Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:41:23 GMT

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان خبر داد طلب 30 میلیارد تومانی بیمارستان شهید بهشتی همدان از بیمه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۷۰۹/مدیر_بیمارستان_شهید_بهشتی_همدان_خبر_داد_طلب_۳۰_میلیارد_تومانی_بیمارستان_شهید_بهشتی_همدان_از_بیمه_ها

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان خبر داد طلب 30 میلیارد تومانی بیمارستان شهید بهشتی همدان از بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا جمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اجرای طرح تحول نظام سلامت در مدت سه سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: 15 فروردین سال 93 این طرح در کشور و به تبع آن در بیمارستان شهید بهشتی اجرا شد و دستاوردهایی را نیز به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه تامین رضایتمندی و سلامت مردم محور فعالیت ما در بیمارستان است، گفت: این بیمارستان در رشته گروه‌های تخصصی داخلی، کلیه و ادرار فعالیت می‌کند و هم اکنون 320 تخت بیمارستانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان با اشاره به اینکه این مرکز با 270 تخت بستری با ظرفیت 250 تخت به بیماران خدمات ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این بیمارستان 650 پرسنل در قالب‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که از نظر تخصصی جزو بیمارستان‌های بزرگ استان و مرکز ارجاع غرب کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی به عنوان مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی در دو رشته تخصصی داخلی و ارولوژی متخصص پرورش می‌کند، افزود: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت چند بسته از از جمله کاهش فرانشیز یا پرداخت از جیب بیماران، بهبود و بهسازی هتلینگ، ارتقای کیفیت ویزیت در درمانگاه‌های تخصصی، حضور پزشک مقیم در این بیمارستان اجرا شده است.

*هزینه 4 میلیارد و 260 میلیون تومانی در ارتقای هتلینگ بیمارستان شهید بهشتی

جمالی از اختصاص 3 میلیارد و 450 میلیون تومان در ارتقای هتلینگ بیمارستان خبر داد و گفت: این مبلغ به علاوه 820 میلیون تومان از اعتبارات اختصاصی بیمارستان بهشتی در بخش بهسازی فضای فیزیکی و شرایط اقامتی، بهسازی تخت، تجهیز و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، بهسازی تاسیسات، بازسازی فضای فیزیکی و خرید تجهیزات به منظور رفاه حال بیماران هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در بخش بهسازی 4 میلیارد و 260 میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد:‌ 27 هزار متر بهسازی بیمارستان انجام شده است.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان با اشاره به ارتقای کیفیت ویزیت بیماران در درمانگاه‌های تخصصی، گفت: 430 میلیون تومان طی سه سال گذشته در راستای کمک به پذیرش بیماران و کاهش پرداخت از جیب بیماران در درمانگاه‌های تخصصی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه از این یارانه 57 هزار و 528 نفر در درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: در برنامه کاهش پرداخت از جیب بیماران، 16 میلیارد و 625 میلیون تومان به بیمارستان اختصاص یافته و 138 هزار و 322 بیمار مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

جمالی با بیان اینکه در این مدت 54 هزار و 161 بیمار در بخش بستری و بقیه در بخش سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند، افزود: اخیراً با استفاده از اعتبارات پزشک مقیم در بیمارستان، متخصص مقیم مستقر شده که البته در حال حاضر پوشش کامل نیست و امیدواریم در تمام کشیک‌های غیر اداری بتوانیم پزشک مقیم جذب کنیم.

*وورد 1630 قلم تجهیزات پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی همدان

وی از ورود یک‌هزار و 630 قلم تجهیزات پزشکی طی سه سال گذشته به بیمارستان بهشتی خبر داد و گفت: برای خرید این تجهیزات 12 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت و مبلغی نیز از درآمد اختصاصی بیمارستان هزینه شده است.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به سال قبل از اجرای این طرح، افزود: قبل از اجرای طرح 421 هزار و 445 نفر به مدت سه سال به بیمارستان مراجعه‌ کرده‌اند که با اجرای طرح تحول سلامت در سه سال اخیر این تعداد به 684 هزار و 98 نفر رسیده و 62 درصد افزایش مراجعات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 37 هزار و 791 نفر در این بیمارستان بستری شده‌اند که با اجرای طرح به 41 هزار و 14 نفر رسیده و رشد 8 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد:‌ تعداد مراجعین واحدهای سرپایی و پاراکلینیکی 68 درصد و 37 درصد در بخش جراحی شاهد رشد بوده‌ایم.

جمالی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر 70 تخت به ظرفیت بیمارستان اضافه شده است، گفت: مراجعات به بخش دیالیز 17 درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 468 هزار نفر در سه سال قبل اجرای طرح به آزامایشگاه مراجعه کرده اند که در سه سال اجرای طرح به یک میلیون 788 مراجعه رسیده است، افزود: 42 درصد مراجعات در واحد پاتولوژی رشد داشته است.

جمالی با بیان اینکه در بخش آی‌سی‌یو و دیالیز هرکدام 12 تخت اضافه شده است، گفت: در بخش اورژانس بستری 18 تخت، بخش گوارش 10 تخت، اورژانس هشت تخت، هماتولوژی پنج تخت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه واحد اندوسکوپی از سه یونیت به هفت یونیت ارتقا یافته که اکنون نوبت‌‌دهی بیماران به یکی دو هفته رسیده در حالی که قبلاً چند ماهه بود، خاطرنشان کرد: 30 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم که یک‌سوم این مبلغ متعلق به تامین اجتماعی است.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان با اشاره به اینکه 50 درصد یعنی بیش از 15 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت به ماست، افزود: 10 میلیارد تومان از تامین اجتماعی و 5 میلیارد تومان از بقیه بیمه‌ها طلب داریم.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۷۰۹/مدیر_بیمارستان_شهید_بهشتی_همدان_خبر_داد_طلب_۳۰_میلیارد_تومانی_بیمارستان_شهید_بهشتی_همدان_از_بیمه_ها را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: