Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:32:23 GMT

نظرسنجی ایران‌پُل: وجهه آمریکا در ایران بعد از امضای برجام بدتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۹۹۴/نظرسنجی_ایران_پ_ل_وجهه_آمریکا_در_ایران_بعد_از_امضای_برجام_بدتر_شده_است

به گزارش فارس، نتایج نظرسنجی «ایران پل» نشان می‌دهد که اکثر ایرانیان معتقدند که کشورهای اروپایی همچنان توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را حفظ می‌کنند اما 77 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند معتقدند که بعید است که آمریکا این توافق را حفظ کند.

این نظرسنجی که افکار عمومی مردم ایران نسبت به توافق هسته‌ای را از زمان امضای برجام در سال 2015 تاکنون بررسی کرده است، نشان داد که 59 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که روابط ایران و کشورهای اتحادیه اروپا از زمان اجرای برجام تاکنون بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از نظر آنها تغییری در روابط ایران و اتحادیه اروپا از زمان امضای برجام تاکنون به وجود نیامده است و 8 درصد نیز اعتقاد داشتند که این روابط بدتر شده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 12 درصد از ایرانیان معتقدند که روابط آمریکا و ایران از زمان اجرای برجام تاکنون بهبود یافته است و 32 درصد معتقد بودند که تغییری در روابط میان دو کشور به وجود نیامده است و 13 درصد نیز معتقد بودند که این روابط از زمان اجرای برجام بدتر شده است.

ایران پل همچنین در بخشی از نظرسنجی خود اعتبار و وجهه آمریکا در ایران بعد از امضای برجام را مورد ارزیابی قرار داد.

این گزارش نشان می‌دهد که تنها 6 درصد از مردم ایران معتقدند که وجهه آمریکا در ایران بعد از امضای برجام بهبود یافته است و 67 درصد نیز اعتقاد دارند که وجهه آمریکا بعد از امضای برجام در ایران بدتر شده است و 33 درصد نیز اعلام کردند که تغییری در وجهه و اعتبار آمریکا در ایران بعد از امضای برجام به وجود نیامده است.

45 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز گفتند که اعتبار و وجهه اتحادیه اروپا بعد از امضای برجام در ایران بهتر شده است و 13 درصد نیز معتقد بودند که این وجهه بعد از امضای برجام در ایران بدتر شده است و 43 درصد نیز معتقدند که تغییری در اعتبار و وجهه اتحادیه اروپا در ایران بعد از امضای برجام در سال 2015 به وجود نیامده است.

بنا بر این گزارش، اکثر ایرانیان طرفدار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی و کمپانی‌های چندملیتی در ایران می باشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۹۹۴/نظرسنجی_ایران_پ_ل_وجهه_آمریکا_در_ایران_بعد_از_امضای_برجام_بدتر_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: