Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@14:25:13 GMT

استان کرمانشاه بهترین جلوه گاه اتحاد و وحدت در زمان دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۴۶۸۰۷/استان_کرمانشاه_بهترین_جلوه_گاه_اتحاد_و_وحدت_در_زمان_دفاع_مقدس_است

استان کرمانشاه بهترین جلوه گاه اتحاد و وحدت در زمان دفاع مقدس است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: این استان با داشتن تنوع قومیتی و مذهبی مختلف ،جلوه گاه اتحاد و وحدت در زمان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهمن ریحانی سه شنبه شب در همایش گروه های جهادی خیران اصناف، بازاریان و تجار سراسر کشور در حسینیه شهید دکامی زاده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین افزود: استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیونی و داشتن بیش از 371 کیلومتر مرز با عراق دارای تنوع قومیتی با مذهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس این اقوام و مذاهب مختلف اسلامی با وحدت برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی و ارزش ها تا پای جان ایستادند.
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون وحدتی که بین قومیت ها بوده فرصت های خوبی در اختیار ما گذاشته است.
ریحانی افزود: کرمانشاه تابلویی از افتخارهای دفاع مقدس و ارزش ها و سینه ستبر در مقابل تهاجم دشمن است.
وی گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ انقلاب مدیون مجاهدت های کسبه و بازار و معتمدان اصناف است و در جنگ تحمیلی در اوج سختی های اقتصادی، تجار بزرگی از جبهه پشتیبانی کردند.
وی اضافه کرد: امروز این پشتیبانی و سیل مهار نشدنی کمک های بازار و اصناف در زلزله کرمانشاه در کمتر از 24 ساعت بعد از حادثه صحنه را دگرگون کرد طوری که حقیقت مدیریت آن دشوار بود.
ریحانی افزود: یکی از مولفه های اقتدار امنیتی کشور همین حضور و پشتیبانی مردم است.
وی گفت: امروز این اقتدار امنیتی که در برابر همه ظلم ها و تجاوز ها در عراق و سوریه و یمن می بینیم به خاطر صدور این اعتقاد و شاکله مردمی است .
فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران طبق وعده مقرر اسکان موقت با کانکس را در مناطق زلزله زده به پایان خواهد رساند و از اکنون باید به فکر اسکان دائم مردم آسیب دیده بود.
رئیس بسیج اصناف کشور نیز گفت: اعمال مدیریت واحد بر کمک های خیران اصناف و بازار و برنامه ریزی برای روند بازسازی ها 2 هدف برگزاری این نشست است.
غلامرضا حسن پور افزود: این یک همایش بی نظیر است که هم روسای اصناف و اتاق بازرگانی و هم خیران یکجا جمع شوند تا با صدای واحد و داوطلبانه کارهای اصلی و ضروری را برای این مناطق به ثمر برسانیم.
وی اظهار کرد: بسیجیان اصناف علاوه بر امداد و نجات و ارسال اقلام ضروری تا امروز روزانه حداقل 10 هزار پرس غذای گرم را توزیع کرده اند.
وی گفت: بسیجیان اصناف 190 میلیارد ریال کمک نقدی و 712 کانکس را به مناطق زلزله زده اهدا کردند.
وی اضافه کرد: اردوهای جهادی اصناف به صورت مداوم انجام شده و امروز بزرگترین آن به عنوان یک همایش برگزار شده است.
وی گفت: ورود به بازسازی ها از برنامه های بسیج اصناف است و هر صنفی در بازسازی مغازه ها و مراکز فروش صنف خود ورود خواهند کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7079/3033 خبرنگار : نازنین باباخانی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۸۰۷/استان_کرمانشاه_بهترین_جلوه_گاه_اتحاد_و_وحدت_در_زمان_دفاع_مقدس_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: