Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@09:35:54 GMT

اعلام ممنوعیت حمله به ایران و شیعیان در رسانه های عربستانی/نبرد شدید ارتش سوریه با داعش و پیش روی چشمگیر به سمت دیرالزور/ سفر مخفیانه سید حسن نصرالله به سوریه/برگزاری رزمایش کم سابقه اسرائیل در مرز لبنان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۷۴۳/اعلام_ممنوعیت_حمله_به_ایران_و_شیعیان_در_رسانه_های_عربستانی_نبرد_شدید_ارتش_سوریه_با_داعش_و_پیش_روی_چشمگیر_به_سمت_دیرالزور_سفر_مخفیانه_سید_حسن_نصرالله_به_سوریه_برگزاری_رزمایش_کم_سابقه_اسرائیل_در_مرز_لبنان

اعلام ممنوعیت حمله به ایران و شیعیان در رسانه های عربستانی/نبرد شدید ارتش سوریه با داعش و پیش روی چشمگیر به سمت دیرالزور/ سفر مخفیانه سید حسن نصرالله به سوریه/برگزاری رزمایش کم سابقه اسرائیل در مرز لبنان

اعلام ممنوعیت حمله به ایران و شیعیان در رسانه های عربستانی، سفر مخفیانه سید حسن نصرالله به سوریه، حمله جنگنده های ترکیه به دهوک عراق، کشته شدن ۲ نظامی روس در «دیرالزور» سوریه، درخواست ۲ حزب مهم کردستان عراق برای تعویق همه پرسی و برگزاری رزمایش کم سابقه اسرائیل در مرز لبنان از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، نبرد شدید ارتش سوریه با داعش و پیش روی چشمگیر به سمت دیرالزور نیز یکی از مهم ترین تحولات بوده است.
به گزارش تابناک، منابع سوری از درگیری‌های شدید ارتش و نیروهای همپیمان با تروریست‌های داعشی در دروازه‌های شهر دیرالزور خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه فاصله زیادی با نیروهای حامی دیرالزور در داخل این شهر ندارند، شهری که در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد.

یک منبع میدانی در این باره گفت: تنها چند کیلومتر بیشتر نمانده تا نیروهای پیشرو ارتش به نیروهای حامی در داخل دیرالزور بپیوندند، شهری که همچنان در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد.

درگیری‌ها به سمت استان دیرالزور با آهنگ سریعی ادامه دارد به طوری که نیروهای ارتش، مواضع جدیدی را در نزدیکی شهر دیرالزور آزاد کرده و به میدان الخراطه در غرب شهر رسیدند، همزمان درگیری‌هایی در اطراف تیپ 137 در جاده دیرالزور به دمشق جریان دارد و مواضع داعش هم به شدت گلوله‌باران می‌شود که در نتیجه آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش از 12 خودروی بمب‌گذاری شده برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه به سمت جبهه‌های فرودگاه و اطراف شهر در سمت غربی آن استفاده کرده است، اما جنگنده‌های روسی و سوری آنها را پیش از رسیدن به هدف منهدم کردند.

به گفته منبع میدانی، نیروهای پیشرو از سمت جنوب و جنوب غربی تا کنون وارد محله‌های تحت محاصره نشده‌اند و درگیری‌ها همچنان در منطقه «الحّویة» در جنوب غربی دیرالزور ادامه دارد، این در حالی است که ارتش بر جنوب شهر «کباجب» تمرکز دارد که انتظار می‌رود طی ساعات آینده، آن را آزاد کند.

از داخل شهر دیرالزور هم خبر می‌رسد که مردم در پی شنیدن خبر نزدیک شدن نیروهای ارتش برای شکستن حلقه محاصره آن به جشن و شادمانی می‌پردازند، شکستن حلقه محاصره این شهر فقط به کمی زمان نیاز دارد.

محاصره دیرالزور با سقوط منطقه الشولا در حمله‌ای آغاز شد که گروه تروریستی داعش در اکتبر 2013 به آن دست زد و امروز بیش از 1400 روز از محاصره آن می‌گذرد و حدود 80 هزار غیرنظامی با مصایب محاصره،‌گرسنگی، تشنگی، رانده شدن و گرانی کالاها و وحشیانه‌ترین اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های داعش دست و پنجه نرم کرده‌اند.اعلام ممنوعیت حمله به ایران و شیعیان در رسانه های عربستانی یک روزنامه فرامنطقه ای به نقل از منابع عالیرتبه عربستان نوشت: دیوان پادشاهی عربستان روزنامه ها و شبکه های این کشور در داخل و خارج را از حمله به ایران و مذهب شیعه منع کرده است.

به گزارش پایگاه عرب زبان «رای الیوم» به نقل از منابع سعودی بلندپایه اعلام کرد که دیوان پادشاهی عربستان از طریق مشاور رسانه ای خود دستورات صریحی را به روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی این کشور در داخل و خارج مبنی بر عدم حمله به ایران یا مذهب شیعه صادر کرده است.

آنگونه که رای الیوم نوشته این منابع گفتند که منع حمله به ایران نویسندگان سعودی فعال در این رسانه ها یا افراد همکاری کننده با آنها را شامل خواهد شد و شبکه های ارتباط اجتماعی نیز مشمول این امر می شوند.

رای الیوم همچنین می افزاید که این دستورات در چارچوب سیاست نزدیکی بین دو کشور بعد از تفاهم دوجانبه در خصوص مسائل حج و رعایت مفاد توافق‌ها از جانب حجاج ایرانی صورت می گیرد.

طبق این گزارش هیات سعودی که قرار است برای بازدید از سفارت عربستان به تهران بیاید کار ترمیم و تعمیر سفارت را بزودی آغاز خواهد کرد.

به نوشته رای الیوم، منابع مذکور همچنین بازگشایی سفارت عربستان در تهران طی چند ماه آینده را بعید ندانستند.سفر مخفیانه سید حسن نصرالله به سوریهروزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت مدعی شده است که اسرائیل، سید حسن نصرالله را در سوریه و در پوشش یک تاجر رصد کرده است.

به ادعای این روزنامه، نصرالله برای دیدار با بشار اسد در پوشش یک تاجر و در سفری سری و غیرعلنی به همراه محافظانش به دمشق سفر کرده است.

این روزنامه ضمن ابراز تععجب از این موضوع می‎نویسد: اسرائیل تحرکات نصرالله را رصد کرده اما هیچ طرحی برای حمله به وی اتخاذ نکرده است.حمله جنگنده های ترکیه به دهوک عراقساکنان یکی از مناطق استان دهوک عراق از حمله جنگنده های ترکیه به مناطق مرزی این استان خبر دادند.

به گزارش سومریه نیوز، ساکنان یکی از مناطق استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق از حمله جنگنده های ترکیه به مناطق مرزی این استان که ترس و وحشت آنها را به دنبال داشته خبر دادند.

یکی از شاهدان این حمله تاکید کرد: جنگنده های ترکیه به منطقه نهیل واقع در العمادیه در شمال استان دهوک حمله کرده و بمباران این منطقه حدود یک ساعت ادامه داشت.

وی ادامه داد: این حمله موجب وقوع آتش سوزی در باغات و جنگل های این منطقه شد و ترس و وحشت زیادی را در میان ساکنان منطقه ایجاد کرد.

پیشتر نیز جنگنده‌های ترکیه به بهانه، بمباران مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق، مناطقی از روستاهای «نیروة» و «ریکان» در استان «دهوک» واقع در منطقه کردستان عراق را بمباران کردند.

نیروهای ترکیه حملات هوایی خود را علیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار بعد از اعلام عقب نشینی نیروهای این حزب از خاک ترکیه در سال ۲۰۱۳ از سرگرفته است.
کشته شدن ۲ نظامی روس در «دیرالزور» سوریهوزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از کشته شدن دو نظامی این کشور در حمله عناصر داعش در حومه «دیرالزور» سوریه خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دو نظامی این کشور در پی حمله خمپاره ای عناصر داعش در حومه «دیرالزور» سوریه خبر داد.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دو نظامی مذکور در حال همراهی کاروان خودروهای نظامی متعلق به مرکز روسی مصالحه بین طرف های نزاع در سوریه بودند.

این بیانیه می افزاید: این کاروان حین حرکت به سمت حومه دیرالزور توسط تروریست های داعش مورد حمله خمپاره ای قرار گرفت که در پی آن یک نظامی روس کشته شده و یک نظامی دیگر به شدت زخمی شد و در پی شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.درخواست ۲ حزب مهم کردستان عراق برای تعویق همه پرسیدو حزب مهم در اقلیم کردستان عراق خواهان به تعویق انداختن همه پرسی استقلال این اقلیم شدند.

به گزارش سومریه نیوز، جنبش التغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق در بیانیه ای مشترک بعد از نشست رهبرانشان در سلیمانیه اعلام کردند خواستار موکول شدن برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به زمانی بهتر و طی روند قانونی آن از سوی پارلمان اقلیم هستند.

آنها همچنین بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان عراق در زمان مقرر خود تاکید کردند.

در این بیانیه بر ضرورت بهبود معیشت شهروندان و پررنگ تر شدن نقش پارلمان کردستان در قانون گذاری تاکید شد.

گفتنی ست در حالی اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر اصرار دارد که کشورهای منطقه و غربی با این مساله کاملا مخالف هستند.برگزاری رزمایش کم سابقه اسرائیل در مرز لبنان

همزمان با موفقیت‌های چشمگیر حزب‌الله لبنان و پاکسازی کامل مرز این کشور و سوریه از تروریست‌های داعش، ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای برگزاری رزمایشی بزرگ در مرز فلسطین اشغالی و لبنان آماده می‌کند.

این خبر را «آسوشیتدپرس» منتشر کرده و نوشته که رزمایش مزبور، بزرگ‌ترین رزمایش نظامی صهیونیست‌ها در 20 سال اخیر خواهد بود.

یک سخنگوی نظامی اسرائیلی به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که این رزمایش سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود و تا 23 شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

منبع این گزارش به تعداد سربازان شرکت‌کننده در این رزمایش «بزرگ» اشاره دقیقی نکرده و به گفتن اینکه «هزاران سرباز از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در این رزمایش شرکت می‌کنند» بسنده کرده است.

«ناصر اللحام» رئیس دفتر شبکه خبری المیادین در فلسطین اما در صفحه فیسبوک خودش نوشته که این رزمایش با حضور 30 هزار سرباز ارتش رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

علاوه بر نیروهای عمل‌کننده، صهیونیست‌ها در این رزمایش، موشک‌های پدافندی خود را نیز آزمایش خواهند کرد.

آسوشیتدپرس دلیل برگزاری این همایش را «نگرانی روزافزون اسرائیل از تقویت حضور نظامی ایران در سوریه و انباشت تسلیحات حزب‌الله در جنوب لبنان» اعلام کرده است.

برچسب ها: تحولات خاورمیانه ، ایران و عربستان ، عادی سازی روابط ، سوریه ، دیرالزور ، پیشروی ، اسرائیل ، رزمایش ، مرز لبنان

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۷۴۳/اعلام_ممنوعیت_حمله_به_ایران_و_شیعیان_در_رسانه_های_عربستانی_نبرد_شدید_ارتش_سوریه_با_داعش_و_پیش_روی_چشمگیر_به_سمت_دیرالزور_سفر_مخفیانه_سید_حسن_نصرالله_به_سوریه_برگزاری_رزمایش_کم_سابقه_اسرائیل_در_مرز_لبنان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: