Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:43:53 GMT

67 درصد ايراني‌ها معتقدند وجهه آمريکا در ايران بعد از امضاي برجام بسيار بدتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۹۹۶/۶۷_درصد_ایرانی_ها_معتقدند_وجهه_آمریکا_در_ایران_بعد_از_امضای_برجام_بسیار_بدتر_شده_است

67 درصد ايراني‌ها معتقدند وجهه آمريکا در ايران بعد از امضاي برجام بسيار بدتر شده است

خبرگزاري آريا - طبق نتايج نظرسنجي مؤسسه ايران‌پل، 67 درصد از مردم ايران معتقدند که وجهه آمريکا بعد از امضاي برجام در سال 2015 در ايران بدتر شده است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، نتايج نظرسنجي «ايران پل» نشان مي‌دهد که اکثر ايرانيان معتقدند که کشورهاي اروپايي همچنان توافق هسته‌اي ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين بعلاوه آلمان) را حفظ مي‌کنند اما 77 درصد از افرادي که در اين نظرسنجي شرکت کرده‌اند معتقدند که بعيد است که آمريکا اين توافق را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين نظرسنجي که افکار عمومي مردم ايران نسبت به توافق هسته‌اي را از زمان امضاي برجام در سال 2015 تاکنون بررسي کرده است، نشان داد که 59 درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي معتقدند که روابط ايران و کشورهاي اتحاديه اروپا از زمان اجراي برجام تاکنون بهبود يافته است.

طبق اين گزارش، 33 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي گفتند که از نظر آنها تغييري در روابط ايران و اتحاديه اروپا از زمان امضاي برجام تاکنون به وجود نيامده است و 8 درصد نيز اعتقاد داشتند که اين روابط بدتر شده است.
اين نظرسنجي همچنين نشان داد که 12 درصد از ايرانيان معتقدند که روابط آمريکا و ايران از زمان اجراي برجام تاکنون بهبود يافته است و 32 درصد معتقد بودند که تغييري در روابط ميان دو کشور به وجود نيامده است و 13 درصد نيز معتقد بودند که اين روابط از زمان اجراي برجام بدتر شده است.
ايران پل همچنين در بخشي از نظرسنجي خود اعتبار و وجهه آمريکا در ايران بعد از امضاي برجام را مورد ارزيابي قرار داد.
اين گزارش نشان مي‌دهد که تنها 6 درصد از مردم ايران معتقدند که وجهه آمريکا در ايران بعد از امضاي برجام بهبود يافته است و 67 درصد نيز اعتقاد دارند که وجهه آمريکا بعد از امضاي برجام در ايران بدتر شده است و 33 درصد نيز اعلام کردند که تغييري در وجهه و اعتبار آمريکا در ايران بعد از امضاي برجام به وجود نيامده است.
45 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي نيز گفتند که اعتبار و وجهه اتحاديه اروپا بعد از امضاي برجام در ايران بهتر شده است و 13 درصد نيز معتقد بودند که اين وجهه بعد از امضاي برجام در ايران بدتر شده است و 43 درصد نيز معتقدند که تغييري در اعتبار و وجهه اتحاديه اروپا در ايران بعد از امضاي برجام در سال 2015 به وجود نيامده است.
بنا بر اين گزارش، اکثر ايرانيان طرفدار سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي بين‌المللي و کمپاني‌هاي چندمليتي در ايران مي باشند.
انتهاي پيام/م
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۹۹۶/۶۷_درصد_ایرانی_ها_معتقدند_وجهه_آمریکا_در_ایران_بعد_از_امضای_برجام_بسیار_بدتر_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: