Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@15:15:39 GMT

چرا بايد مانند مارک زاکربرگ روي اينستاگرام سرمايه‌گذاري کنيم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۴۶۷۹۴/چرا_باید_مانند_مارک_زاکربرگ_روی_اینستاگرام_سرمایه_گذاری_کنیم

خبرگزاري آريا - آيا فکر مي‌کنيد اينستاگرام براي کسب‌و‌کار شما مناسب نيست؟ مطمئن باشيد بعد از خواندن اين مقاله نظرتان نسبت به اين موضوع تغيير پيدا خواهد کرد.

زماني که مارک زاکربرگ در سال 2012 اينستاگرام را به قيمت 1 ميليارد دلار خريد، هيچ‌کس فکر نمي‌کرد اين اپليکيشن اشتراک‌گذاري تصوير به اين زودي جايگاه خودش را در ميان کاربران پيدا کند و تبديل به يکي از محبوب‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانيد که هر 9 ماه حدود 100 ميليون به تعداد کاربران اين اپليکيشن اضافه مي‌شود. شما با خواندن اين مقاله متوجه خواهيد که چرا مارک زاکربرگ حاضر شد اين مقدار پول روي اين اپليکيشن هزينه کند و چرا بهتر است شما هم همين کار را انجام دهيد. پس با زوميت همراه باشيد تا با استراتژي‌هايي آشنا شويد که منجر به توسعه‌ي کسب‌و‌کار شما از طريق اينستاگرام مي‌شود.چرا مارک زاکربرگ روي اينستاگرام سرمايه‌گذاري کرد؟يکي از دلايل سرمايه‌گذاري شرکت فيسبوک روي اينستاگرام اين بود که اين اپليکيشن از طريق پلتفرم بصري باعث ارتباط اين شرکت با کل دنيا مي‌شود. همچنين اينستاگرام به جمع‌آوري داده‌هاي کاربران کمک مي‌کند و فيسبوک قادر است از اين طريق تبليغات خود را قوي‌تر کند. درواقع اينستاگرام تبديل به سلاح مخفي مارک زاکربرگ شده است؛ زيرا بسياري از کاربراني که علاقه‌ي خودشان را نسبت به فيسبوک از دست مي‌دهند، به اينستاگرام جذب مي‌شوند.نتيجه‌ي يک گزارش نشان مي‌دهد که تنها يک سوم افراد بين 30 تا 49 سال از اينستاگرام استفاده مي‌کنند و 84 درصد آن‌ها در فيسبوک فعال هستند. از طرفي، 59 درصد افراد بين 18 تا 29 سال به‌طور منظم از اينستاگرام استفاده مي‌کنند. 52 درصد جوانان حداقل ماهي يک‌بار فيسبوک خود را چک مي‌کنند؛ درحالي‌که اين رقم در مورد چک کردن اينستاگرام به 79 درصد مي‌رسد.امروزه کاربران جوان به جاي درگير شدن با فيسبوک ترجيح مي‌دهند از پلتفرم‌هاي ديگري استفاده کنند. اين موضوع به فيسبوک کمک مي‌کند تا داده‌هاي باارزشي به‌دست بياورد و براي مقاصد کسب‌و‌کار از آن‌ها استفاده کند.چرا شما هم بايد در اينستاگرام عضو شويد؟سرمايه‌گذاري کردن روي شبکه‌ي اجتماعي که ممکن است تا 3 سال ديگر از بين برود، کار عاقلانه‌اي نيست. اما خبر خوب اين است که اينستاگرام در اين دسته از شبکه‌هاي اجتماعي قرار نمي‌گيرد. در ادامه علت اين موضوع را بيشتر براي شما توضيح خواهيم داد:1- فيسبوک صاحب اينستاگرام است13 سال از تأسيس فيسبوک مي‌گذرد و اين شبکه‌ي اجتماعي توانسته است ارزش خود را به 350 ميليارد دلار برساند. پس مطمئن باشيد که فيسبوک و اينستاگرام به اين زودي‌ از بين نخواهند رفت.2- اينستاگرام ساختار بي‌همتايي دارداين روزها استفاده از موبايل با سرعت زيادي رو به افزايش است. از سال 2011 تا 2017، درصد استفاده‌ي آمريکايي‌ها از تلفن‌ هوشمند بيش از دو برابر افزايش داشته است. در سال2014 تعداد کاربران جهاني موبايل از تعداد کاربران دسکتاپ بيشتر شده است. اينستاگرام اولين شبکه‌ي اجتماعي است که فقط براي استفاده با تلفن هوشمند طراحي شده است. شما زماني که از اينستاگرام استفاده مي‌کنيد، نمي‌توانيد از اپليکيشن‌هاي ديگر استفاده کنيد و درنتيجه حواستان پرت نخواهد شد. همين موضوع تجربه‌ي جديدي از عضويت در شبکه‌هاي اجتماعي براي کاربر مهيا کرده است.3- تجارت الکترونيکتبليغات اينترنتي رشد بسيار بالايي در بازار داشته‌ است؛ به طوري که تبديل به يک صنعت 220 ميليارد دلاري در آمريکا شده است. پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 2017 حدود 26 درصد از تبليغات اينترنتي از طريق موبايل انجام شوند. هرچقدر تأثير تلفن‌ هوشمند در آينده‌ي تبليغات بيشتر شود، نقش اينستاگرام هم در اين زمينه بيشتر مي‌شود. اضافه شدن امکاناتي مانند گذاشتن لينک‌ نيز به اين اپليکيشن کمک کرده است تا برندها راحت‌تر بتوانند به کمک آن، محصولات خودشان را به فروش برسانند.چگونه بايد فعاليت خود را آغاز کنيم؟مقاله‌ي مرتبط:13 نکته و ترفند کاربردي براي کاربران حرفه‌اي اينستاگرام
حال که فهميديم چرا مارک زاکربرگ روي اينستاگرام سرمايه‌گذاري کرده است و به چه علت اين شبکه‌ي اجتماعي در آينده نيز به فعاليت‌هاي خودش ادامه خواهد داد، مي‌خواهيم ببينيم از کجا بايد فعاليت خود را براي عضو شدن در اينستاگرام آغاز کنيم.1- راهنماي استفاده از آن را بخوانيدقبل از هر چيزي با يک جستجوي ساده در گوگل راهنماي استفاده از اين اپليکيشن را پيدا کنيد و بخوانيد. به ياد داشته باشيد که اينستاگرام با سرعت زيادي در حال رشد و تغيير است. بنابراين همه‌ي مقالاتي که بيش از يک سال پيش نوشته شده باشند، فاقد اعتبار هستند.2- پروفايل خودتان را شخصي‌سازي کنيداستراتژي خودتان را در اينستاگرام پياده کنيد؛ يعني فيلترها، رنگ‌ها و الگوهاي خودتان را داشته باشيد. بعد از انجام اين کار پست‌هاي خودتان را پرينت بگيريد و يک کتابچه تهيه کنيد. اين کار نه‌تنها ديد بهتري از نتيجه‌ي استراتژي شما در اختيارتان قرار مي‌دهد بلکه به ديگر افراد سازمان نيز کمک مي‌کند تا با چشم‌انداز بهتري در اين زمينه به شما کمک کنند. درست کردن اين کتابچه به معناي پايبند ماندن به يک استراتژي نيست؛ بلکه ابزاري است که تغيير اين فرآيند را براي شما تسهيل مي‌کند.3- با افراد تأثيرگذار در ارتباط باشيدافراد تأثيرگذار مرتبط با صنعت خود را پيدا کنيد و از آن‌ها بخواهيد براي شما تبليغات انجام دهند. براي پيدا کردن آن‌ها کافي است هشتگ مرتبط با صنعت خود را جستجو کنيد و سپس از طريق پيام دايرکت با آن‌ها ارتباط برقرار کنيد. اگر نتيجه نگرفتيد نااميد نشويد و به تلاش خودتان ادامه دهيد.4- از ابزار مناسب استفاده کنيداپليکيشن‌ها بسيار جالب و کاربردي هستند؛ اما در استفاده‌ کردن از آن‌ها زياده‌روي نکنيد. تنها يک سري از اپليکيشن‌هاي جانبي و ابزار ضروري را روي تلفن هوشمند خود نصب و از آن‌ها استفاده کنيد.5- ثابت قدم باشيدمقاله‌ي مرتبط:آموزش پخش زنده ويديويي در استوري اينستاگرام
اينستاگرام سياست‌هاي خود را تغيير داده است و ديگر پست‌ها را بر اساس تاريخ و ساعت به اشتراک گذاشته شدن نشان نمي‌دهد؛ بلکه آن‌ها را بر اساس ميزان لايک و کامنت مرتب مي‌کند و به کاربر نشان مي‌دهد. بنابراين اين روزها کيفيت نقش پررنگ‌تري پيدا کرده است. شما هم با اشتراک گذاشتن روزانه يک پست مي‌توانيد جايگاه خودتان را در اين شبکه‌ي اجتماعي تثبيت کنيد. همچنين سعي کنيد از ابزارها و ويژگي‌هاي جديدي که اينستاگرام در اختيار شما قرار مي‌دهد، به‌طور مرتب استفاده کنيد. به اشتراک گذاشتن پشت‌ صحنه‌هاي شرکت از طريق لايو استوري مثال خوبي براي استفاده‌ي مداوم از ويژگي‌هاي جديد اين اپليکيشن است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۷۹۴/چرا_باید_مانند_مارک_زاکربرگ_روی_اینستاگرام_سرمایه_گذاری_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: