Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@00:14:02 GMT

امکان ترور ترامپ وجود دارد؟!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۸۶۶/امکان_ترور_ترامپ_وجود_دارد

امکان ترور ترامپ وجود دارد؟!

ساعت24 - کندی، لابی افراطی یهود را دست‌کم گرفته بود و توجه و اهمیت چندانی به قدرت نفوذ سرمایه‌داران وال‌استریت از خود بروز نمی‌داد. همین عدم جامع‌نگری راهبردی بود که رییس‌جمهور امریکا را صرفا محدود به رییس‌جمهور طبقات متوسط و ضعیف جامعه امریکایی کرده بود.

روزنامه اعتماد نوشت: کندی، لابی افراطی یهود را دست‌کم گرفته بود و توجه و اهمیت چندانی به قدرت نفوذ سرمایه‌داران وال‌استریت از خود بروز نمی‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همین عدم جامع‌نگری راهبردی بود که رییس‌جمهور امریکا را صرفا محدود به رییس‌جمهور طبقات متوسط و ضعیف جامعه امریکایی کرده بود. پس شاید بتوان علت ترورش را در خشم نهفته قدرتمندان بالانشین پیدا کرد! (گرچه در آن زمان قاتل را یک کمونیست ۲۴ ساله طرفدار مارکسیسم معرفی کرده بودند) اما حقیقت ماجرا فراتر از این بود. اکنون نیز ترامپ بی‌توجه به خواست گستره توده‌ها، عملا جانب سرمایه‌داری را گرفته و هیچ بهایی را برای به‌طور مثال اجرای طرحی جایگزین به جای طرح‌های رفاهی اوباما قائل نمی‌شود ! ترامپ اکنون رضایت تلاویو را به پشتیبانی متحد و دوست قدیمی‌اش یعنی اروپا از دولت امریکا ترجیح داده و هرروز برای خود، دشمنی جدید می‌سازد! دشمنانی از جنس سیل‌زدگان امریکایی و کارتن‌خواب‌های حوالی واشنگتن تا بخش‌هایی از سیا و پنتاگون و اخراجی‌های امنیتی و نظامی از کاخ سفید! ترامپ اکنون شتاب زده سعی در تحقق سریع وعده‌های انتخاباتی‌اش دارد اما او هم درست به مانند کندی، مردمان مخالف بسیاری در امریکا و دولت‌های دردسرسازی همچون ترکیه، پاکستان، مصر، مکزیک و بالاخص روسیه به رهبری پوتین را از یاد برده است! به نظر می‌رسد او بحران واترگیت یا عملیات خلیج خوک‌ها را فراموش کرده باشد یا حداقل مشاورینش به وی گوشزد نکرده باشند ! به گمان برخی آینده‌پژوهان امریکایی و روسی، امکان ترور ترامپ توسط کسانی دیگر (غیر از ثروتمندان و موساد) خیلی هم غیرممکن نیست! اگر آن زمان فرضا کندی قربانی کاپیتالیسم و اسراییل شد، اکنون نیز ترور ترامپ از سوی رادیکال‌های اقلیت در داخل کشور و برخی دولت‌های خشمگین از ترامپ و رویاپردازان دموکرات، خیلی هم دور از نظرنمی تواند باشد. کندی را یک جوان ۲۴ ساله عصبانی (و به ظاهر کمونیست اما شاید مزدور جمهوریخواهان و ثروتمندان) ترور کرد، اکنون شاید مزدوری دیگر از مخالفین ترامپ از اقشار لومپن پرولتاریایی که از جانب مخالفان ترامپ تطمیع شده باشد، ترامپ را به ناگاه ترور کند ! داستان ترور اما در امریکا غیر از کندی، سه مورد دیگر را نیز تجربه کرده است که مهم‌ترین آن، ترور آبراهام لینکلن بود! این موضوع نشان می‌دهد که محبوبیت بالای روسای جمهور نیز امکان ترورشان را منتفی نمی‌کند. چه رسد به ترامپ که چندان هم محبوب نیست! جدای از این، برخلاف کشورمان که بر اساس یک قانون نانوشته باید ریاست‌جمهوری دو دوره مختص یک فرد باشد، در ایالات متحده چنین قاعده‌ای وجود ندارد! اگر کار یک رییس‌جمهور امریکا در دوره نخست به ترور نینجامد، شاید مانند کارتر (بحران گروگانگیری اعضای سفارت امریکا در ایران) که نزدیک بود سرانجام کارتر را نیز به ترور بکشاند، به یک دوره ختم شود ! یا کمی عقب‌تر از آن، بحران واترگیت (ماجرای استراق سمع دموکرات‌ها) دو راه پیش روی نیکسون باقی نگذاشت! یا ترور شود یا استعفا کند! که او نیز دومی را بر اولی ترجیح داد و از خیر قدرت در دوم ریاست‌جمهوری‌اش گذشت! از این رویدادهای مستند تاریخی می‌توان نتیجه گرفت که بر خلاف نظر برخی، امکان دو دوره‌ای شدن ترامپ با این وضعیت تقریبا پنجاه به پنجاه است! اما آیا ماجرا فقط به اینجا ختم می‌شود؟ و آیا او نیز امکان دارد که به سرنوشت کندی، لینکلن و سه رییس‌جمهور دیگر امریکا دچار شود؟! بی‌شک در آینده، شرح ماوقع برای تاریخ آشکار خواهد شد!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۸۶۶/امکان_ترور_ترامپ_وجود_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: