Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:00:32 GMT

رضایت و دعای پدر و مادر انسان را به عاقبت به خیری می‌رساند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۷۱۱/رضایت_و_دعای_پدر_و_مادر_انسان_را_به_عاقبت_به_خیری_می_رساند

رضایت و دعای پدر و مادر انسان را به عاقبت به خیری می‌رساند

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اهمیت عاقبت به خیری در زندگی انسان گفت: رضایت و دعای پدر و مادر انسان را به عاقبت به خیری می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام مسعود عالی امروز در خانه وقفی سادات خوشرو کرمان با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری و سرانجام عمر آدمی اظهار داشت: حتی پیامبران و ائمه نیز برای عاقبت بخیری خود دعا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وقتی پیامبر اسلام(ص) خبر ضربت خوردن حضرت علی(ع) را در ماه رمضان به ایشان داد حضرت امیرالمومنین(ع) تنها سوالی که پرسیدند این بود که آیا دینم در آن هنگام سالم است؟

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانت‌نامه‌ای به کسی داده نشده که دینش تا پایان عمر سالم بماند گفت: چه بسیار افراد بزرگ و با درجات بالا بودند که به بی‌راهه رفته و عاقبت به خیر نشدند.

وی با بیان اینکه قبول هر عملی در مباحث فقهی می‌تواند به سه شرط متقدم، مقارن و متاخر وابسته باشد افزود: تمام اعمال عمر ما وابسته به شرط متاخری است که آن شخص با ایمان از دنیا برود و گرنه تمام اعمالش به باد رفته است.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه مداومت داشتن بر تسبیحات حضرت زهرا(س) پس از هر نماز و قرائت سوره مومنون در هر جمعه از مواردی است که در عاقبت به خیری افراد تاثیرگزار است افزود: این توصیه‌ها به این معنا نیست که شخص هر کاری انجام دهد اما صرفا با انجام دادن این اعمال عاقبت به خیر شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه و احسان به پدر و مادر افزود: توجه رسیدگی احسان و رعایت حرمت پدر و مادر چه زنده و چه مرده در زندگی ما تاثیرات زیادی دارد.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه متاسفانه در دنیای امروز فرهنگی بر جوامع غربی حاکم شده که حرمت پدر و مادر حفظ نمی‌شود گفت: دعای خیر پدر و مادر و رضایت آنها گره زندگی انسان را باز و موجب قبولی دعاها و موفقیت در زندگی و عاقبت به خیری می‌شود.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۱۱/رضایت_و_دعای_پدر_و_مادر_انسان_را_به_عاقبت_به_خیری_می_رساند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: