Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-20@16:21:10 GMT

رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس در چهارشنبه سوری 92 +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۹۱۷۲/رسیدگی_به_پرونده_شهادت_مامور_پلیس_در_چهارشنبه_سوری_۹۲_عکس

رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس در چهارشنبه سوری 92 +عکس

به گزارش جام‌جم، چهارشنبه‌سوری 92، ستوان دوم ناجا هادی دلاور، هنگام انجام ماموریت درجنوب غرب تهران، به دلیل اصابت نارنجک دستی از ناحیه سر بشدت مجروح شد و دو ماه بعد در بیمارستان جان باخت. ماموران مدتی بعد پسری 20 ساله به نام آرش را به اتهام قتل او دستگیر کردند. آرش در بازجویی‌ها قتل را پذیرفت و علت آن را تلافی کردن اعلام کرد و گفت: «شب حادثه در حال پرتاب سیگارت در خیابان بودیم که مامورها سررسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام فرار، گوشی‌ام روی زمین افتاد و یکی از مامورها آن را برداشت. برای این‌که دق‌دلی‌ام را سرشان خالی کنم، نارنجکی به سمتشان پرتاب کردم که به کلاه مقتول خورد و منفجر شد.»

با اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. آرش که با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شده بود، اعترافات خود در بازجویی‌ها را تحت فشار اعلام کرد و با اظهار بی‌گناهی گفت: «آن روز هیچ نارنجکی نداشتم و هیچ قتلی مرتکب نشده‌ام. وقتی صدای انفجار نارنجک بلند شد، به شوخی به کارگر قهوه‌خانه سر خیابان گفتم من آن را پرتاب کردم، اما نگفتم به سوی مامور ناجا این کار را انجام داده‌ام.»

با این اظهارات، ادامه رسیدگی تا احضار چهار شاهد به جلسه دوم موکول شد. در این جلسه اما مشخص شد که هیچ کدام از شاهدان، ارتکاب جرم از سوی متهم را ندیده‌اند. کامل‌ترین شهادت نیز که متعلق به کارگر قهوه‌خانه‌ای در نزدیکی محل حادثه بود، نتوانست قضات شعبه دهم را در وقوع قتل‌عمد قانع کند. شاهد گفت: «بعد از شنیدن صدای انفجار با آرش روبه‌رو شدم. او فقط به من گفت نارنجکی پرتاب کرده، اما نگفت آن را به سمت مامور نیروی انتظامی انداخته یا نه.» به این ترتیب متهم از قتل عمد تبرئه، به پرداخت دیه و حبس محکوم و با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم، دیوان عالی کشور حکم تبرئه را رد کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی فرستاد. متهم در این شعبه نیز بار دیگر منکر قتل عمد شد و خود را بی‌گناه دانست، اما قضات دستور بازداشت او را صادر کردند و پس از چند روز حکم قصاص را پای پرونده‌اش نشاندند. آرش به حکم اعتراض کرد و دیوان عالی کشور وارد عمل شد، اما فقط به این دلیل که نماینده دادستان در سومین جلسه در دادگاه حضور نداشت، به روند رسیدگی نقص گرفت و پرونده را برای چهارمین بار به دادگاه ارجاع داد. صبح دیروز، آخر جلسه رسیدگی درحالی برگزار شد که اولیای دم بار دیگر بر قصاص تاکید کردند و متهم نیز خود را بی‌گناه دانست و گفت: «من آن روز در محل حادثه نبودم و هیچ نارنجکی هم نداشتم. من قتلی مرتکب نشده‌ام.»

در پایان قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2864114655542731289 برچسب‌ها : قتل مامور نیروی انتظامی چهارشنبه سوری رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس در چهارشنبه سوری 92 لینک کوتاه : اخبار مرتبط قصاص برای عامل قتل در چهارشنبه سوری پنج شنبه 11 شهریور 1395 10:20

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها وزیرخارجه اظهارات نبویان را شرم آور خواند / ظریف: یا عذرخواهی و توبه کند یا شکایت می کنم پیام پوران درخشنده به احسان علیخانی علل سردرد فرد روزه دار/چگونه از بروز سر درد جلوگیری کنیم هوسرانی داعشی به سبک جدید شکست سیندرلای قصه‌ در ماجرایی عاشقانه/ احسان علیخانی جلوی صحنه منشوری ماه عسل را گرفت +عکس حرکت نادر یک مار بعد از هم‌نوع خواری دارویی که بلای جان کیارستمی شد! 15 کیلومتر شنا در میان رقص کوسه های قاتل اقیانوس / غذا هم جیره‌بندی شد +عکس و نقشه بازیکنان پرسپولیس شب قبل از دیدار با لخویا در دوحه چه کار می کردند؟! +عکس سرقت مسلحانه نافرجام از بانک ملت در تهران لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها تجاوز زن 38 ساله به پسر نوجوان + عکس ۱۰ خاصیت فوق‌العاده پسته برای تندرستی تردید هیوندای‌ برای انتخاب نماینده در آشفته‌بازار خودروی‌ ایران +عکس آشنایی با نیروی هوایی کشور روسیه در سال 2017 + فیلم حرکت نادر یک مار بعد از هم‌نوع خواری مقایسه قدرت نظامی آمریکا و روسیه در یک جنگ احتمالی + عکس نگهداری جسد مادر در فریزر برای دریافت حقوق بازنشستگی اش! خودرویی که هیچ مانعی سد راهش نیست راننده ، بچه مدرسه ای را در پیاده رو زیر گرفت رونالدو با این تبلیغ، جهان را شگفت زده کرد+ویدئو آخرین مطالب همه سایت 07:48 رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس در چهارشنبه سوری 92 +عکس 07:45 عُشاقی هستیم که خواهان نداریم 07:37 ماجرای مرگ پلنگ روی میز دفتر بازرسی 07:34 انتظار فرج از نیمه خرداد کشم 07:30 سیاه‌نمایی ابزار اپوزیسیون سینمایی 07:28 خداحافظی غم انگیز / دعوت یک نفره کی روش از پرسپولیس +تصاویر 07:27 بیانات امام و رهبری چراغ راه سیاست‌ خارجی 07:15 قوی ترین و قدیمی ترین زلزله های ایران + جزئیات 07:12 التیام غرور ضربه خورده 07:10 خودرو، تولید یا مونتاژ؟ فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۹۱۷۲/رسیدگی_به_پرونده_شهادت_مامور_پلیس_در_چهارشنبه_سوری_۹۲_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: