Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:32:01 GMT

انس با قرآن کریم مهمترین راهکار برای عاقبت بخیری انسان/ نقش والدین در عاقبت بخیری فرزند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۷۲۲/انس_با_قرآن_کریم_مهمترین_راهکار_برای_عاقبت_بخیری_انسان_نقش_والدین_در_عاقبت_بخیری_فرزند

انس با قرآن کریم مهمترین راهکار برای عاقبت بخیری انسان/ نقش والدین در عاقبت بخیری فرزند

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احسان به والدین انسان را عاقبت بخیر می‌کند، گفت: انس با قرآن کریم باعث شفاعت انسان در آخرت و موجب عاقبت بخیری اش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) به مجلس عزای حضرت زهرا(س) ارادت خاصی دارند؛ بنابراین انسان باید از این مجالس ویژه نهایت استفاده و بهره را ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انسان باید از خداوند عاقبت بخیری خود را درخواست کند. بالاترین دعایی که انسان می‌تواند نسبت به شخص خودش انجام دهد همین درخواست عاقبت بخیری است تا هنگام مرگ مومن و مسلمان از این دنیا هجرت کند.
حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: مومن مدام از عاقبت خودش هراس دارد، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) نیز از عاقبت خود هراس داشتند. آنان عصمت داشتند ولی عصمت داشتن بر این معنا نیست که انسان را از ساختار انسانی خارج کند بنابراین انسان تا انسان است امکان انجام گناه را دارد چون ذات او چنین است.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آخرالزمان به سبب کثرت عوامل لغزش و سقوط انسان از مرتبه انسانیت نیز فراوان می‌شود، گفت: انسان باید از خداوند بخواهد هر لحظه و در هر مکان دینش را حفظ کند. ذکر تسبیح حضرت زهرا(س) انسان را سعادتمند می‌کند و این امر باید با احترام انجام شود.
وی ادامه داد: شرط قبولی اعمال آن است که انسان در هنگام مرگ مسلمان جان دهد. حضرت عزرائیل ملک مقرب خداوند است بنابراین ایشان چهره‌ای بسیار زیبا دارد، انسان مومن هنگام مرگ این ملک مقرب را به زیباترین وجه مشاهده می‌کند و هراسی از او ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل عاقبت بخیری انسان مربوط به سبک زندگی او می‌شود، عنوان کرد: یکی از امور احترام به والدین است متاسفانه در فرهنگ بیگانه بی احترامی و بی توجهی به والدین ترویج می‌شود؛ احسان به والدین انسان را عاقبت بخیر می‌کند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین بهترین وسیله برای عاقبت بخیری هستند والدین نیز باید مراقب باشند که فرزندان را از خود نرانند.

این خطیب مشهور در بخش دیگر با اشاره به اینکه هر گونه ارتباط با قرآن، باعث شفاعت انسان در آخرت می‌شود، گفت: ارتباط با قرآن، همراه داشتن قرآن، خواندن قرآن، حفظ قرآن، یادگرفتن قرآن، یاد دادن قرآن، تفسیر قرآن، فهم قرآن و عمل به آیات بسیار ارزشمند است زیرا طبق صریح روایات؛ هر کدام از این ارتباطات باعث یک نوع شفاعت و دستگیری اهل بیت(ع) از ما می‎شود.

استاد حوزه علمیه مهمترین شرط بهره مندی از قرآن و اذن دخول به ساحت مقدس قرآن را محرم اهل بیت(ع) بودن بیان کرد و اظهار داشت: اگر قرآن از اهل بیت(ع) جدا شود از قرآن نمی‌توان چیزی فهمید .

پایان پیام/544

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۲۲/انس_با_قرآن_کریم_مهمترین_راهکار_برای_عاقبت_بخیری_انسان_نقش_والدین_در_عاقبت_بخیری_فرزند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: