Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@13:30:07 GMT

ساخت سریال «سعدی، خواجو، حافظ» در طراز بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۸۴۸/ساخت_سریال_سعدی_خواجو_حافظ_در_طراز_بین_المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ علی دارابی در همایش خورشید‌های سه‌گانه ادب پارسی در دانشگاه شیراز گفت: سریال تلویزیونی ۹۰ قسمتی «سعدی، خواجو، حافظ» با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود و این بزرگترین طرح مشارکتی در نوع خود به شمار می‌رود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی معرفی گنجینه‌های ادب و فرهنگ ایران‌ زمین را از وظایف رسانه ملی دانست و افزود: این گنجینه‌های ارزشمند باید به دنیا معرفی شود و بهترین ابزار برای این کار ساخت سریال و فیلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دنیای امروز را به‌ شدت محتاج اخلاقیات بزرگان علم و ادب ایران‌زمین دانست که در آثار ارزشمندشان هویداست و گفت: اگر به دنبال مجد و بزرگی و احیای هویت فرهنگی غنی خود هستیم، باید بزرگان خود را دریابیم.

دارابی در پایان با تأکید بر پرداختن به مفاخر علمی و ادبی کشور، افزود: امروز گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ جزو ۱۰۰ اثر برتر دنیاست و این مسئله نشان از اقتدار فرهنگی کشور ما دارد و این مسئله در عرصه دیپلماسی نیز مشهود است.

این سریال در ۹۰ قسمت تهیه خواهد شد که ۶۰ قسمت آن به زندگی سعدی و ۳۰ قسمت دیگر به زندگی حافظ و خواجو خواهد پرداخت.

بنیاد فرهنگی صدرهاشمی سرمایه گذار بخش خصوصی در تولید این مجموعه فاخر است.

سعدی، حافظ و خواجو هر سه از شعرای بزرگ ایران در قرون ۶ تا ۸ هجری قمری هستند که شهرتی جهانی دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۸۴۸/ساخت_سریال_سعدی_خواجو_حافظ_در_طراز_بین_المللی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: