Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:36:46 GMT

بهترین تجهیزات و توشه برای آخرت،‌ تقواست

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۶۲۰/بهترین_تجهیزات_و_توشه_برای_آخرت_تقواست

مراسم هفتمین شب درگذشت مرحومه پیغامی اشرفی (والده مکرمه حاج رضا بکایی) با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم ترحیم هفتمین شب درگذشت مرحومه پیغامی اشرفی (والده مکرمه حاج رضا بکایی) عصر امروز (جمعه ۱۶ تیرماه) با حضور مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، محمدزاده مدیر شبکه قرآن، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی عضو شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما، ضیاء آذری مدیرگروه معارف شبکه جام‌جم و جمعی از شخصیت‌ها لشکری و کشوری در مسجد شعایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ریاضت با بیان این مطلب که در جامعه ما رسم است برای عزیزانی که از دنیا می‌روند مجلس یادبود برگزار می‌کنند، اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید انسان وقتی از دنیا می‌رود رابطه او با این دنیا قطع می‌شود و وارد برزخ بهشتی یا جهنمی می‌شود. سوال اینجاست که وقتی ارتباط قطع می‌شود چه اصراری است که برای اموات مراسم یادبود داشته باشیم و برای آنها خیرات کنیم؟

او یادآور شد: بر اساس آنچه در روایات اسلامی وارد شده است مجلس یادبود پیش از آنکه برای از دست رفتگان باشد برای آنهایی است که هنوز در این دنیا هستند. ما باید از حضور در مجالس ترحیم هدف داشته باشیم و صرفا در مراسم شرکت نکنیم و بگوییم خدا رحمتش کند، بلکه ما باید در این مراسم بفهیم که باید از فرصت باقیمانده عمر بهره ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام علی (ع) تعبیر بسیار زیبایی از دنیا دارند و این تعبیر به قدری زیباست که امام علی (ع) در بیانات و سخنرانی‌هایشان به آن بارها اشاره کرده‌اند که تعبیر آن می‌شود مردم تجهیزات و ساکتان را برای آخرت بردارید،‌ نیامده‌اید که در این دنیا بمانید. به تعبیر علی (ع) ما باید همواره خود را برای آخرت آماده کنیم و بهترین تجهیزات و توشه را برای آخرت به همراه داشته باشیم و از مجالس ترحیم نباید دست خالی خارج شویم.

ریاضت یادآور شد: بهترن تجهیزات و توشه برای آخرت، تقوا است «اوصیکم بالتقوا الله». آن چیزی که باعث می‌شود انسان‌ها تقوا نداشته باشند وابستگی و حب به دنیا است.

او ادامه داد: با گره‌گشایی و حل مشکلات مردم و حفظ آبرو و محبت به اهل بیت (ع) باعث می‌شود که انسان دست خالی نرود. محبت به اهل بیت (ع) سه وجه دارد؛ قلبی، زبانی و عملی. باید برای دوستی با اهل بیت (ع) به عمل افراد نگاه کنیم نه به لفظی که بر زبان جاری می‌کنند و عملا باید فرزندامان را در مسیر اهل بیت (ع) تربیت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۶۲۰/بهترین_تجهیزات_و_توشه_برای_آخرت_تقواست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: