Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@07:30:26 GMT

خطیبان نماز جمعه:کاندیداها برای کسب رأی سیاه نمایی نکنند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۶۲۲/خطیبان_نماز_جمعه_کاندیداها_برای_کسب_رأی_سیاه_نمایی_نکنند

خطیبان نماز جمعه:کاندیداها برای کسب رأی سیاه نمایی نکنند

به گزارش ایرنا، امامان جمعه در خطبه های این هفته با اشاره به گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و خدمات متعدد انجام شده در بخش های مختلف کشور، اظهار کردند: با وجود این همه خدمت در نظام جمهوری اسلامی اما برخی نامزدها در تبلیغات با سیاه نمایی چنان در سخنرانی ها سخن می گویند که هیچ خدمتی در طول این سالها انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیبان نماز جمعه کشور با یادآوری این موضوع که از افراد با تجربه، علما و فرهیختگان می توان و باید سوال کرد که اقدامات در هر دوره به چه اندازه موجب پیشرفت کشور شده است، گفتند: نامزدها وجدان و انصاف داشته باشند و با حرف ها و وعده های خود مردم را دلسرد و مایوس نکنند.
امامان جمعه کشور با بیان اینکه اقدامات زیادی در کشور انجام گرفته و اینکه گفته شود خدمتی انجام نشده بی انصافی است، تاکید کردند: نامزدها و طرفداران آنها توصیه های رهبری مبنی بر پرهیز از بد اخلاقی را جدی بگیرند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی مرکز استان را برای مخاطبان به شرح ذیل ارائه می کند.

**امام جمعه زنجان:نامزدهای انتخاباتی خدمات انجام شده درنظام اسلامی را سیاه نمایی نکنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات متعددی در بخش های مختلف کشور انجام شده، اما برخی نامزدها در تبلیغات چنان سخن می گویند، انگار کاری انجام نگرفته و سیاه نمایی می کنند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، اقدامات زیادی در کشور انجام گرفته و اینکه گفته شود، خدمتی انجام نشده بی انصافی است.
وی اظهار کرد: از افراد با تجربه، علما و فرهیختگان می توان سوال کرد که اقدامات در قبل چگونه بوده است که به عنوان مثال جایگاه علمی ایران در گذشته قابل قیاس با جایگاه فعلی آن نیست.
حجت الاسلام خاتمی افزود: نامزدها نباید اقدامات گسترده نظام را در برابر مردم سیاه نمایی کنند و مدام از فقر گسترده سخن بگویند و به آن دامن بزنند.
وی تصریح کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، در برابر توطئه های استکبار ایستادگی کردند و همین مردم بودند که با دستان خالی جنگ هشت ساله تحمیلی را اداره کردند.
حجت الاسلام خاتمی گفت: نامزدها وجدان و انصاف داشته باشند و با حرف ها و وعده های خود مردم را دلسرد و مایوس نکنند.
وی ابراز کرد: شهدای زیادی تقدیم این انقلاب شده و این نظام با اقتدار در برابر توطئه ها و قدرت های استکباری ایستادگی کرده است که اینها به برکت حضور مردم در صحنه و اعتقاد به امامت و ولایت بوده است.
حجت الاسلام خاتمی گفت: مشکلات و گلایه هایی نیز وجود دارد اما نباید آن را مطرح کرد بلکه باید حرمتها را نگه داشت.
امام جمعه زنجان گفت: قدرت نرم و قدرت نظامی ایران در تاریخ آن بی سابقه است و از سوی دیگر عمران و آبادانی که در کشور انجام شده، در تاریخ این سرزمین بی نظیر است.
وی اظهار کرد: نامزدها و طرفداران آنها توصیه های رهبری مبنی بر پرهیز از بد اخلاقی را جدی بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید دارند چرا که نظام را در برابر توطئه های دشمنان مصون نگه می دارد.

**امام جمعه ایلام: حضور مردم در انتخابات تراز نظام اسلامی در جهان را ارتقا می دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور همه جانبه و مشارکت بالای تمامی اقشار جامعه در انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تراز نظام اسلامی در جهان را ارتقا می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند، اظهار کرد: استحکام نظام و مردمی بودن آن با حضور حداکثری در انتخابات رقم می خورد.
وی یادآور شد: انتخابات در نظام اسلامی در آزادی مطلق برگزار می شود و با وجود اینکه هیچ اجباری نیست اما مردم با میل خود و در کمال آزادی پای صندوق های رای حاضر شده و به فرد یا افراد مورد نظرشان رای می دهند.
خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برنامه های خود را ارائه می دهند و مردم نیز در روز رای گیری با رای خود در مورد این برنامه ها قضاوت می کنند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: رسانه ها بخصوص رسانه ملی نیز با برنامه های خوب و متنوع و اختصاص دادن ساعت ها و روزها وقت و ساخت برنامه به تمامی نامزدها بر اساس عدالت فرصت خوبی برای بیان برنامه هاشان با هدف آشنایی مردم با نامزدها فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه مردم در کمال آزادی و بدون سانسور این برنامه ها را می بینند، تاکید کرد: نامزدها باید بسیار مراقب باشند و از طرح مسائلی که آبروی نظام را زیر سوال برده و خلاف امنیت ملی است، پرهیز کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: طرح شعارهای ساختارشکن از سوی نامزدها و عبور از حدود قرمز، اقتدار کشور را زیر سوال برده و خدمت به دشمن است.
حجت الاسلام لطفی افزود: بیان برخی مطالب توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر خود شخص به ضرر مملکت است و برای نظام بار سیاسی دارد.

** امام جمعه موقت سنندج:همه مردم برای تامین امنیت بیشتر کشور در انتخابات شرکت کنیم
امام جمعه موقت سنندج انتخابات 29 اردیبهشت را بسیار مهم خواند و گفت: همگی با عشق و علاقه برای تامین امنیت بیشتر کشور، در انتخابات شرکت کنیم.
ماموستا سید احسن حسینی ضمن تبریک نیمه شعبان افزود: لازم است واجدین شرایط، در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند؛ زیرا انتخابات، زمینه استحکام نظام و انقلاب را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبری، رای، حق الناس است ادامه داد: همه در مقابل رای خود مسئول هستیم؛ بنابراین باید افراد اصلح را که دارای تقوا و دیندار هستند، برگزینیم.
ماموستا حسینی صداقت کلام کاندیداها را ضروری دانست و اضافه کرد: وای به حال کسانی که با وعده و دروغ در پی فریب مردم هستند؛ چرا که به طور قطع مورد قهر و مواخذه پروردگار قرار می گیرند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه به 2 قدم اساسی برای جلب رضایت خدا اشاره و اظهار کرد: طبق دیدگاه قرآن و سنت، همه باید برای رفع نیازهای فقرا، نیازمندان و دیگر مسلمانان، گام برداریم تا رضایت خدا را کسب کنیم.
ماموستا حسینی افزود: کسانی که هدفشان در زندگی، رفع مشکلات مردم و مساکین باشد، مورد مرحمت خدا قرار گرفته و سعاتمند دنیا و آخرت خواهند شد.
وی، قدم دوم برای کسب رضایت خدا را انجام صله رحم ذکر کرد و گفت: براساس فرموده خدا و پیامبر، کسانی که صله رحم را ادا می کنند، مورد لطف و بخشش خداوند قرار می گیرند.
** امام جمعه همدان: مسندی که با تخریب دیگران کسب شود غصبی است
نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان گفت: پست و مسندی که با تخریب دیگر داوطلبان کسب شود غصبی است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: برخی داوطلبان سخاوتمندانه دیگر رقبای خود را تخریب می کنند در حالیکه اگر کسی با تخریب دیگران رای بیاورد این رای قانونی و شرعی نیست و آن صندلی هم غصبی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: 29 اردیبهشت ماه سالجاری حتی یک فرد هم نباید از حضور در این حماسه جا بماند.
وی اضافه کرد: آنهایی که به هر دلیلی از حضور در انتخابات و پای صندوق رای قهر کردند بدانند که کاهش مشارکت خواسته دشمنان نظام است.
امام جمعه همدان گفت: برخی با حضور نیافتن در پای صندوق رای خود را از این فیض بزرگ محروم می کنند در حالیکه معترضان به وضعیت کشور باید با حضور در پای صندوق های اخذ رای و انتخاب اصلح زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.
آیت الله محمدی با تاکید براینکه انتخابات باید عزت و افتخار آفرین باشد بیان کرد: برخی از حامیان داوطلبان بر خلاف داوطلب، اصول، اخلاق و شرع را ررعایت نمی کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان حضور در شورای روستای 20 خانواری تا نمایندگی مجلس خبرگان و ریاست جمهوری همه باید در جریان انتخابات تقوا الهی رعایت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: اگر اخلاق، دین، تقوا و قانون را کنار بگذاریم خدا در این راه انسان را کمک نمی کند و نمی شود پیروزی را با گناه و معصیت به دست آورد.
**امام جمعه رشت: نامزدها برای کسب رأی، حرف های نادرست به مردم نگویند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به بد اخلاقی های انتخاباتی طی این روزها از سوی برخی نامزدها گفت: کاندیداها برای کسب رأی، حرف های نادرست و دروغ به مردم نگویند.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی این شهر افزود: برخی نامزدها برای جلب آرای مردم، حرف های بی اساس بیان کرده اند که ما هرگز فکر نمی کردیم تربیت شدگان مکتب انقلاب، اینگونه حرف بزنند.
وی اظهار داشت: درخواست ما از نامزدها این است که بیش از این، آبرویشان را نبرند و بر اساس تعلیمات دینی و اسلامی نه بر اساس دروغ و فریب، سخن بگویند.
امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات اگر تا امروز اشتباه کرده اند، در فرصت باقیمانده و در مناظره عصر امروز (جمعه) این اصول را رعایت کنند، در غیراینصورت مردم ناامید می شوند.
وی خطاب به نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اظهار کرد: نامزدهای این انتخابات هم برای کسب آرای مردم، بایستی حرف های درست بزنند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخاباتی دیگر در جمهوری اسلامی ایران در جمعه هفته آینده و با تاکید بر حضور حداکثری مردم اضافه کرد: حضور حداکثری مردم برای خنثی شدن دسیسه های دشمنان، اهمیت بسزایی دارد.
آیت الله قربانی بیان داشت: علاوه بر این اگر حضور مومنان، دین باوران و انقلابیون در پای صندوق اخذ رای نباشد، ممکن است افراد غیراصلح انتخاب شوند.
وی با تاکید بر انتخاب فرد اصلح از سوی مردم خاطر نشان کرد: همه گزینه ها یکسان نیستند، بنابراین بایستی با دقت فرد اصلح را برای مدیریت اجرایی کشور و افراد اصلح را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنیم.
**خطیب جمعه بجنورد: مجریان و ناظران انتخابات امانت دار رای مردم هستند
امام جمعه موقت بجنورد گفت: مجریان و ناظران انتخابات امانت دار رای مردم هستند و به همین دلیل حق موضوع گیری له یا علیه نامزدها را ندارند.
حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نمازجمعه این هفته بجنورد اظهار کرد: مردم به مجریان و ناظران اعتماد کرده اند اگر خیانتی به آرای مردم انجام دهند بدترین گناه را مرتکب شده اند.
وی گفت: نامزدها یا هواداران آن ها نباید یکدیگر را تخریب کنند بلکه برنامه ها و نقطه نظرات یکدیگر را با استدلال های قوی و کارشناسی شده نقد کنند.
رئیس هیات نظارت خراسان شمالی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: برخی مواقع هواداران نامزدها دچار هیجان های سیاسی می شوند و کنترل خود را از دست می دهند که در این مواقع دست به تخریب رقیب می زنند.
حجت الاسلام نوری همچنین از مدیران کل و کارکنان ادارات خواست تا کار تبلیغاتی در ساعات اداری نکنند زیراکه این عمل جرم محسوب می شود.
امام جمعه موقت به سخنان اخیر رهبری در باره جوانان اشاره و تصریح کرد: دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را با ارائه الگوهای غربی و همچنین مشغول کردن به فیلم های مبتذل و غیراخلاقی بگیرد و این کار را با از بین بردن حیا و حجب در نزد جوانان انجام می دهد.
حجت الاسلام نوری گفت: دشمن اگر به خواسته خود در این زمین هبرسد می تواند خواسته های خود را در نظام اسلامی پیاده کند.
**امام جمعه یزد: نامزدهای انتخابات مصالح نظام را مدنظر قرار دهند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نامزدهای انتخابات باید همواره در سخنان و موضع گیری های خود مصالح نظام و انقلاب اسلامی را مدنظر قرار دهند.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه امروز شهر یزد با تشریح اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: شایسته نیست که نامزدهای انتخابات بخاطر پست و مقام زودگذر دنیوی با بیان برخی مسائل و حرف‌های بی‌پایه، جایگاه انقلاب مقدس اسلامی و نظام ولایی را زیر پا بگذارند.
امام جمعه یزد گفت: چشم جهانیان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در ایران دوخته شده بنابراین حضور گسترده مردم در این رویداد مهم است و باید در انتخاب اصلح نیز با بررسی کامل اقدام شود.
ناصری تصریح کرد: حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات موجب اقتدار ملی و عزت میهن اسلامی و خنثی کننده توطئه های استکبار جهانی است.
ناصری گفت: مسئولان اجرایی همواره باید خدمت بی منت به مردم را سرلوحه امور و وظایف اساسی خود قرار دهند چون آنها در 38 سال گذشته از تمام هستی خود برای حفظ انقلاب اسلامی مایه گذاشته اند.
**امام جمعه بیرجند: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب اقتدار نظام می شود
امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری که جمعه هفته آینده برگزار می شود، عامل اقتدار نظام خواهد بود و مردم به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، در خطبه های نماز جمعه بیرجند این هفته ، افزود: انتخاب صحیح موجب آبرومندی می شود، باید این مهم مورد توجه قرار گیرد که عده ی امروز در کمین روزنه ای در حیات نظام هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، « هر کس در انتخابات قصد آشوب داشته باشد با برخود سخت نظام مواجه خواهد شد» عنوان کرد: امروزه مردم شریف و همیشه در صحنه ایران با حضور پر شور خود باید جلوی دست اندازی ها را بگیرند و این بهترین برخود با دشمنان نظام خواهد بود.
امام جمعه بیرجند با تاکید به صداقت نامزدهای انتخابات اظهار کرد: داوطلبان نباید با وعده های دروغین مردم را مایوس کنند، اگر عرضه و توان دارند، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را حل کنند.
وی ادامه داد: امروزه در برخی شهرها افراد سالخورده گدایی می کنند در حالی که آرمان های انقلاب از اول روشن است، همه ما یکی هستیم و نباید در نظام اسلامی پیر مردی که از عمرش چیزی باقی نمانده است، برای زندگی با مشکل مواجه باشد .
حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: امروز، عده ای در وعده های خود آنقدر به خود اختیار می دهند که انگار کشور رهبر، مجلس و قانون ندارد، بدانند که ایران به اقتدار رهبر و شهدا پابرجاست و مردم قدر این نعمت را به خوبی می دانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم هوشیارند، اگر قصد خدمت دارید در نظام جای خدمت بسیار است پس توجه داشته باشید با غلو و استفاده از بیت المال مردم را ناراحت نکنید.
** داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از تخریب یکدیگر در برنامه ها و سخنرانی ها بپرهیزند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه، گفت : داوطلبان با

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۶۲۲/خطیبان_نماز_جمعه_کاندیداها_برای_کسب_رأی_سیاه_نمایی_نکنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: