Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:03:31 GMT

در مصاحبه ايهود باراک عنوان شد؛ مقام‌هاي اسرائيل: توان عملياتي براي حمله به ايران را نداريم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۷۵۲/در_مصاحبه_ایهود_باراک_عنوان_شد_مقام_های_اسرائیل_توان_عملیاتی_برای_حمله_به_ایران_را_نداریم

خبرگزاري آريا - وزير جنگ رژيم صهيونيستي بين سال‌هاي 2007 تا 2013 در مصاحبه با يک رسانه اسرائيلي درباره طرح ادعايي‌اش براي حمله به ايران توضيحاتي ارائه کرده است.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، وزير جنگ رژيم صهيونيستي بين سال‌هاي 2007 تا 2013 در مصاحبه با يک رسانه اسرائيلي درباره طرح ادعايي‌اش براي حمله به ايران توضيحاتي ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




«ايهود باراک»، وزير جنگ رژيم صهيونيستي بين سال‌هاي 2007 تا 2013 در مصاحبه با يک رسانه اسرائيلي درباره طرح ادعايي‌اش براي حمله به ايران توضيحاتي ارائه کرده است.


خبرنگار روزنامه «يديعوت آحارونوت» از «باراک» پرسيد: «دوست دارم به سال‌هايي برگردم که شما در کابينه نتانياهو وزير دفاع (جنگ) بوديد. شما و نتانياهو در تلاش براي پيشبرد يک عمليات نظامي عليه ايران بوديد. چيزي که واقعاً مي‌خواستيد چه بود؟»


وزير جنگ اسبق رژيم صهيونيستي در پاسخ گفت: «نيت ما اين بود که کاري کنيم که آمريکايي‌ها هم تحريم‌ها عليه ايران را افزايش دهند و هم عمليات (نظامي) را انجام بدهند. من بيشتر از نتانياهو طالب حمله بودم.»


وي اضافه کرد: «فرض ما اين بود که آمريکايي‌ها همه چيز را مي‌دانستند- هم درباره عمليات و هم درباره مخالفت‌هايي که با اين عمليات از طرف رئيس ستاد مشترک ارتش، گابي اشکنازي؛ رئيس موساد، مئير داگان؛ رئيس دستگاه اطلاعات نظامي، عاموس يادلين؛ و رئيس شين‌بت، عاوي ديسکين وجود داشت. مي‌دانستيم که افرادي هستند که روزانه به آنها گزارش مي‌دهند.»


«ايهود باراک»، درباره مخالفت‌هاي رئيس موساد براي حمله به ايران گفت: «داگان ما را به عنوان يک گروه دوستدار سلاح توصيف مي‌کرد. اين درست نبود. قرار بود اين عمليات، آخرين راه چاره باشد. هدف ايران از انتخاب برنامه هسته‌ايش مانند ليبي يا آفريقاي جنوبي، مقاصد بازدارندگي نبود. ايران راه کره شمالي را برگزيده بود. اگر اين کشور به سلاح هسته‌اي دست پيدا مي‌کرد اوضاع منطقه عوض مي‌شد و ممکن بود به يک مشکل موجوديتي براي اسرائيل تبديل شود.»


مقام سابق کابينه رژيم صهيونيستي درباره مخالفت‌هاي «گابي اشکنازي» اين توضيحات را ارائه کرد: «وقتي که موضوع انجام اين عمليات در سال 2010 به بحث گذاشته شد اشکنازي گفت ما هيچ توان عملياتي (براي انجام حمله) نداريم.»


وي اضافه کرد: «وقتي که رئيس ستاد مشترک ارتش بگويد هيچ توان عملياتي نداريم، همان حرف بس است؛ مجوز حمله به حد نصاب نمي‌رسد. متأسفانه کساني که با اين طرح مخالف بودند تحت حمايت رئيس اسرائيل، شيمون پرز قرار داشتند. من علي‌رغم ساعت‌ها تلاشي که انجام دادم نتوانستم او و ساير مخالفان را مجاب کنم.»


«باراک» در ادامه به مخالفت‌هاي رئيس بعدي ستاد مشترک ارتش پرداخت و گفت: «در سال 2011، بني گانتز رئيس ستاد مشترک شد. او گفت که به نظر من، ما توانايي عملياتي داريم، ولي انجام اين عمليات اشتباه است. مجمعي کوچک متشکل از هشت وزير را دور هم آورديم. برآوردمان اين بود که اگر اين هشت وزير به آن رأي مثبت بدهند، بقيه اعضاي کابينه هم همين کار را انجام مي‌دهند. بين خودمان تقسيم کار کرديم: نتانياهو گفت که موشه يعلون و يوال اشتاينيتز را مجاب خواهد کرد. به من و آويگدور ليبرمن گفت، درست مي‌شود. و بعداً يعلون و اشتاينيتز عليه اين طرح حرف زدند.»


وزير جنگ اسبق اسرائيل گفته که فکر مي‌کند بنيامين نتانياهو تمام تلاشش را براي جلب موافقت دو وزير ياد شده به کار نگرفته بود و هر سال درباره اينکه نخست‌وزير اسرائيل اصلاً عزمي براي حمله به ايران داشت، بيشتر دچار ترديد شده است.


باراک اضافه کرد: «به نتانياهو پيشنهاد کردم که موضوع فلسطين را پيش ببرد، اگر نه با هدف رسيدن به توافق، دست‌کم براي جلب موافقت بين المللي براي حمله به ايران اين کار را انجام بدهد.»


مقام سابق اسرائيلي تصريح کرد: «به او گفتم درست مثل شطرنج است؛ شما يک پياده را قرباني مي‌کنيد تا وزير را از دست ندهيد. شايد نتانياهو مي‌‌ترسيد در موضوع فلسطين قدمي بردارد.»

تسنيم
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۷۵۲/در_مصاحبه_ایهود_باراک_عنوان_شد_مقام_های_اسرائیل_توان_عملیاتی_برای_حمله_به_ایران_را_نداریم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: