Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@06:50:54 GMT

در جلسه تصمیم گیری برای حمله به ایران چه گذشت؟/ ترامپ: مگر صدام هم به ایران حمله کرده بود؟

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۷۶۱/در_جلسه_تصمیم_گیری_برای_حمله_به_ایران_چه_گذشت_ترامپ_مگر_صدام_هم_به_ایران_حمله_کرده_بود

در جلسه تصمیم گیری برای حمله به ایران چه گذشت؟/ ترامپ: مگر صدام هم به ایران حمله کرده بود؟

ما پس از 11 سپتامبر به طالبان و صدام حمله کردیم و علی رغم این که نتوانستیم ثبات را به عراق برگردانیم صدام را برکنار کردیم، دقیقا کاری مطابق میل ایران!

سرویس بین الملل فردا: تصور کنید بحث حمله به ایران و جنگ با این کشور در کاخ سفید آغاز شده است و آمریکایی ها به دنبال بهانه ای می گردند که با آن به ایران حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دشمنی این کشور با اسرائیل، حمایت از حزب الله و ترور و دستگیری آمریکایی ها و شرکت در جنگ سوریه می تواند بخشی از بهانه های آمریکا برای حمله به ایران باشد. پیش از هر تصمیمی رئیس جمهور ترامپ باید از تاریخ درباره این مساله درس هایی بگیرد. رسانه آمریکایی بالتیمور سان در گزارش طنزی به مکالمان احتمالی در جلسه تصمیم گیری در مورد حمله به ایران پرداخته است.
ترامپ: بد! وضعیت خیلی بد است!
مشاور امنیت ملی آن گاه شروع می کند درباره دلایل ایران برای دست زدن به چنین کارهایی سخن می گوید: ما باید اندکی درباره تصور ایران از کشورهای دیگر بدانیم. کودتا 1953 که دولت دموکراتیک و قانونی ایران را سرنگون کرد، باعث این شده است که اغلب ایرانیان دولت آمریکا را بابت این کار سرزنش کنند.
ترامپ: خیلی خوب! پس به نظر می رسد ما بد هستیم!
مشاور: پس از آن زمانی که آیت الله خمینی بر ایران حکومت می کرد جنگ ایران و عراق رخ داد که 8سال طول کشید.
ترامپ: یک لحظه صبر کن! صدام به ایران حمله کرده است؟
مشاور: بله و نیروهای او بالغ بر 250 هزار نقر را کشتند. با توجه به جمعیت ایران در آن زمان، می توان گفت این تعداد کشته مانند این است که 1 و نیم میلیون آمریکایی را بکشیم!
دولت ریگان نیز علاوه بر نشان دادن چراغ سبز به صدام، اطلاعات زیادی در اختیار این کشور قرار داد.
ترامپ: اوه! من از این مساله خبر نداشتم، من در آن زمان مشغول ساخت و ساز بودم و با کارگران مهاجر سر و کله می زدم.
مشاور: حتی صدام علیه ایران سلاح شیمیایی نیز استفاده کرد
مشاور: جناب رئیس جمهور! شما ماه پیش در لهستان بوده اید. می دانید کدام کشور به جز لهستان در حوزه جمعیتی و تناسب سن جوان ها بسیار به آمریکا شبیه است؟
ترامپ: اسرائیل؟ روسیه؟
مشاور: نه آقای رئیس جمهور! 70 درصد این کشور را جوانان تشکیل می دهند. جوانان زیر 30 سال. می دانید حمله به آن ها می تواند تنفرشان از آمریکا را بروز بدهد و همگی پشت سر سپاه پاسداران و رژیم ایران بایستند؟
ترامپ در حالی که به گوشه ای خیر شده، با صدای لرزان می گوید: پس چرا داریم درباره حمله به ایران صحبت می کنیم؟
مشاور: در عوض می توانیم از گزینه دیپلماسی سخن بگوییم و با کمال احتیاط از آن استفاده کنیم. اگر چه حاکمان ایران از نظر ما خوب نیستند اما ساختار قدرت پیچیده ای در این کشور وجود دارد. آن ها به دنبال منافع ملی شان هستند و می خواهند از منافع خاورمیانه بهره برداری کنند. این را هم نباید فراموش کنیم که سال های متمادی آن ها توسط نیروهایی مانند طالبان در افغانستان و یا صدام احاطه شده اند.
ترامپ: چه کسی به آن ها برای بیرون آمدن از این محاصره کمک کرد؟
مشاور: آقای رئیس جمهور! شما جواب را می دانید. آمریکا این کار را برای آن ها کرد. ما پس از 11 سپتامبر به طالبان و صدام حمله کردیم و علی رغم این که نتوانستیم ثبات را به عراق برگردانیم صدام را برکنار کردیم، دقیقا کاری مطابق میل ایران!ترامپ: به نظر می رسد ما در حق ایران (با حمله نظامی) خیلی لطف کرده ایم!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۷۶۱/در_جلسه_تصمیم_گیری_برای_حمله_به_ایران_چه_گذشت_ترامپ_مگر_صدام_هم_به_ایران_حمله_کرده_بود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: