Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@13:31:03 GMT

تلاش مثلث خشونت ترامپ برای انجام عملیات ایذایی و افزایش ترور بر ضد مقاومت اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۸۵۹/تلاش_مثلث_خشونت_ترامپ_برای_انجام_عملیات_ایذایی_و_افزایش_ترور_بر_ضد_مقاومت_اسلامی

تلاش مثلث خشونت ترامپ برای انجام عملیات ایذایی و افزایش ترور بر ضد مقاومت اسلامی

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عابدینی کارشناس سیاست خارجی در یادداشتی برای باشگاه خبرنگاران جوان به سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه و شکست‌هایش از جبهه مقاومت پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

محور مقاومت آرام آرام در حال دستیبابی به پیروزی افسانه یی بر مثلث شرارت پیشه غربی، عربی و عبری در غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد، طی ۱۷ سال گذشته امریکا فزون بر ۷ تریلیون دلار (۷۰ سال صادرات نفت ایران در دوران غیر تحریمی) از جیب مالیات دهندگان هزینه کرده، اما هیچ دستاوری نداشته است.

آمریکا در دهه دوم قرن بیست و یکم به سبب چالش‌های اقتصادی و سیاسی، اختلافات درونی، عدم همراهی کامل هم پیمانان، افزایش قدرت رقبا و ناکامی‌های دو دهه گذشته در شرایطی نیست که بتواند به عملیات نظامی گسترده بر ضد هیچ یک از عناصر محور مقاومت دست بزند. جلوی چشمانش شاهد فروپاشی گروه‌های تکفیری تروریستی است که سال‌ها برای مقابله با فرهنگ جهاد و شهادت، ایجاد فتنه طائفی و تجزیه کشور‌های مسلمان به آنان دل بسته بود. کانون این هماوردی هم اکنون در سوریه است که به باتلاقی برای دفن امید آمریکایی‌ها در غرب آسیا تبدیل شده است. جایی که اتاق فرماندهی مشترکی به سرکردگی آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در قالب جنگی بین المللی، شش سال است آن را دچار بحران کردند.

راهبرد آمریکا در این مرحله جلوگیری از تثبیت پیروزی مقاومت در حوزه‌های سیاسی است. مقاومت اسلامی در نخستین انتخابات پساداعشی در لبنان و عراق قصد دارند به همگان نشان دهد که بیش از مدعیان دروغین دمکراسی به تعیین سرنوشت از طریق صندوق‌های رای پایبند است. گروه ۸ مارس که هوادار مقاومت است در انتخابات ۱۶ اردیبهشت ماه لبنان در مقابل گروه ۱۴ مارس هوادار غرب به میدان می‌رود. انتخاباتی که در لبنان به مدت ۴ سال به تعویق افتاده است.

مردم در عراق نیز ۲۵ اردیبهشت پای صندوق‌ها می‌روند. جناح غربی، عربی و عبری مایل به انتخابات آزادانه در غرب آسیا نیست زیرا مشروعیت هیچ یک از هم پیمانان آمریکا در غرب آسیا متکی به رای مردم نیست.

آمریکا دریافته است قدرت تهدید معتبر نظامی فراگیر بر ضد محور مقاومت را ندارد، بنابراین ترور‌های موردی و عملیات ایذایی را در دستور کار قرار داده است. مهره چینی نهاد‌های امنیتی و دیپلماتیک ترامپ هم این راهبرد را تایید می‌کند. سکان وزارت خارجه را به دست مایک پمپئو رئیس پیشین سازمان جاسوسی سیا سپرده که از هواداران لابی قدرتمند خرید و فروش سلاح است. جینا هسپل مدیر پیشین پروژه‌های برون مرزی سیا که مبتکر شکنجه‌های قرون وسطایی مانند غرقابی زندانیان هست هم به رئیس سیا گمارده است. مشاور امنیت ملی را هم به جان بولتون داده است که در زمره افراط گرایان است. این مثلث خشونت طلب تلاش می‌کند، عملیات ایذایی و افزایش ترور بر ضد مقاومت اسلامی را پیگیری کند که ترور ضد بشری فادی محمد البطش دانشمند فلسطینی عضو حماس در مالزی، صالح الصماد رییس شورای عالی سیاسی یمن و پرتاب جسته و گریخته موشک به خاک سوریه در این چارچوب قابل ارزیابی است. عملیاتی که دو هفته پیش هم در قالب پرتاب ۱۱۰ فروند موشک با مشارکت فرانسه و انگلیس صورت گرفت که سه مجروح برجای گذاشت. عملیاتی که تلفات آن به اندازه به تفنگ ساچمه‌ای هم نبود.

مقاومت اسلامی که روزی نهالی طرد و شکننده بود امروز به درختی تنومند تبدیل شده که شگفتی دوستان و خشم دشمنان را بر انگیخته است. مقاومت به عنوان یک بازیگر عقلانی ضمن محفوظ دانستن حق دفاع مشروع به صراحت گفته است که دوران بزن درویی تمام شده، اما زمان، مکان، نوع و حجم آتش مقابله به مثل در قبال دشمنان با درایت تعیین می‌کند. مقاومت اسلامی که از در راهبرد دفاعی به خودکفایی رسیده است از کفایت منطقی برای هرگونه تصمیم گیری در حوزه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی و ... نیز برخوردار است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۸۵۹/تلاش_مثلث_خشونت_ترامپ_برای_انجام_عملیات_ایذایی_و_افزایش_ترور_بر_ضد_مقاومت_اسلامی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: