرداخته شود.
مسئول دبیرخانه همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی افزود: ثبت نام از علاقه مندان و پژوهشگران این همایش از 31 خرداد ماه جاری آغاز می شود و تا 15 آذر ماه ادامه دارد.
محمدی، آخرین مهلت ارسال مقاله های پژوهشی را اول آذر ماه 96 عنوان کرد و گفت: علاقه مندان، استادان و پژوهشگران سراسر کشور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانه اینترنتی http://conf.birjand.ac.ir/ مراجعه یا با پست الکترونیکی confrence9@birjand.ac.ir مکاتبه کنند.
وی بیان کرد: مقاله های برگزیده گردهمایی علاوه بر انتشار الکترونیکی در یک شماره مجله علمی پژوهشی پژوهش های ادبی پس از تایید هیات تحریریه مجله، همزمان با برگزاری همایش منتشر می شود، همچنین چکیده مجموعه مقالات برگزیده نیز به طور الکترونیکی همزمان با برگزاری همایش منتشر و توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد: گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند تاکنون همایش های متعددی برای ترویج و اعتلای فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی برگزار کرد که می توان به همایش ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در سال 78، همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهش های میان رشته ای در سال 90اشاره کرد.
وی در این ارتباط به برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه فرزان و نقد تحلیل ادبی معاصر در سال 86 و همایش ملی نقد و تحلیل زندگی، شعر و اندیشه حکیم نزاری قهستانی در سال 93 نیز اشاره کرد.
وی اظهار کرد: دوره های قبلی همایش یادشده سال های گذشته در دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، گیلان، شیراز، پژوهشگاه علوم انسانی و ... برگزار شده است.
وی از دکتر محمد بهنام فر به عنوان دبیر علمی گردهمایی و دکتر کاظم نوروزی نیز به عنوان دبیر اجرایی همایش از مسئولان اجرایی همایش یاد کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۶۴۱/همایش_ملی_پژوهش_های_زبان_و_ادبیات_فارسی_در_دانشگاه_بیرجند_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: