Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-25@11:17:54 GMT

رمانی تازه از مهشید شریف منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۴۶۷۷۱/رمانی_تازه_از_مهشید_شریف_منتشر_شد

رمانی تازه از مهشید شریف منتشر شد

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


نشر آرادمان رمانی تازه از مهشید شریف را در نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد.

به گزارش بی‌باک، مهشید شریف، نویسنده‌ای که به نگارش رُمان‌هایی با درونمایه‌ی روان‌شناسی و رفتارشناسی شناخته می‌شود، رُمان جدید خود را در ایران با نام «بچه‌هایی از این جنس» منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده‌ ایرانیمقیم سوئد که متخصص علوم رفتاری است و آثارش را علاوه بر خارج از کشور، به زبان فارسی در ایران نیز منتشر می‌کند، در هفتیمن رُمان خود نیز به مباحث مربوط به مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی پرداخته است.

در «بچه‌هایی از این جنس»، شخصیت اصلی داستان، دختری است که در زندان به دنیا می‌آید و به‌واسطه‌ی سابقه‌ی بزهکاری و در حبس بودن پدر و مادر خود، در معرض خلافکاری رار می گیرد اما درنهایت با کمک یک مادرخوانده، راه تعالی را در پیش گرفته، تحصیلات عالیه را تا خارج از کشور هم در پیش می‌گیرد.

«بچه‌هایی از این جنس» را نشر آرادمان در ۱۳۶ صفحه، به‌ شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به بهای ۱۱۰۰۰ تومان منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است.

این مرکز نشر در نمایشگاه سال گذشته نیز دو رُمان مهشید شریف را به‌طور همزمان، منتشر و عرضه کرد. این دو اثر داستانی نیز به موضوع‌هایی مربوط به مسائل انسان معاصر در جامعه‌ی امروزی و مشکلاتش می‌پردازد.

‌رمان «حلقه‌های درهم»، روایت دختر جوانی است که هنگام حضور در مراسم ترحیم یکی از همکاران نادیده‌اش، با همسر او برخورد کرده، در ادامه‌ی روند داستان با وی ازدواج می‌کند. او علاوه بر احساس سایه‌ی متوفی بر زندگی‌اش، به توهم دیداری و شنیداری دچار است که رفته رفته تشدید می‌شود و او را به جست‌وجو در گذشته‌ نیز می‌کشاند.

این رمان در۱۸۸صفحه به‌بهای۱۳هزارتومان منتشر شده است.

رمان «اسم من نیلی» اما سرنوشت دختربچه‌ای را روایت می‌کند که در کودکی، در ایران زندگی مطلوبی دارد اما با قطع نخاع شدن پدرش در یک سانحه‌ی کاری زمان جنگ و در ادامه، انتقال او به کشور سوئد برای معالجه که به متارکه‌ی مادر و باز پس فرستادن پدر زمین‌گیر می‌انجامد، نوعی روحیه‌ی پرخاش‌جویی در او پدید می‌آورد که تا بزرگسالی در رفتار وی وجود داشته، پررنگ‌تر می‌شود.

شخصیت اصلی داستان اما به محض رسیدن به سن قانونی، به کشور بازگشته و با واقعیت‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود.

این رمان که به «فریبا وفی» – نویسنده – تقدیم شده نیز در۱۷۱صفحه به‌بهای۱۳هزارتومان به بازار نشر کشور عرضه شده است.

در هر دو اثر یادشده، نویسنده با مطالعه در حوزه‌های روان‌شناسی، عملا شخصیت‌های دارای ناهنجاری و کسالت‌های روحی و روانی را در فضای داستان‌های عاطفی پرورش داده است.

از مهشید شریف پیش‌تر، علاوه بر آثار داستانی، آثاری در حوزه‌های تخصصی علوم رفتاری نیز انتشار یافته است.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه جاری در محل شهر آفتاب برپاست.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۷۷۱/رمانی_تازه_از_مهشید_شریف_منتشر_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: