Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-29@09:43:05 GMT

تمجید AFC از قدرت فوتبال ایران در دهه70

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۳۹۲۳۲/تمجید_afc_از_قدرت_فوتبال_ایران_در_دهه۷۰

تمجید AFC از قدرت فوتبال ایران در دهه70

به گزارش وانانیوز، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به مناسبت شصت و‌ سومین سالگرد تأسیس این کنفدراسیون گزارشی با عنوان «هفت رویدادی که فوتبال آسیا را شکل داد» منتشر کرده که عنوان یکی از این رویدادها «ظهور ایران» است.

در این گزارش آمده است؛ فوتبال آسیا وقتی به دهه 70 رسید، دچار نوسان کلی شد، زمانی که یکی از قدرت‌های آسیا شروع به درخشش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان مسابقات فاتح جام ملت‌های آسیا 1968 شد، اما آنها پس از آن کاملاً بر فوتبال آسیا تسلط داشت.

6 کشور در مسابقات جام ملت‌های آسیا 1972 به میزبانی تایلند حضور داشتند که ایران با کسب چهار پیروزی در چهار بازی خود از جمله پیروزی 2 بر یک مقابل کره در فینال، از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و نشانی از تضعیف قدرتش دیده نمی‌شد.

ایران در سال 1976 در میزبانی مجدد از مسابقات جام ملت‌های آسیا، در فینال با پیروزی یک بر صفر برابر کویت رکورد فوق‌العاده دیگری را از خود برجای گذاشت. آنها در این رقابت‌ها 13 گل به ثمر رساندند و گلی هم دریافت‌ نکردند. از این حیث تنها سه کشور آرژانتین، مکزیک و مصر هستند که مانند ایران سه بار متوالی فاتح رقابت‌های قاره‌ای در منطقه خود شده‌اند.

هفت رویداد مد نظر AFC به شرح زیر است:

1- تأسیس AFC در تاریخ 8 مِی 1954

2- 13 سال پس از تأسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین مسابقات فوتبال باشگاهی قهرمانی آسیا راه‌اندازی شد.

3- ظهور ایران و کسب سه قهرمانی متوالی در جام ملت‌های آسیا

4- موفقیت چا بوم‌کان از کره جنوبی در مسابقات باشگاهی بوندس‌لیگای آلمان که راه را برای دیگر فوتبالیست‌های آسیایی در این لیگ باز کرد.

5- گل فوق‌العاده سعید العویران‎‎ در پیروزی یک بر صفر عربستان مقابل بلژیک در مرحله گروهی جام جهانی 1994 که با دریبل چند بازیکن حریف به ثمر رساند.

6- میزبانی مشترک کره‌جنوبی و ژاپن از مسابقات جام جهانی 2002 که کره در نهایت به عنوان چهارمی رسید.

7- قهرمانی تیم فوتبال بانوان ژاپن در مسابقات جام جهانی بانوان 2011 که اولین قهرمانی یک تیم آسیای در مسابقات جام جهانی بود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۹۲۳۲/تمجید_afc_از_قدرت_فوتبال_ایران_در_دهه۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: