Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:02:07 GMT

زندگی 2300 کودک در زندان‌ها/ هر زندانی که بالای ۱۰ کودک دارد می‌تواند مهدکودک تاسیس کند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۷۴۷/زندگی_۲۳۰۰_کودک_در_زندان_ها_هر_زندانی_که_بالای_۱۰_کودک_دارد_می_تواند_مهدکودک_تاسیس_کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ایجاد مهدکودک در زندان ها گامی مثبت در راستای غنای عاطفی مادران زندانی است.
خانه ملت نوشت: محمدجواد فتحی درباره ساخت مهد کودک در زندان‌ها، گفت: تعبیه ترتبیاتی که فرزندان از حیث عاطفی، محرومیت‌هایی را متحمل نشوند، مطلوب است اما اینکه بیرون از زندان مهدکودکی ایجاد و مادر به بیرون برده شود، سبب ایجاد تناقضی می‌شود از این رو با توجه به تدابیر امنیتی، این مهدها باید در مجموعه زندان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: ارایه مجوز احداث مهدکودک در زندان گام مثبتی از سوی سازمان بهزیستی است به ویژه به لحاظ غنای عاطفی مادران زندانی موثر است، البته در ایجاد این مهد در فضایی از زندان باید دقت شود که فرزندان احساس نکنند در محیط غیر طبیعی و ویژه هستند.
وی ادامه داد: در کنار مادر بودن برای رشد روحی کودکان لازم است، البته اعلام آمار 2هزار و 300 کودکی که به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند بسیار عجیب و قابل تامل است، از این رو رئیس سازمان زندان‌ها بهتر است آمار شفافی از تعداد مادران زندانی اعلام کند.
فتحی با بیان اینکه وجود 2هزار و 300 کودک در زندان به واسطه زندانی بودن والدین خود نشان از افزایش جرایم توسط زنان است، گفت: زنان عموما از ساختار وجودی متفاوت از جرم‌زایی است، بنابراین ریشه‌ها و علل ارتکاب به این جرایم باید ارزیابی شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دستگاه قضایی این آمارها را باید در اختیار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تخصصی جرم شناسی قرار دهد تا ضمن مطالعات دقیق آماری، علل افزایش این جرایم مشخص گردد، در این صورت قانونگذاری راحت‌تر می‌تواند تصمیم‌گیری کند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: مخفی کردن آمار مجرمان مشکلی را حل نمی‌کند، هرچند آمارهای بالا نیز بسیار تاسف برانگیز است، اما بهتر است این آمارها به طور دقیق و شفاف اعلام شود.
محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی خبر داده است که هر زندانی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدکودک را از سازمان بهزیستی دریافت کند.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی هم اکنون در تهران سازمانهای مردم نهادی معرفی شده که این مجوز را بگیرد، در خصوص آمار کودکان موجود در زندان، گفت: آمارها متفاوت است چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۷۴۷/زندگی_۲۳۰۰_کودک_در_زندان_ها_هر_زندانی_که_بالای_۱۰_کودک_دارد_می_تواند_مهدکودک_تاسیس_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: